JJ i SH NL200

#1| 0

5-seated. UTG caller BB, jeg raiser til $8 med JJ i lommen, kun UTG+2 caller.
Jeg har $250 og Villain har mig dækket.

Floppet kommer så:
8 - 6 - 2 regnbue
Potten er $21.

Jeg better 18, han raiser til 36, jeg caller. (Jeg har endnu ikke set et min-raise fra ham).

Turn: 8
Potten er $93.

Jeg checker, og han better $55 - hvad gør jeg så?

Som jeg ser det, er det en push eller fold situation.
Jeg sætter ham ikke på et PP højere end mit, da han, grundet hans tidligere spillestil, ville have re-raiset preflop. Han har spillet dem -ekstremt- agressivt. Omvendt sætter jeg ham heller ikke på en 8"er, da han instant-caller preflop (en deceiving hand tager som regel nogle sekunder at overveje).
Han har spillet fint indtil videre - meget agressivt. Han har dog en tendens til at overspille PP - i hvert fald AA/KK.

Fold eller push?

- Asger
13-07-2005 21:41 #2| 0

Det du kan håbe på er 99 og TT eller et overspillet A6.

13-07-2005 22:43 #3| 0

Dit call på floppet er en katastrofe. På turn er du på spanden pga. din fejl på floppet. Jeg tror måske du overvurderer styrken af din hånd. For at vurdere din egen styrke må du tage din elendige position med i overvejelsen. Og når du så samtidig kun har et svagt overpar er den svær for dig at vinde.

Et stærkt reraise til fx 120 på floppet kunne måske have vundet dig puljen. Hvis du havde hævet til 120 kunne der ske tre ting. Han kunne folde, hvilket ville være fint. Han kunne reraise all-in hviket ville gøre det let for dig at spille hånden pga den ekstra information. Hvis han i stedet callede ville du stadig se turnet men igen med meget mere information og dermed bedre mulighed for at spille korrekt der.

Denne hånd er et klassisk eksempel på hvordan svagt spil bliver straffet. Pga. det svage spil kommer du ud i en svær situation der kunne være undgået. Stærkt spil derimod lægger pres på modstanderne således at de ofte laver fejl, samtidigt med at man selv får indsamlet tilstrækkelig information til at foretage de rigtige beslutninger i kritiske situationer.

/pius

14-07-2005 08:07 #4| 0

Jeg ville folde, som Crunchii nævner er der ikke meget du er foran.

@pius:
Mener du seriøst at der skal re-raises til $120 på floppet her? Ja det er rigtig du finder ud af om du er foran, men det er dyrtkøbt information når du ikke er. Et 3-bet her er da først for alvor at overspille hånden.

14-07-2005 11:30 #5| 0

Der er et eller andet der lugter her, jeg tror at hvis månen og stjernerne lige stod rigtige den dag ville jeg havde gået all in og set hans bluff, selvom det rigtige nok ville være at folde og give ham anerkendelse for at vise styrke. Men som sagt, på en god dag ville jeg gå all in uden at blinke (eller måske blinke lidt :-) ).

Mvh
Claus
14-07-2005 14:31 #6| 0
OP

@Pius: Kloge ord - jeg er for så vidt meget enig i din analyse. Omvendt er et re-raise på floppet rigtig dyrt, såfremt jeg er bagefter. Ville det være en mulighed at stikke ud på turn (½pot), og folde til et raise? Hvad hvis han flat-caller turn?
Mit problem er jo tydeligvis manglende information. For umiddelbart kunne han jo sagtens spille 77/99/1010/A6, som han gør? En AK der har misset floppet, ville jo højst sandsynligt spilles sådan hér.

@Jarwohl: Er jeg bagud mere end 1/4 af gangene?

@Kramix: Hehe, hvad ville så gøre, hvis man antog han ikke bluffede. Folde på stedet?

- Asger

14-07-2005 14:53 #7| 0

Jeg mener også der skal bettes ½ eller måske 3/4 af potten på turn og så foldes til et re-raise.
Check"et er et meget tydeligt tegn på svaghed og der gør det for let at bluffe, med for mange hænder... AK/AQ/AJ/KQ osv...
Hvis han ikke har ramt en bedre hånd end de 2 JJ, gør man det meget sværere for ham at bluffe med sådan et bet...

Det er til når du er havnet i situationen på turn, men Pius"s spil på floppet er nok det opitimale

14-07-2005 15:01 #8| 0
OP

Jeg tænker bare på, om det ikke ville være billigere at få samme information, ved at stikke ud på turn?

Et re-raise til 120 koster altså 100 mere. Et call, og så stikke ud på turn koster 18+55 = 75. Men giver de samme information?

- Asger

14-07-2005 15:04 #9| 0

Det vil ikke være godt med en A/K/Q på turn... Derfor..
Men når et blankt falder mener jeg det giver samme information

14-07-2005 15:38 #10| 0
OP

Godt argument, Saibot.

I øvrigt gjorde jeg det dårligste af alt (jeg har virkeligt spillet skidt på det sidste, og også tabt markant den sidste uges tid), callede de $55, og callede hans all-in på river, da endnu en blank falder. 66 til et full house 6"s over 8"s. Så besluttede jeg mig i øvrigt også for, at tage en pause med pokeren ($3k på en uges tid er sku en lidt kedelig statistik!).

- Asger

15-07-2005 17:01 #11| 0

@Asger
Jeg ved godt, at det er en ringe trøst, men du er ikke alene om at være røget i "hullet". Jeg har sprøjtet ca. 30k(i dkr. that is) på et uger...
Efter en temmelig tør periode hvor jeg tabte 25k, ramte jeg pludselig et rigtig godt mtt-run og mit cashgame fungerede også, så jeg vandt det hele tilbage rimelig hurtigt. Wohoo, bøtten var vendt...SÅ skulle der laves knaster...NOT.
I går flopper jeg top-set 2 gange i 5/10 NL og taber begge pots på hhv. 2k$ og 3k$. Jeg sidder i bb med 77 og caller et raise...flop 742 alle ruder. Jeg overvejer at skubbe på floppet, men har ikke bollerne til det, så vi får bygget en fin lille pot istedet. På turn sker det, der bare ikke måtte ske...den 4. ruder falder og jeg kan nu kun håbe og bede til, at jeg fylder op på river. Det sker selvfølgelig ikke og jeg drysser til et all-in på 6k$.
Efter en times tid med iskolde kort, får jeg QQ på knappen. Utg flat-caller og mp raiser til 60(6xbb!). Jeg vælger bare at calle hans raise og så vurdere action på floppet, utg caller også. Flop QJ10...utg checker...mp byder lidt under pot...jeg skubber og de caller begge(jeg kan ikke sætte nogen af dem på AK, da utg har flat-callet og mp´s raise lugter af en hånd, der ikke vil se et flop med overkort. 1010 eller JJ var min tanke). Turn K og der ved jeg, at jeg er bagud og IGEN er tvunget til at fylde op på river, som er en ligegyldig 3. Jeg er dog noget overrasket over, at se A10(utg) tage 3k$-potten hjem på sin pol-strit...mp muckede.
Jeg kan ikke mindes, hvornår jeg sidst har haft AA i et cashgame. Til gengæld har jeg på 2 dage haft KK 6 gange og med et A på floppet de 5 gange. Har været "ude og spørge" hver gang med saftig action fra de andre spillere i potten til følge.
I dag ville jeg give det en sidste chance, men det fungerer sgu bare stadig ikke. Da jeg har ca. 200$ tilbage får jeg A10s i bb. Bordets uden sammenligning mest irriterende, arrogante, latterlige narrøv af en smartass(kommenterer ALT) raiser igen til 4xbb(gjorde han 4/5 hænder). Jeg er røget på super-tilt og min albue rammer "fuck-it-switchen" og jeg skubber resten ind...han tænker lidt og caller. A102 Q 6 og jeg håber virkelig at få lov til at sutte ud på lige netop HAM. Han vender KJo og tager potten.

"Men tror du ikke, at du spiller et niveau eller to for højt, hvis du ikke kan vinde?"

Jeg ved godt, at jeg langtfra er den bedste spiller på 5/10 bordene. Men når man ser ene Q7s-A5o-K2s-type efter den anden hive store pots hjem, så vil jeg hellere spille mod dem der, end jeg vil spille mod dem på 1/2. Når man som mig er gambler med småludomaniske tendenser, så tænker man mere i at optimere sit overskud end i at minimere sit underskud! Og der er satme mange af de nævnte Q7s-A5o-K2s-typer at finde også på 5/10 og jeg VED, at jeg er bedre end dem...
Jeg prøver at trøste mig med, at det er penge jeg har vundet(har trods alt stadig et pænt overskud sammenlagt), men fuck hvor sådan en periode stinker for vildt alligevel :-(
Nu er jeg "sitting-out" og på "auto-fold" det næste lange stykke tid og så kan det lortespil rende mig i røven...men held og lykke til alle jer andre.

Er der ikke andre der vil gøre Asger_b og mig selskab og fortælle om deres nedturs-perioder, så vi ikke skal føle os helt alene i vores elendighed? :-)

P.S. Undskyld for hijack af tråden Asger og for at lave den om til en whiner-tråd, men det lød som om, at du havde fået afklaret det du ville, så tråden var "færdig"!

15-07-2005 22:12 #12| 0

@Snowman og Asger_B

Tja jeg tog konsekvensen i sidste uge og afinstallerede al min software. Jeg tabte og tabte og nøjagtigt som i, så lavede jeg en masse fejl som kostede knaster. Ufatteligt så dårligt man spiller når der ikke køre og hvor svært man har ved at se at man er slået. Jeg tror vejen frem er at stoppe mens rollen stadig er der og så tage en lang sommerferie. Personligt regner jeg ikke med at spille igen før til september hvor jeg har overstået min reeksamen. Der burde lysten og overblikket være kommet tilbage og så skal det nok vende. MEn det kræver sgu disciplin da det har været en kæmpe del af min tilværelse i lang tid, men nu er der gået en uge og det eneste jeg forfalder til er at læse jeres indlæg, og samtidig det er gået op for mig at der er meget andet at give sig til... Så indtil videre er savnet minimalt... God ferie "pause" og så ses vi til september...

mvh Klaus

15-07-2005 22:19 #13| 0

Har personligt sammen med min co-spiller haft en downswing her den sidste måneds tid. Vi har derfor set os nødsssaget til at drosle ned på nogle lavere limits for en tid. Der piner bare én, for der er vitterligt mange dårlige spillere på NL400-NL1000. Selvfølgelig er der også nogle rigtigt gode spillere ind i mellem, men det er bare utroligt så mange spillere der spiller fundamentalt dårligt poker. Og når man så taber til disse, begynder korthuset langsomt at falde sammen.

Mentalt sker der (måske) også noget. Man føler sig overbevist om, at man spiller optimalt; men kortene rammer bare ikke. Om dette er er ønsketænkning, er så det man burde overveje... For det er jo dér svaret ligger.

På den gode side skal det lige nævnes, at jeg endelig i går havde en winning session. Det blev til et plus på 4 buy-ins, så jeg krydser fingre for, at det går den rette vej igen! ;)

Peter

15-07-2005 22:44 #14| 0

Har selv lige haft 14 elendige dage og er sprunget fra 1/2$ NL til 0,25/0,5$ NL.

Men oplever stadig vilde suckouts på 0,25/0,50$ NL.

2 eksempler fra i dag: (de spiller som en sæk nødder de fleste)

Får KK i early, fyrer den op til 6*bb, 1 caller:

Flop er alle kort under 10, better potten, han re-raiser, pusher ham all in, han viser sine JJ, turn J, river x.

KK igen i early, raiser igen til 6*bb

Flop kommer med xxJ

Better potten han caller.

Turn er endnu en x

Pusher ham all in han caller gladeligt og viser sine J6

River: J

Håber snart det vender det er hårdt ved min bank roll som har taget et dyk på små 2000$ på 2 uger. :(

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar