Total number of players : 6
Seat 1: Byrrrr ( $2,150 USD )
Seat 3: Bommel5 ( $1,209 USD )
Seat 4: ILL_catch_u ( $1,090 USD )
Seat 5: edo700 ( $1,224.25 USD )
Seat 2: sanderum ( $1,000 USD )
Seat 6: axelf82 ( $990 USD )
axelf82 posts small blind [$5 USD].
Byrrrr posts big blind [$10 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to sanderum J♠ J♣
sanderum raises [$35 USD]
Bommel5 folds.
ILL_catch_u folds.
edo700 folds.
axelf82 folds.
Byrrrr calls [$25 USD]
** Dealing Flop ** 6♥, 2♥, K♣
Byrrrr checks.
sanderum bets [$55 USD]
Byrrrr raises [$165 USD]
sanderum calls [$110 USD]
** Dealing Turn ** 3♠
Byrrrr bets [$350 USD]
sanderum calls [$350 USD]
** Dealing River ** 2♦
Byrrrr checks.
sanderum checks
Modstanderen har spillet noget 22/17/3 værk over 100 hænder og han har virket meget tricky med masser af reraises pre. Han virker som en typisk 2+2'er. Jeg har spillet med ca. de samme stats som ham, men han har set mig folde til et par reraises preflop og en enkelt eller to flop raises.
Kommentarer?
JJ møder modstand (1000NL 6 max)
Hvad er det der gør at du tror han IKKE har kongen på floppet?
Eftersom han ikke reraiser mig pre, er jeg sikker på at AK ikke er i hans range, og han vil aldrig bygge en pot med TPGK ude af pos. på floppet. Altså er hans range på floppet et set, et draw eller ren air.
Fordi sådan spiller dygtige spillere normalt ikke marginale hænder
Jeg mixer mellem call og push på turn.
Du har spillet den helt fint, og du har ret i, at villain sjældent har en K.
Så må det være en leak jeg har fordi jeg CR da floppet med any K
Skrevet af KP
KP: ja, men det afhænger af spillet og dynamikken mellem jer.
I ovennævnte situation synes jeg, Hero spiller den fint.
Hånden ville være mere interessant, hvis villain havde 1. CR turn, eller 2. c/c turn for at CR river.
eller havde 3. budt river som spillet
hvad havde du så gjort, sanderum?
Jeg poster egentlig hånden pga. mit turn spil. Var lidt i tvivl om det ville være mere profitabelt at skubbe turn. På den måde ville han skulle betale max for sit draw men til gengæld får han ikke chancen for at bluffe river med ren luft.
Hælder egentlig mest til at skubbe turn, da modstanderen vel sjældent vil forsøge at bluff på river når jeg kun har 450$ tilbage og potten er på 1105$. Hvad mener I?
@Tinamus:
I begge situationer vil jeg følge mit read og calle ham ned. Synes ikke de linier virker mere specielt mere troværdige end ovennævnte og jeg behøver sjældent at være god før at et call er profitabelt.
@KP
Ja det er en leak. Det er skidt at bygge potter med marginale hænder ude af pos. mod gode spillere.
Dit turn call er helt legalt, et play jeg oftes ville bruge i dette spot.
@San
Er det ikke også skidt at give en masse freecards til en agg. modstaner når vi er foran hans range på floppet 9/10?
@Koller:
Jeg vil meget hellere se et safe turn card inden jeg evt. skubber. Hvis han har et draw er det meget sandsynligt at han også har overcards og så er vi i en coinflip situation. På turn er situationen en helt anden. Samtidig er modstanderen så aggressiv at air også er en del af hans range og så kan han lige så godt få lov til at hænge sig selv på turn.
Så det er altså et leak at C/R en K her her, og alligevel er alle enige om at JJ skal calles ned lige meget hvad? Og hvis i caller ned med JJ caller i vel også ned med 2x+, da i stadig er foran hans påståede range af air, draws og 2par+.
Jeg siger ikke at det er et fold i hånden, men jeg synes det er oplagt for villain at C/R en konge på det her board, og hvis villain er god og aggressiv er det en stor fejl at tage kongen ud af hans range.
Hvis villian er en dygtig 2+2'er det altså ikke hans flopaction, der siger noget om, hvorvidt han har en K eller ej. Det er hans preflopspil.
En dygtig LAG folder nok KJ og repopper AK og afhængig af dynamikken også KQ. Jeg kan ikke se ham calle preflop med disse holdings.
Derfor er kongen sjældent i hans range, hvorfor sets og draws er de hænder villian som oftest sidder med her.
Som spillet vil jeg nok føle mig tvunget til at calle et udstik på river.
Men at dygtige spillere ikke spiller marginale hænder hårdt er altså noget vås.
Hvis man spiller sine marginale hænder passivt, kan man lige så godt vende sin KJ face up, og derved giver man villian rig mulighed for at tonse en masse svære beslutninger i hovedet på en, som i sidste ende betyder at man må calle ned. Dette kan jeg ikke se skulle være et tegn på man er en dygtig spiller.
Jeg pusher turn.
C-R'er villain en K her, skal han instacalle et push. Semidårlige regs på pp gør netop dette, og det gør dem nemme at exploite.
That is all.
Og selvfølglig er 2x+ og JJ ikke det samme, da villain har langt flere outs i førstnævnte tilfælde.
Hov, jeg kom lige i tanke om, at jeg spillede en lignende hånd mod Byrrrrr i går. Han C-R'er altså ikke en konge hver gang (og jeg vil påstå, at han meget sjældent gør det):
***** Hand History for Game 6155985007 *****
$1,000 USD NL Texas Hold'em - Monday, July 16, 07:53:22 ET 2007
Table Table 127423 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: player292292 ( $2,612.50 USD )
Seat 3: Du_me_may ( $4,782.25 USD )
Seat 4: Byrrrr ( $955 USD )
Seat 6: eyemanONE ( $1,015 USD )
Seat 2: UBADBEATME ( $1,010 USD )
Seat 5: azalkmaar666 ( $250 USD )
Byrrrr posts small blind [$5 USD].
azalkmaar666 posts big blind [$10 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to eyemanONE [ 6c 6h ]
>You have options at Table 126636 (No DP) Table!.
eyemanONE raises [$35 USD]
player292292 folds.
UBADBEATME folds.
Du_me_may folds.
Byrrrr calls [$30 USD]
azalkmaar666 folds.
** Dealing Flop ** [ 6d, 2c, Qc ]
Byrrrr checks.
eyemanONE bets [$56 USD]
Byrrrr calls [$56 USD]
** Dealing Turn ** [ Th ]
Byrrrr checks.
eyemanONE bets [$166 USD]
Byrrrr calls [$166 USD]
** Dealing River ** [ 5c ]
Byrrrr checks.
>You have options at Table 125403 (No DP) Table!.
>You have options at Table 126476 (No DP) Table!.
>You have options at Table 126440 Table!.
eyemanONE is all-In.
>You have options at Table 126440 Table!.
>You have options at Table 126318 (No DP) Table!.
Byrrrr is all-In.
Byrrrr shows [ Qs, Ks ]a pair of Queens.
eyemanONE shows [ 6c, 6h ]three of a kind, Sixes.
eyemanONE wins $60 USD from side pot #1 with three of a kind, Sixes.
eyemanONE wins $1,917 USD from the main pot with three of a kind, Sixes.
#Game No : 6155987402
Synes i øvrigt dit argument om at man ikke ønske at spille store puljer oop mod dygtige spillere er dybt selvmodsigende. Toppar mod en dygtig 5/10-spiller(der som oftest er en tricky lag fætter), er altså en fin holding som sagtens kan valuebettes relativt hårdt, og vil ikke afvise det som oftest er profitabelt at stacke af.
Derudover kan man sgu ikke tillade sig at være så gennemskuelig, at man better/checkraiser med store hænder og c/c med marginale. Jeg kan meget bedre lide at man generelt bare tager styringen og spiller sine hænder hårdt(eller passivt hvis man sidder over for en sprøjtekanin), fordi den dygtige spiller lynhurtigt vil gennemskue, at man har forskellige linjer som klart indikerer styrken af ens hånd.
Pethies hånd illustrerer glimrende, hvorfor det er fuldstændig hovedløst at spille TPGK passivt.
Han spiller i blinde.
@pethie:
Dejligt lige at se den hånd. KQ var den eneste konge kombination jeg kunne sætte ham på og jeg var overbevist om at han ville spille den nøjagtig som han gør mod dig.
@Løpenthin:
Der findes modtræk mod alle strategier og det er netop derfor det handler om at variere sit spil. Man kan naturligvis ikke bare altid spille sine gode hænder hurtigt og sine marginale hænder defensivt. Som pethie siger er det rimeligt nemt at udnytte hvis folk CR deres marginale hænder i dette spot. Du er naturligvis velkommen til at være uenig.
RESULTAT:
Modstanderen vist A♥9♥ op og jeg tog den hjem. Uafhængigt af resultatet mener jeg, at jeg skulle have skubbet turn.
Jeg folder på floppet anytime.. Problemet med at spille hånden på denne måde er at han enten har et godt draw eller har dig totalt dominated. Har han et godt draw er i dog stadig ca. 50/50.. Du sidder altså og caller ned enten i håbent om at du ikke vil se Q,A eller nogen hjerter. Samtidig med du ikke ved om du egentlig har ham slået alligevel? Du spiller i total uvished og det er et kæmpe gamble. Et push med JJ på turn er efter min mening alt for marginalt 6 handed. HU kan det diskuteres. De hænder du bliver called af er du jo stortset drawingdead...