JJ multiway ITM 10^6 gntd

#1| 0
www.pokerhand.org/?486817

Karsiyaka er semi loose aggressive. Han har dog vist op til flere donk tendenser, totale over aggresive steals, calldowns og lidt andet. Ikke en 100% donk, men med tydelige mangel mht. forståelsen for spillet og situationer, samt ikke total kendskab til det at være domineret.

Legolas er meget tight (6.6 over ~80 hænder), samt meget passiv. Man ved hvor man har ham.

Preflop ser jeg to muligheder, call og fold. Jeg kunne squeeze, men det ser jeg ikke som nogen god mulighed. Hvis jeg squeezer så er der både mulighed for at Karsi vågner op med QQ+ samt at Legolas caller med et coinflip, omend det dog ville være imod hans profil.

Fold er den sikre, jeg er i bedste case oppe imod 2 x AK/AQ, worst case er at QQ+ er blandet ind i sagen hvorved et underkorts flop bliver drabeligt.

Hvis jeg caller så har jeg enorme implied odds ved et set fordi jeg er oppe imod to bigstacks hvoraf den ene kan have overpar, og den anden kan ramme godt på et A high flop.

På floppet frygter jeg ikke T'eren. Eneste jeg kan frygte er TT, men so be it, den vil jeg ikke engang overveje. AT sidder de ikke med, så donkish er Karsi alligevel ikke, og Legolas er alt for tight til at calle med den. Herudover er jeg ret sikker på at Legolas ville have raiset QQ+, dvs. han sidder højst sandsynligt med 22-JJ og går efter set value, altså frygter jeg ikke ham. Karsi/anyone vil ofte checke sit overpar her og gå efter C/R allin'et - lige netop grunden til at jeg tager et kort af, med den plan at få chips ind på et hvilket som helst undercard på turn - praktisk talt uanset deres action.

Ved at se turnen tilladet jeg også Karsi at bette/checke floppet. Såfremt han checker igen her, så er jeg tæt på 100% på at han ikke har et overpar, men snarere AK/AQ. Legolas' svage bet lugter også langt væk af AQ/AK/mindre par, så der fyrer jeg bare igennem - et mindre raise ville være nok, men så bryder jeg 40% reglen.

Jeg håber naturligvis at få betaling af et mindre par, 88-99 ville være absolut gyldent.

Hvad mener i om playet? Skal den bettes på floppet? Vil i squeeze preflop? Folde preflop?
04-09-2006 03:42 #2| 0

Kan sådan set godt lide dit play, men jeg better nu alligevel floppet. Hvis du bliver check raiset her kan du folde, og du beskytter dig mod overcards på turn. Bordet er uden draws så et raise må helt sikkert betyde at du er slået.

Din linje er mere aggressiv, men jeg tvivler på at risk/rewarden er god nok.

04-09-2006 03:56 #3| 0

Jeg skyder flop 8,5 gange ud af ti her...

Ved nærmere eftertanke når jeg nok aldrig så langt. Er fint tilfreds med at tage potten ned uden et flop, så tror oftest jeg banker den all in preflop...

04-09-2006 05:14 #4| 0

Tja, jeg ville nok gå efter et squeeze play, da jeg tror at det MAX er et coinflip her. Tror ikke én af de to har QQ+, da du beskriver Karsiyaka som ret aggr. og det ligner mere en 88, 99 hånd fra Legolas.

Så er enig med Jungleras.

04-09-2006 11:40 #5| 0

1. Moderator linker imod reglerne lol.
2.Bet flopppet, for at beskytte dik mod overcards.

04-09-2006 13:09 #6| 0

"Jeg kunne squeeze, men det ser jeg ikke som nogen god mulighed. Hvis jeg squeezer så er der både mulighed for at Karsi vågner op med QQ+ samt at Legolas caller med et coinflip, omend det dog ville være imod hans profil."

Jeg squeezer rigtig ofte her. Du er LANGT foran Karsiyaka's raising range, og pænt foran Legolas. Hvad er Legolas' PFR %?
Hvis Legolas er TAG, ville vi regne med at han havde raiset QQ+, så det vi skal være mest 'bange' for er AKs/AKo. Jeg tager dog glædeligt en 55%+ situation med forventeligvis så mange døde penge i potten.

På floppet better jeg, da checket til. Alle 8, 9, Q, K & A er scarecards for os på turn.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar