Hej
Er meget i tvivl om denne hånd. Er vi nogensinde gode her?
Villian er lige kommet til bordet, det er hans første orbit, så er total readless.
Villian 2 er en donk, og grunden til jer er ved bordet.
Stedet er ongame...
exas Hold'em $1-$2 NL (5 max) (real money), hand #P4-84745592-51
Table Malibu, 28 Dec 2008 11:13 PM
Seat 1: Hero [ J♥,J♣ ] ($111.70 in chips)
Seat 4: tabarnakk ($98.50 in chips)
Seat 8: Villian2 ($128.95 in chips)
Seat 9: Villian1 ($100 in chips)
Seat 10: crampon8 ($110.35 in chips)
ANTES/BLINDS
Villian2 posts blind ($0.50), Villian1 posts blind ($1).
PRE-FLOP
crampon8 folds, Hero bets $3.50, tabarnakk folds, Villian2 calls $3, Villian1 calls $2.50.
FLOP [board cards 3♦,8♠,9♥ ]
Villian2 bets $1, Villian1 calls $1, Hero bets $9, Villian2 folds, Villian1 bets $30,
Hero!?... Hvad vil du gøre mod readless spiller?
JJ NL100 - er vi nogensinde gode?
Jeg tror jeg folder her readless. Selvom han spiller sit set underligt, det kan jo også være et streg træk han spiller lidt aggressivt. Så må du senere finde ud af, hvad det betyder når han better ud i dig, uden at have initiativet i hånden.
Hvorfor ikke raise til 4bbs preflop? - Jeg har set mange lave nummeret med 3,5, men hvorfor? Skal selv til at spille NL100, og har altid raiset 4+1
3.5 er pot, udmærket raise-size. Jeg kommer ikke væk her imod readless spiller. Du kan frygte set tror ikke på han har højere overpar...
Ja jeg kommer hellere aldrig væk her.
Først flatter caller han pre og så flatter han endnu engang på floppet til Villian2 donk bet.
Jeg smidder stacken til midten.
Hvis han har ramt set eller er på et draw. Så skriver du bar en note på ham. Så du ved det til næste gang.
Jeg er næsten helt sikker på at han har ramt sit sæt med den måde han spiller den på. Han caller den første vildands min bet da han vil have hero til at raise bagved og fange den første vildand på mellemhånd før han vil raise. Medmindre jeg har et rigtigt godt read på at han kan finde på at gøre sådan noget med draw, top pair eller luft folder jeg uden tvivl.
BÆ!!! Havde lige skrevet et indlæg, men det røg. Lang historie kort.
Vurderer du villain til sane, så fold.
Vurderer du villain en smule maniacet, så stack.
Fold IMO, da han alt for ofte har 33, 88, 99 ,98s her.
MVH Skod.
smider også her... da jeg kun kan se ham gå død med TT og A9 her som hænder du slår... så mener skod er rimelig spot on...
Kan se at der er delte meninger.
Min beslutning blev udelukkende taget ud fra det faktum, at han var ny ved bordet, og jeg aldrig har spillet ham før.
Hvis han havde set Villian 2 lave mini donkbet som jeg havde observeret, ville jeg have sendt stacken til midten.
Men idet han var helt ny og (måske) ikke kendte til dette, valgte jeg at folde. Måske lidt weak, men synes sku det lugtede langt væk.
Har utallige gange set folk spille sets på den her måde på NL100.....Tror bare at jeg folder.....