Hej.
Håber at få lidt hjælp til denne?
Forsøgte mig igår for sjov at sætte mig med 80$ på et nl400 bord. Spiller normalt nl100 eller nl200. Men her spiller jeg altid med fuld buyin.
Hvad gør man i flg. siyuation når man er sætter sig som shortstack?
beklager men har ikke hh, men alt action sker preflop.
Jeg har 84$, og alle har mig dækket. Jeg har ingen reads da det er 5 hånd jeg er ved bordet.
Spillet er som sagt nl400
UTG raiser til 12
MP-1 raiser til 52
mp+1 kalder de 52
Hero ( button)sidder med jj
What to do?
Jeg ser ikke et call som mulighed.
Er det som shortstack for tight at folde, eller finder man et bedre spot end en pulje med formentlig 4 mand med en pulje som er raiset og reraiset?
2donk
JJ NL400 hvad gør man her?
Jeg er langt fra mester i shotstack teori, men jeg giver det et skud...
Et kald er imo ALDRIG en option selv når der er raised kun til 12/14/16$ som er typisk på dette limit.
i det specifikke tilfælde er der allerede 2 der har lagt 52$ så et reraise all in vil helt sikkert ikke tage potten hjem uncontested.
så alt efter skurkenes handrange (som du ikke skriver noget om) kan du så afgøre hvor godt du er inde...
men med mit kendskab til nl400 så er det bedste du kan håbe på et flip mod 2 modspillere (måske endda 3).
mens det er højst sansynligt at du kan møde et overpar, fra én af modstanderne.
Derfor easy fold!
normalt vil en shortie jo gerne ind med JJ, men i det her spot mener jeg den skal foldes (det gør short stacks langt fra altid). Du har 2 mand som ikke folder, reraiser samt call, samt et ? hos initial raiser.
Den må i mucken imo.
Måske andre meninger fra folk med erfaring med short stacking?
Mvh. Fryden.
Jeg insta folder den her...
Iøvrigt vil jeg gerne efterlyse lidt shotstack teori, hvis nogen kan linke...
ikke fordi jeg vil til at spille shortstack, men fordi jeg hader de svin og vil sætte mig dybere ind i deres teorifundament, så jeg kan smadre dem endnu hårdere end jeg allerede gør!
Iøvrigt:
"eller finder man et bedre spot end en pulje med formentlig 4 mand med en pulje som er raiset og reraiset?" <--- måske forstår jeg ikke spørgsmålet helt ???
Men jeg tror også dette er helt forkert (ifht. hvad jeg selv bliver udsat for) du vil netop ikke lave dit all in der hvor én eller slet ikke flere spillere har vist styrke.
næremere reraise AI når button raiser dig med en bred range.
I Sink
Jeg er ret enig med Fryden i hans tanker. Det er trods alt UTG som bliver re-raiset.
Især mp+1's kald synes jeg er bekymrende for din situation med JJ - et IMO meget spøjst kald som (på NL100 ihvertfalde hvor jeg befinder mig) stort set altid er TT+ eller AK
Men dine muligheder i denne pot ser jeg ikke som de helt store - det må være et fold da du oftest vil komme ind mod minimum 3 overkort eller et højere par som du er rigtig skidt inde mod.
@Erode
"eller finder man et bedre spot end en pulje med formentlig 4 mand med en pulje som er raiset og reraiset?"
Tror jeg også dette er helt forkert (ifht. hvad jeg selv bliver udsat for) du vil netop ikke lave dit all in der hvor én eller slet ikke flere spillere har vist styrke.
næremere reraise AI når button raiser dig med en bred range.
Jeg tror du misforstår mig, for vi er helt enige, jeg vil netop finde et andet sted at sende skillingerne til midten, men måske lidt forvirrende som jeg formulerede det.
@alle
tak for svarene. Jeg gjorde nemlig det samme. Foldede efter 10 sek.
Men årsagen til mit spørgsmål var at de 3 andre viste 99, 1010, og AK op, og jeg var rent faktisk foran. At der så spiker en J på flop gjorde mig endnu mere irriteret lol
men tak for svarene
2donk
fold
Hvis du søger lidt i forum er holdningen at, PN hader shortstacks :)
Personligt elsker jeg shortstackers, da de kun kender et move,
ALL-In eller Re-Raise AlL-In
Jeg kalder med en bred range, da de aldrig vil kunne tage
mig for et fuldt BI :)
Ok jeg misforstod nok... så er vi enige.
"de 3 andre viste 99, 1010, og AK" <- det er derfor det er godt at have nogle reads, så du ved hvad villians range er + stacksizes.
for at cold calle et reraise med mid. pp er noget donket med mindre man er monster deep, eller gentagne gange har udspille sin modspiller på floppet, eller ved han re-reraiser med air...
godt fold... og så lad da forfanden være med at spille preflop-all in-shortstack-poker - F**king hate it
Erode
@opkomlingen & Erode..
ja jeg hader også shortstacks, men vil prøve at spille det for at se kortene fra en shortstacks side. Men føler mig lidt som en forrædder mod pokeren :-)))
Stod det til mig skulle det ikke være tilladt at sætte sig med mindre end min. halv buyin
2donk
Opkomlingen
"Personligt elsker jeg shortstackers, da de kun kender et move,
mig for et fuldt BI :)"
Me luv them too... Især ludo-tingen med at få et billigt race ;)
Især hvis der kun er en enkelt shortstacker som jeg har position på generer det mig ikke, men hvis der er 2 eller flere skal der eddermaneme være en ATM ved bordet før jeg syens det er fedt...
@erode
vi er helt enige om at reads er altafgørende, men en del af spørgsmålet gik nemlig på at sidde medd jj og ingen reads, da det som sagt kun var min 5 hånd ved bordet
2donk
de 3 andre viste 99, 1010, og AK. Bare nysgerrig, men hvordan kom den til showdown?
marryat
de checkede den ned, fatter ikke der ikke kom et skud....
2donk
Den eneste grund til at adskillige her mener de smadrer shortstackere er selvbedrag eller at disse shortstackere ikke spiller rigtigt.
Eksempelvis er opkomlingens indlæg temmelig uigennemtænkt. Hvad har det med hans EV at gøre, at de ikke tager ham for et fuldt buy-in ?
De faste shortstackere der er på nl400 de er da sikkert vindende, men jeg personligt har meget godt fat i dem - derfor smadrer JEG dem.
MEN for en hyggespiller som mig der bruger nogle timer nogle aftener om ugen synes jeg det er irriterende der er så mange, og for mig kan de 'ødelægge' en masse god pokerdynamik og vibe ved bordet.
Særligt er det dog deres hit n' run strategi der kan pisse frygtelig barnligt af!!!
det har fundet et rimeligt leje nu, men på et tidspunkt frygtede jeg sgu at tendensen ville give en overvægt af shortstacks.
"Jeg kalder med en bred range, da de aldrig vil kunne tage mig for et fuldt BI :)" <---- den holdning lever mange shortstacks fedt af.
Vel lige netop derfor mange af dem er vindende!
Jesus fuck.
Ingen hjælp til shortstacks i øvrigt.
@Paula123
Helt ok, for jeg er ikke normalt shortstack, men gav det som sagt et shot for at prøve at sætte m ig i deres situation. Jeg hader at spille mod shortstacks, men har på fornemmelsen, at hvis jeg skal slå dem er jeg nødt til at finde ud af hvordan de tænker. Og jeg lærer bedst by doing istedet for bare at kigge.
Men bare rolig, du ser mig ikke som shortstack ret længe, synes sgu det er for kedeligt
2donk
Scenario 1: 35 --> 200 need 39,8% - 40,7%
Scenario 2: --> 200 need 48,1% - 48,2%
Scenario 3: 35,35 --> 200 need 36,7% - 38,0%
16,2%
Scenario 1: 22+,A2s+,A7o,KTs+,KJo+
Scenario 2: 88+,ATs+,AJo+
Scenario 3: 22+,Ax,K8s+,KTo+,QJs,QJo,JTs (K8s, JTs marginal)
13,6%
Scenario 1: 22+,A2s+,A9o+,KTs+,KJo+
Scenario 2: 99+,AJo+,AJs+
Scenario 3: 22+,Ax,K9s+,KJo+,QJs
8,9%
Scenario 1: 33+,ATs+,AJo+,KQs (33 marginal)
Scenario 2: TT+,AQs+,AQo+
Scenario 3: 22+,ATo+,Axs,KJs+,KQo (ATo,A2s-A7s,KJ marginal)
Procenter er den range du giver shortstacken. Hænderne er dem du kan calle med i de forskellige scenarier.