Har ikke lige adgang til hh, så det bliver efter hukommelsen. Spillet er NL100 på Boss. Villian i hånden har spillet 14/12/8.5 (flop aggresion 9.5) over ca. 350 hænder.
Effektive stacks er 100BB.
Villian raiser standard til 4$ på button first in, SB caller og jeg vælger at mikse det lidt op og caller blot med JJ i BB, vælger at reraise her i 90% af tilfældende.
Flop er 642 med 2 klør, SB checker og jeg leader for 10$ i 12$ pot, button raiser til 31$ og SB folder, tilbage til mig, som gør hvad?
Jeg har selvfølgelig nogle tanker om hånden, men hvad siger dommerne?
JJ oop på NL100
ALL U CAN EAT BABY!!!!!!
Det er selvfølgelig ubehageligt at en 14/12 raiser os her, men jeg tror nu jeg vælger at gå død alligevel. Jeg vælger forøvrigt at raise så godt som hver gang her, og især da Sb kalder med. Skulle initial shove har du et ret easy fold imo, og du står ik i den situation du gør nu.
Dit call er fint mod en sådan spiller preflop.
Du er nødt til at folde nu, en sjælden gang vil han have 99 eller TT, men oftest har han dig knust.
fold, du er meget sjælden foran her, og kan godt li dit kald pf - JJ kan være svær at spille oop mod en tight satan
Hva synes folk om et tjek-raise her?
3-better han betaler vi grundet floppet er så kordineret og caller han kun er vi færdig med den pot. Med mindre vi rammer.
Problemet ved at leade er at hans range vel består af SC, høje kort suited kort, pockets også måske lidt skrammel.
Der ved får vi den infomation vi behøver.
Hvis han så har os knust med 3-bet får han en lille note.
at han raiser 12% af sine hænder er overhoved ikke så vigtigt at vide som hans raise % fra CO/BT (attentien to steal). Der er 12%pfr der alligevel raiser omkring 22% stykker på bt (måske mere, måske mindre)
Jeg synes du bør 3bette preflop sådan ca 100% af tiden. Dette er et oplagt squeeze spot og du bør derfor squeeze med en wide range, så når du samler JJ op, så squueze.
At hans flop agg. er 9 behøver ikke betyde at han er meget aggro og laver mange moves. Du skal huske på, at han spiller meget tight og næsten altid er preflop raiser -> derfor kalder han naturligvis sjældent = høj agg. factor.
Som spillet rester jeg alligevel.
Loki - At have en bred squeeze range på nl100 tror jeg ikke er særlig profitabelt.
Mht hånden, så er jeg enig med Xizor - Du har almost aldrig nogen FE, og når du bliver kaldt er du yderst sjældent foran mod denne villain.
Det ville hjælpe lidt hvis ud havde noget history mod ham eller set andre big plays fra ham.
jeg savner også at høre hvordan villain ser dig?
hvilke hænder leader du med og ved villain dette? der er ikke mange der leader med set...
hvordan reagerer villain på leads? der er mange der raiser dem, dog mindre sandsynligt i en 3way pot, men stadig sandsynligt.
er han tight nit eller tight aggro (jeg antog tight aggro)? der er forskel
--
men det kan godt være at jeg bør respektere en 14/12 lidt mere end jeg gør. Jeg mener bare, at der er mange ting der taler for at AI her.
1) vores hånd er meget under repræsenteret. Hvad sætter villain os på - høt sandsynsligt et draw eller 77-99, 6x. Ikke et set...
2) Villain er aggro. Mange standard raiser når de bliver leadet ind i som pfr, dog mere usandsynligt 3way.
...og så mener jeg helt klart at en wide squeezing range er profitabel. Meget endda.
Synes problemet ved at bet-folde er han raiser en stor del af hans range med den aggresion factor. Derfor jeg bedre kan lide et tjek-raise.
Myth
Det er de færreste der forsøger at bluffe os af hånden når vi leader for næsten pot 3-vejs - derfor er et lead den billigste vej til info.
Jeg synes ikke et CR er godt. Han better sjældent en hånd på sådan et board 3-vejs som han har tænkt sig at folde.
@ resten
Pas på med at lægge for meget i hans aggressionfactor - der er store afvigelser og 350 hænder er langt fra nok til at sige noget meningsfuldt ud fra den.
Dejligt mange kommentarer for en gangs skyld.
Grunden til at jeg vælger denne linie i hånden er netop fordi min hånd er underrepræsenteret og fordi jeg ikke vil give et evt. free card, når der kan falde 3 overcards med 2 modstandere på turn.
Jeg er dog ret overbevist om, at villian reraiser floppet med any hand som han raiser preflop med, ramt eller ikke ramt, han var simpelthen så aggresiv og så TAG. Derfor er jeg interesseret i at få bygget en pulje, fordi jeg er foran hans range og måske committe ham med en weaker holding.
Hvis jeg vælger at check-raise floppet, så får jeg kun 10$ ud af ham, såfremt han smider til et check-raise. Med valgte linie får jeg 31$ ud af ham.
Jeg endte derfor med at skubbe, desværre var timingen forkert, da han havde pocket 6'es.
Jeg ville spille et set eller en big draw på samme måde.
Villian havde kørt mig helt over foreløbig i denne session, grundet dårlige kort og grundet hans aggresion factor.
Jeg mener selv, at linien i denne hånd er +EV mod denne villian, selvom det ikke er standardlinien. Er jeg gal på den?