JJ overpar 140bb dyb.

#1| 0

Hej PN
Jeg vil gerne have lidt feedback på følgende hånd.

Hero: JJ

Villian: VPIP: 23 Rasie PF: 17, AF:3,7 3bet: 5, Fold 2 3bet: 69 over 9xx hands.
Mit read på villian er at han caller mig light og 3better mig os rimelig light preflop. Jeg har dog svært ved at se hvad han tager denne linje med, som jeg slår udover måske TT.

Hero 72$
Villian 82$
SB: 17$

X folds, Villian bets $2, SB calls $1.75, Hero bets $7, Villian calls $5.50, SB folds.

FLOP [board cards: 9,8,9 pot: 17$
Hero bets $13, Villian calls $13.

TURN [board cards: 9,8,9 6POT: 40$
HERO?

Hero har 51,5$ tilbage. Jeg mener der er 2 linjer, C/F eller B/call allin.

Kommentarer på hele hånden ønskes.

12-04-2009 17:46 #2| 0

BUMP :)
Alt kritik modtages m kyshånd.

12-04-2009 18:06 #3| 0

For mig er den eneste mulighed at B/C her. Betsize på turn er lidt svær ift. stacksizes, men jeg kan bedre lide at bette 25$ end et shove, da det alt andet lige ser lidt mindre stærkt ud og måske efterlader en mulighed for at du kan folde i villians hoved.

Har villian floppet FH er det bare at sige tillykke. Har villian flattet et overpar på dette board vil jeg være meget overrasket. Tror du er foran her rigtig tit, men tror også du vil tage den ned med et bet på turn rigtig tit, for som du siger er det svært at sætte villian på en handske han kan call med. En alternativ linje kan være at C/R turn hvis du mener villian er tilstrækkelig aggressiv og har en stor del af air i sin range - det er dog meget risikabelt, da en stor del af villians range tager et fri kort. Jeg folder aldrig nogensinde i det her spot.

B/C > Shove > C/R > C/F

12-04-2009 18:15 #4| 0

Floater han ofte floppet? Der er vel også mange draws han kan sidde med. 67, 78, TJ, og flusdraws.
Jeg er nok mest til at komme billigt til showdown ved chek/call - check/call med mindre river completer et draw, eller alternativt bet/fold - check/call / check/fold alt afhængig af om river completer draws.

12-04-2009 18:25 #5| 0

Villian "underspiller" ofte store hænder og caller ofte bar bagved, for at udnytte min aggresivitet og "trappe"

Jeg tror ikke villian ret ofte caller med hænder som T9, 67 osv. Kan ikke se hvad en sane villian kan betale os af med her, som vi slår.

@borger
Potten er 40$ på turn og checkcall turn og river bliver allin, er det ikke bedre at bet/call turn eller CRAI turn, hvis vi mener vi er foran og vil til showdown?

12-04-2009 18:30 #6| 0

Jo, ved nærmere eftertanke tror jeg ikke at en god spiller slowplayer trips her. Det er jo et meget drawheavy board så jeg sætter ham på et draw og crai eller evt direkte allin. Hvis han bare har straight og flush draw eller evt flushdraw med to overkort har han jo masser af outs så overbet allin kan også forsvares synes jeg, især hvis du siger han caller light ned. Men trips burde ku udelukkes. Hvis han har floppet et hus er der ikke så meget at gøre ved det. Så har du stadig 3-4 outs :-)

12-04-2009 18:38 #7| 0

@borger
Villian har meget oftere QQ,KK,AA i det her spot end draws og han er ikke så donket han caller allin med flushdraw + overkort turn.

Ønsker gerne flere kommentarer, jeg mener stadig C/F er den bedste linje selvom det virker lidt weakt. Men er stadig i tvivl, da stacksizes er lidt klamme og vi sjældent kommer ind for 103bbs på turn og er foran.

12-04-2009 19:18 #8| 0

ok, jeg kender ham jo ikke, men vill kan ikke spille A K, A Q, A J og måske A T på samme måde?
Jeg har i hvert fald svært ved at lægge den på turn

12-04-2009 19:39 #9| 0

Han caller ikke reraise med mindre end AQs er jeg ret sikker på og tror os han chekker bagved her med FD + overkort, da han vil stå i træls situation, hvis jeg raiser allin og er nød til at calle. Derfor mener jeg C/F er bedst, da han ikke better draws bagved også hvis han chekker bagved - hælder jeg til et C/C river på non A, K, .

Føler jeg bliver rimelig let at "udnytte", hvis jeg tager denne passive linje, men omvendt synes jeg er jeg heller ikke vild med at komme allin på turn.

12-04-2009 19:50 #10| 0

tror villain havde raiset draws på flop... tror også han havde raiset AA/KK hvis ikke preflop så på flop... QQ, trips og fuldt hus og mindre par såsom 1010, 77, 8x kan sagtens kalde på flop.

De par vi er foran, er villain sikkert også interesseret i at tjekke ned.

Det bliver derfor check/fold for mit vedkommende. River kan et check/call måske komme på tale afh. af kort og betsize.

Men det er obv. super readbaseret... Bet/call er heller ikke en vildt skidt løsning imo.

Stacksizes er rimeligt klamme, det er klart, du committer dig med et bet.

Btw pot er da 43 på turn?

Forresten synes jeg du skal glemme alt om, at du i fremtiden måske bliver nem at spille mod, hvis du check/folder her. Metagame er ikke så vigtigt på NL50. Hvis du føler, at han pludselig begynder at floate mange 3-bettede pots og skyde alle turns, som du checker til ham, så er det jo super easy at justere og trappe ham...

12-04-2009 20:01 #11| 0

I giver villian alt for meget credit. Der er mange forksellige draws i hans range + A8 + 22-TT. Villians linje er monster svag og vi er tit foran her. I bliver udspillet alt for tit ved at C/F her. Tænk på at villians sjælllendt spiller 100% optimalt, og især ikke på NL50 - de laver MANGE fejl.

12-04-2009 20:14 #12| 0

enig m becks

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar