SNG 180, 88 tilbage, vi har 2x avg.
Avg. stack er 3k. Readless, har lige skiftet bord.
Skidt spillet?
PokerStars Game #17034188867: Tournament #86317276, $11+$1 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2008/04/27 - 15:38:40 (ET)
Table '86317276 16' 9-max Seat #2 is the button
Seat 2: Dead_Eye777 (3960 in chips)
Seat 3: Mackatack7 (2330 in chips)
Seat 4: Gilles94 (6045 in chips)
Seat 5: rockrokok (6185 in chips)
Seat 6: unimatrixx0 (9427 in chips)
Seat 7: scotsace (1130 in chips)
Seat 8: dalev55 (2638 in chips)
Seat 9: daan/uden (5045 in chips)
Mackatack7: posts small blind 100
Gilles94: posts big blind 200
*** HOLE CARDS ***
Dealt to rockrokok [J♦ J♣]
rockrokok: raises 600 to 800
unimatrixx0: folds
scotsace: folds
dalev55: calls 800
daan/uden: folds
Dead_Eye777: folds
Mackatack7: folds
Gilles94: folds
*** FLOP *** [5♠ 2♠ A♣]
putnomagico is connected
rockrokok: bets 1200
dalev55: raises 638 to 1838 and is all-in
rockrokok: calls 638?
JJ på klamt flop, 180mands turboSNG
enten Check/folde flop, CRAI
eller sæt ham AI med det samme.
nu kan du næsten ik folde for 638.
Nej selvfølgelig caller jeg som spillet, men op til flop-callet, er der noget, der ser forkert ud? Det er jo en turbo, så der er lidt fart over feltet, og man kan ikke sidde stille for lang tid :).
Jeg forstår ikke ideen med at skubbe flop. Så få hero da et call med enhver der kan slå ham og et fold med alle andre.
Hvad er det får en hånd man tror Villain kan have der kan slå hero, som han vil folde til et all-in?
Hvis man vil gå hele vejen på dette flop, så lad da villain gå all-in, så får man så får man da også betaling fra nogle bluffs.
Jeg kan se pointen i check-fold, og til nød check call all-in (tror det er sjældent villain ikke har et A med så stor et preflop call, men potodds er jo omvendt gode). Måske kan man endda forsvare et bet på omkring 700, hvis Villain caller det så vil han vel være potcommited.
Men skub flop er da den ringeste løsning.
Jeg tænker at preflop må være standard.
Jeg ser nok check-fold flop som eneste rigtige alternativ...vi har jo ikke så mange chips, og der er måske ikke så meget i hånden really. Jeg sætter ham på en del pocket pairs og selvfølgelig en del esser, både svage og stærke.
Jeg bliver dog utrolig committed med mit flopbet, og kan ikke folde til hans skub selvfølgelig, men hvis jeg checker flop skubber han nok langt det meste, også hans underpar, som jeg ellers har crushed...så vi har altså en way ahead/way behind situation...jeg er vel egentlig ok tilfreds med min beslutning, men måske der er nogen, der foretrækker et check-fold?
"men hvis jeg checker flop skubber han nok langt det meste, også hans underpar"
Hvis Villain har et A, så taber du et beløb svarende til Villains stack uanset om du laver et potcommited bet på flop, eller check caller. Men hvis vi antager at villain rykker all-in med et under par, hvis du check caller og folder sit underpar hvis du laver et potcommited bet på flop, så tjener får du kun resten af hans stack hvis du check caller.
(Jeg regner med at villain vil skubber KK-QQ preflop)
Så du taber lige så meget ved at check call til et es, som du gør ved et potcommited bet, men du vinder mere hvis han sidder med et underpar ved at check call.
Så et checkcall vil altid være en bedre løsning end dit potcomitted bet.
Men muligvis vil check folde være endnu bedre.
Der ligger 1900, derude, og Villain han 1838 tilbage hvis hero cheker så rykker villain all-in med over 90% sandsynlighed uanset hvad han har.
Pre flop bettet er for stort, siger 500 istedet, så får vi også en situation hvor der rent faktisk kan spilles poker postflop. Floppet er jo næsten det værest mulige, da vi kan risikere kun at trække til 1 out. Men vi caller selvfølgelig.
Alt for voldsomt pf for min smag... bruger selv 2,5 - 3 x bb... 500-600. Et mindre pf-raise gør nok, at du slet ikke kommer i den her situation. Endvidere vil du næppe føle dig nær så pot committed, som hvis du better 4 x som nu.
Som spillet kan du vel aldrig nogensinde folde 638 ind i en pot på 4938.
viggosen, fordi folk herinde har set "pro's" skrive det i lignende tråde, denne er dog ret unik, da villian caller allin med any A, og folder de samme hænder om vi byder 1200 eller sætter ham allin....
Kan egentlig godt lide et check call, som spillet har villain vel et es cirka 90% af gangene, meeen vi er alligevel commited til at calle de sidste 600..
Kan egentlig godt lide et check call, som spillet har villain vel et es cirka 90% af gangene, meeen vi er alligevel commited til at calle de sidste 600..