Hero sidder ved et bord, hvor der generelt spillet ret friskt til. Det har specielt været med heftigt 3-betteri, og en den 5-betteri, men begrænset postflop-action.
Der er ikke nogen deciderede fisk længere, så var egentlig på vej videre, da denne her udspiller sig.
Hero har spillet noget 25/23/2,3 og en 3-bet på 15.
Villain har spillet noget 23/18/(ikke målt) 3-bet på 9 over 112 hands. At AF ikke engang er målt over 112 hands understreger manglen på postflop reads.
Villain har sin stack efter et 3 og 5 bet aipf med 99 vs AK.
Seat 1: Villain ($430.55 in chips)
Seat 3: Proteus 99 ($236 in chips)
Seat 5: tinkivink ($272.75 in chips)
Seat 9: Hero ($260.80 in chips)
Seat 10: husvagnen ($173.45 in chips)
ANTES/BLINDS
Proteus 99 posts blind ($1), tinkivink posts blind ($2).
PRE-FLOP
Dealt to Hero: J♣, J♦
unknown action PLAYER_RESERVE
, Hero raises to $7, husvagnen folds, Villain raises to $25, Proteus 99 folds, tinkivink folds, Hero calls $25.
FLOP [board cards: T♦,9♥,Q♥ POT: 53$
Hero checks, Villain bets $35, Hero calls $35.
TURN [board cards: T♦,9♥,Q♥,K♣ POT:123$
Hero, Villain checks.
RIVER [board cards: T♦,9♥,Q♥,K♣,Q♠
Hero bets $65, Villain bets $370.55 and is all-in,
Hero?
Har 135,80 tilbage i stakken, og spørger lige.
Er vi nogensinde gode her? PT siger vores odss er 2,86:1, så det er ikke voldsomt ofte vi skal være gode, but still...
MVH Skod
JJ riverspot NL200
Tror villian 9/10 gange viser 99,TT eller QQ,QK her. Der er to knægte tilbage og kan ikke se villian skubbe river m Jx any eller AJ.
IMO han han enten monster eller air her, han skubber aldrig en dårligere hånd end din for value og da du better 65 river og efterlader dig med 135 i en pot på ca 388$ altså må han ikke regne med at du folder nok til at bluffe, men omvendt gør det også at villian sjældent "burde" bluffe og han kan udnytte dette.
Hvis jeg havde et read på at villian bluffer missed flushdraws eller kan lave store bluffs på boards som dette, ville jeg calle ellers mener jeg det er et fold, selvom vi "kun" skal være gode 27%. Kender dog ikk rigtigt noget til dynamikken på nl200.
Nogen grund til du ikke better turn? Der er en million kort på river der kan give dig en svær beslutning..
Jeg raiser nok floppet, og ellers better jeg i hvert fald turn!
Hvad er dine tanker bag måden du spiller hånden på?
Svært at kalde på river, da der ikke er så mange sandsynlige kombinationer vi slår, men villain kunne vel godt sidde med AQ?
Vi er aldrig gode, han shover ind velvidende, at han giver dig supergode odds til at calle, villain laver ALDRIG sjov her.
Jeg mucker uden at tænke videre over det, men jeg c/c'er nu i stedet for at b/f.
Jeg ville helt sikkert bette stort på turn......men som spillet tror jeg ikke du er god mere end 10% af gangene, så jeg vil folde.
Det er meget std at checke turn, men synes egentlig det er et fint spot at leade hvis 1) villain 3better en smal range preflop, 2) han ikke vb light, dvs ikke valuebetter QQ, KK på river blanks. Dine bets behøver ikke være så store. Bet et calleble bet på turn og ligeledes på river, fx samme betsize som på turn.
Du repper næsten kun Jx og KQ, KK på river, så muck it når han raiser dig. Det er super svært at få calls på river her. Derfor synes jeg du burde bette mindre fx 39, så han kan herocalle dig lettere eller checke river for at induce bets. Nogle vil altid have den når de better river. Det kommer an på bl.a. hans 3bet frekvens preflop, hvor villig han er til at bluffe, betsize, hans read på dig (er du call happy, hvad kalder du med preflop, kan du spille tricky). Så den kan foldes...
Som du beskriver bordet, så er det et easy 4-bet preflop til ~$65 og snappe et AI. Vi skal spille OOP i en rr pot, med noget så slemt som JJ - nej tak.
Jeg better også turn. ½ pot eller lidt under. Vi kan ikke forvente særlig meget value på dette board, så selvom vi fortæller villain hvad vi har, så kan han ikke drawe mod os profitabelt. Hvis han så rykker ind på en parret river, må vi så se om vi tror på ham.
Som spillet, så er det et klart fold som de andre så fint har sagt.
Nå. Det lyder til at folk, som jeg egentlig havde forventet mente river var et fold. Hånden er reverse, og det er altså undertegnede der er ude i et herligt rivershove. Skurken med JJ gik i tanken, men ville desværre ikke lægge sig.
Synes egentlig selv det var rimelig godt spillet, da jeg forventer Villain folder alle hænder der ikke er huset, men der tog jeg så fejl i dette tilfælde.
Jeg havde 75♠, hvis det skulle interesserer nogen :)
MVH Skod
@Loki
Eftersom langt over halvdelen ville have foldet synes jeg det er helt fint. Men det skal ikke blive en vane.
MVH Skod
"Eftersom langt over halvdelen ville have foldet synes jeg det er helt fint."
Ja udfra informationen om at villain havde JJ. Du skal kigge på villains range for at leade river, og der hører JJ nok til bunden af hans range, hvorfor dit bluff ikke er pisse fedt.
skod
for at uddybe hilberado .. hvad tror du villain kalder med preflop? og hvad tror du han c/c med på flop? og hvilke hænder der c/c flop vælger han at bette river med?
Jeg synes han virkede meget weak. Var rimelig sikker på han ikke havde huset. Det handler nok isør om preflop-dynamikken, der gør 99-JJ(naturligvis også QQ-AA) meget nemme 4-bet-call hænder, hvorfor jeg egentlig ikke forventer han har dem i sin range her (jeg tog fejl.... igen... )
Jeg ved godt det er enormt feel-baseret, men det jeg bare skulle vide var egentlig om folk foldede en J.
Det der gør det til et "godt" bluff-spot er jo, at det rent faktisk er et røv-dårligt bluff-spot, hvir jeg dog mener jeg Let selv kan reppe de meget store hænder meget troværdigt ved at lave det her shove.
Men det virker jo kun hvis jeg har styr på hvilket level villain tænker på, og det havde jeg jo desværre ikke .
MVH Skod
Jeg tillader mig lige at citere hilberado i fald du ikke så hans post.