Sanderhey skrev:
Så jeg skal dele for at gøre lederen af en gruppe der bruger børnesoldater kendt? Jeg tror du har skrevet et eller andet forkert ;-)
Jeg fatter i hvert fald ikke pointen.
Hehe, det er selvfølgelig ikke for at give ham en eller anden Sydney Lee kult-agtig status, men for at udbrede kendskabet til de forbrydelser han har begået. Jeg går udfra at de fleste andre, ligesom jeg selv, ikke kender til hverken ham eller hans krigsforbrydelser, så derfor behovet for at brede budskabet.
Jeg håber også at dette kan blive en trend. Formålet med Kony 2012 bevægelsen er at få ham fanget inden udgangen af 2012. Hvis det lykkedes, vil der muligvis komme fokus på en ny krigsforbryder i 2013 eller 14, og selv om det er en langsom proces at fange én om året, er det et kæmpe skridt hvis det lykkedes af få sat denne mand ud af spillet efter 26 års hærgen.
Miller skrev:
Efter at have set filmen spørger jeg, HVIS du vidste han var skyldig i de ting der bliver fremlagt og du ville kunne komme afsted med selvtægt - Ville du så kunne stå face to face med Kony-boy og skyde hovedet af ham?
Tror det ville blive rigtig svært når man først stod i situationen. Går udfra at jeg ville kunne gøre det hvis mit eget liv afhang af det i situationen, mens det ville være sværere hvis han lå bagbundet.