Jeg kan godt forstå, at der er nogen som er skeptiske, for der er så meget snyd rundt omkring, især i hjælpegrupperne på nettet.
for at kunne ansøge skal man gøre som følger: (kopieret fra foreningens hjemmeside)
"NU STARTER ÅRETS JULEHJÆLP 2024.
Alle som fik julehjælp sidste år, og som stadig opfylder kravene, vil blive kontaktet af Ellen, DVS I skal ikke gensøge, men afvente, at jeg kontakter Jer,. Bemærk man skal stadig indsende dokumentation
.For nye ansøgere gælder følgende:
Du skal være enlig med børn op til 16 år. Der kan dispenseres for alderen hvis der er dokumenteret diagnoser, som gør at børnene ikke er alderssvarende.,
Der kan også i særlige tilfælde gives hjælp til samboende, hvis man er særlig udsat eller har en meget lav indtægt, du er henvist af din mentor og/eller din kommunale sagsbehandler.
Du skal have været medlem af gruppen i mindst 6 måneder, du skal acceptere, at gruppens leder Ellen Plintic, beder om dit venskab.
Der kan kun søges til egen husstand. IKKE til eventuelle gæster.
For at få hjælp skal du være lavtlønnet eller på offentlig forsørgelse.
Der kan ikke søges om hjælp til gaver og kalendere!
Du sender din ansøgning til: [email protected] - IKKE PB. Sender man alligevel en pb, vil den ikke blive besvaret! Til ansøgningen vedhæftes: kopi af børnenes og voksnes sundhedskort - streg de fire sidste cifre ud) - seneste lønseddel/udbetalings meddelelse, samt adresse og telefonnummer.
Sidste ansøgningsfrist er: Fredag den 15/11 kl. 12.00. Svar gives senest den 6/12.DU MÅ IKKE søge om hjælp andre steder. Hjælpen vil enten være en bankoverførsel, eller en "kurv" indeholdende det man skal bruge i juledagene. Der kan ikke søges om gaver og kalendere.
Man får hjælp, enten fra gruppen eller en ekstern giver."
Vi har en del gengangere, som har hængt fast i systemet i flere år, og som nok ikke kommer ud af dette af flere forskellige årsager. Disse familier har jeg kendt læge, og jeg tror ikke de ønsker at snyde
Sidst men ikke mindst, mine hjælpere og jeg, er medlem af rigtig mange hjælpegrupper på Facebook, og udover dette, er jeg medlem af en gruppe af admins/ledere fra flere af disse grupper, det gør det endnu mere svært at snyde.
Jeg står selvfølgelig til rådighed, hvis man ønsker flere oplysninger
Hilsen Ellen Plintic
Redigeret af Hjerterummet d. 17-11-2024 09:13