Julehjælp 2024

#1| 10

Julekurve...

I mere end 15 år har Ellen Irene Plintić og hendes fantastiske hjælpere samlet ind og jeg har været med alle år, de gør en kæmpe forskel for familier som ikke ville kunne holde jul uden hjælp 😞

Vi gør det for børnenes skyld...

Igen i år er der forældre, der har ansøgt om hjælp til, at holde en juleaften, for deres børn. Forældre som ikke har midlerne til, at gøre det mange af os har som vane eller traditioner...

Derfor er der brug for din/jeres hjælp.. ❤ har du lyst og mulighed for at donere noget, vil vi være jer meget taknemmelig. Man kan også give et beløb (MP BOX 4147SU) og så vil vi sørge for indkøb..

Jeg/I og de andre frivillige gør det for børnenes skyld..

Hvis jeres PN Nick skal nævnes i tråden bedes i skrive det i overførelsen , hvis ikke i gør det skriver jeg anonym når jeg opdatere tråden med status på indsamlingen 

Deadline er 15 Dec for at overføre

Håber PN igen i år er villige til at hjælpe ❤️❤️

05-11-2024 17:26 #2| 3

Status : 5830 kr

Tak for støtten : Anonym , Andydane, Shadowwarior, Harry Butt, Anonym, jewr, Anonym, 4streetbluff, Johanna47, Anonym, Olejay, Anonym, Sloth, Anonym, Anonym

Redigeret af HomeMade d. 17-11-2024 13:55
05-11-2024 18:19 #3| 3

Dejligt I er klar igen i år på at gøre en indsats for at alle børn kan få en glædelig jul. Der er en skilling på vej.

07-11-2024 06:06 #4| 1

Er der nogle spørgsmål ? Så spørg endelig

08-11-2024 02:41 #5| 0

Redigeret af Shadowwarrior d. 08-11-2024 10:23
08-11-2024 18:14 #6| 1

Dejlig start på indsamlingen ❤️❤️ 1700 kr allerede 

09-11-2024 18:19 #7| 6

Den går til børnene. 

10-11-2024 08:21 #8| 5

Doneret fra computersalg i tidligere tråd :-)

10-11-2024 08:31 #9| 2

Virkelig flot ❤️❤️ 

Status er 5050 lr ( har et forsigtigt håb om at vi rammer 10.000 🇩🇰🇩🇰

11-11-2024 00:29 #10| 3

Vi er så taknemmelige, at I alle igen i år, gir' en hånd med ... af  TAK

13-11-2024 19:58 #11| 0

Status 5550 kr 

13-11-2024 20:14 #12| 0
HomeMade skrev:

Er der nogle spørgsmål ? Så spørg endelig

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan der tjekkes op på hvem der kan modtage hjælpen? 
Jeg er blevet ret så forarget over en af mine medstuderende siger at hun hvert år modtager flere julehjælpspakker, men hun har fortsat råd til at bruge i snit over 100kr om dagen i kantinen på dagens ret, kage, red Bulls, sodavand og jeg skal komme efter dig. 
læg dertil at hun er ryger.. 

Så ja, det er egentlig for lige at høre, hvordan og hvorledes? Er det rent faktisk folk der har brug for hjælp, eller tilfalder det også folk som bare er dårlige til at priotere? 

Redigeret af Nitrrrrrram d. 13-11-2024 20:15
13-11-2024 21:35 #13| 1

"Er det rent faktisk folk der har brug for hjælp, eller tilfalder det også folk som bare er dårlige til at priotere? "

Det ene udelukker jo ikke nødvendigvis det andet, jeg er principelt enig med dig. Men min kone kommer altid med argumentet at de godt kan prioritere alle deres penge forkert men derfor har deres børn vel endnu mere brug for at de får en julepakke med julemad (forældrene burde brænde på bålet) 

17-11-2024 08:20 #14| 0

Hej

Ellen som står for indsamlingen har lovet at svare på disse spørgsmål 

17-11-2024 09:10 #15| 7

Jeg kan godt forstå, at der er nogen som er skeptiske, for der er så meget snyd rundt omkring, især i hjælpegrupperne på nettet.

for at kunne ansøge skal man gøre som følger: (kopieret fra foreningens hjemmeside)

"NU STARTER ÅRETS JULEHJÆLP 2024. 

Alle som fik julehjælp sidste år, og som stadig opfylder kravene, vil blive kontaktet af Ellen, DVS I skal ikke gensøge, men afvente, at jeg kontakter Jer,. Bemærk man skal stadig indsende dokumentation

.For nye ansøgere gælder følgende:

Du skal være enlig med børn op til 16 år. Der kan dispenseres for alderen hvis der er dokumenteret diagnoser, som gør at børnene ikke er alderssvarende., 

Der kan også i særlige tilfælde gives hjælp til samboende, hvis man er særlig udsat eller har en meget lav indtægt, du er henvist af din mentor og/eller din kommunale sagsbehandler.

Du skal have været medlem af gruppen i mindst 6 måneder, du skal acceptere, at gruppens leder Ellen Plintic, beder om dit venskab. 

Der kan kun søges til egen husstand. IKKE til eventuelle gæster. 

For at få hjælp skal du være lavtlønnet eller på offentlig forsørgelse.

Der kan ikke søges om hjælp til gaver og kalendere!

Du sender din ansøgning til: [email protected] - IKKE PB. Sender man alligevel en pb, vil den ikke blive besvaret! Til ansøgningen vedhæftes: kopi af børnenes og voksnes sundhedskort - streg de fire sidste cifre ud) - seneste lønseddel/udbetalings meddelelse, samt adresse og telefonnummer.

Sidste ansøgningsfrist er: Fredag den 15/11 kl. 12.00. Svar gives senest den 6/12.DU MÅ IKKE søge om hjælp andre steder. Hjælpen vil enten være en bankoverførsel, eller en "kurv" indeholdende det man skal bruge i juledagene. Der kan ikke søges om gaver og kalendere.

Man får hjælp, enten fra gruppen eller en ekstern giver."

Vi har en del gengangere, som har hængt fast i systemet i flere år, og som nok ikke kommer ud af dette af flere forskellige årsager. Disse familier har jeg kendt læge, og jeg tror ikke de ønsker at snyde

Sidst men ikke mindst, mine hjælpere og jeg, er medlem af rigtig mange hjælpegrupper på Facebook, og udover dette, er jeg medlem af en gruppe af admins/ledere fra flere af disse grupper, det gør det endnu mere svært at snyde.

Jeg står selvfølgelig til rådighed, hvis man ønsker flere oplysninger 

Hilsen Ellen Plintic

Redigeret af Hjerterummet d. 17-11-2024 09:13
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar