Juridisk hjælp - Telefonabonnement

#1| 0

Hej drenge,

Jeg har bestilt en iphone 3 i aug måned 2011, hvor jeg forlængede mit originale tlf nr. Jeg modtager min iphone og tager den i brug 14 dage efter modtagelse. Dagen efter modtagelse af min nye iphone, modtager jeg endnu en tlf som jeg returnerer efter jeg har ringet til 3 og oplyst dem om den anden tlf. Det viser sig så at jeg har betalt for en tlf og et andet tlf nr som står i mit navn og som jeg aldrig har ejet eller brugt. 3 kan godt forstå at jeg har returneret den, men de skal nu undersøge om de har modtaget telefonen. Til dags dato har jeg betalt for den tlf og det abonnement på den tlf, som jeg returnerede øjeblikkeligt efter modtagelse.

Hvordan skal jeg takle situationen, hvis de nægter at have modtaget telefonen?
Kan jeg gøre noget andet på nuværende tidspunkt?

På forhånd tak

Blund23

30-01-2012 13:54 #2| 0

Du har selfvølgelig returneret telefonen via pakkeforsendelse, således du både har kvittering og forsikring via PostDK - ikke?

30-01-2012 14:25 #3| 0

Har de beviser for du har modtaget 2 telefoner, eftersom du self kun har bestilt en

30-01-2012 14:31 #4| 0

Jeg antager med stor sikkerhed at 3 sender mobilerne som pakkepost, og derfor har en kvittering på dem.

Såfremt OP ikke har gjort det samme, kan han godt komme i problemer, omend man må antage at et firma som 3 nok næppe aktivt lyver om at have modtaget telefonen. Men pakker kan blive væk, både under transport og efter levering.

30-01-2012 15:05 #5| 0
OP

Ja 3 indrømmer de har sendt 2 telefoner til mig og sagde jeg bare skulle returnere den nye iphone, som jeg aldrig har pakket op. Så da jeg modtager den anden pakke fra dem nægter jeg modtagelse, hvorfor postvæsenet ikke udskriver track & trace nr og bare returnerer pakken til afsenderadressen.

Det 3 så siger er, at jeg på nuværende tidspunkt har 2 iphones, med 2 tlf nr., hvor det ene naturligvis ikke er åbnet, låst op eller brugt nogensinde. Så naturligvis står jeg skidt, da jeg ikke kan bevise at den pakke er blevet sendt retur.

Men jeg tænker om der ikke er lidt "bonus pater" i det her, da de jo kan se at tlf. nr.´et ikke er aktivt og aldrig nogensinde har været i brug - dette har de også indrømmet.

3 arbejder i øjeblikket på at spore den anden iphone - lad os antage de finder den hos dem - så har jeg vel ret til at få de penge tilbage, som jeg har betalt i et ½ år for noget jeg aldrig har ejet eller brugt!?

30-01-2012 15:23 #6| 0

Som gammelt postbud så tror jeg bestemt de finder pakken, når du nægter modtagelse burde pakke nummer to scannes nægtet modtagelse. Så de burde kunne se på samme track and trace hvor den er lige pt.

30-01-2012 15:23 #7| 0

Hvis du har nægtet modtagelse kan man vel se på oprindelig pakkenummer (track and trace) at pakken aldrig er leveret til modtager.

Så jeg ville bede om at få pakkenummeret for den pakke du aldrig har modtaget, og der vil der sandsynligvis stå at pakken ikke er modtaget.

30-01-2012 21:57 #9| 1

Kan ikke se problemet. Hvis du har nægtet at modtage den anden pakke og ikke underskrevet at du har modtaget denne, er det 3 der skal bevise at du har modtaget denne pakke. Dette kan de selvfølgelig ikke da de ikke kan fremskaffe en underskrift fra dig på, at du har modtaget pakken.

Så hvis du har nægtet modtagelse er det altså 3 der står med problemet. Risikoens overgang overgår først til dig ved levering jf. KBL § 17 stk. 1... Har du nægtet modtagelse har 3 derfor ikke leveret nr. 2 telefon, og det kan ikke blive dit problem hvis 3 ikke kan finde pakken efter den er sendt tilbage til dig...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar