K9s 175BB deep, svært riverspot!!!

#1| 0

Hey derude.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre her på river!
Villan og jeg har været meget efter hinanden, det er nu 3gang han click raiser mig, de sidste 2 gange han gjorde det havde han først AJs og efterfølgende A6o, føler her han er lidt stærkere hér, end de andre gange, men ved ikke.
Jeg har aldrig spillet imod ham før!
I må gerne kommentere alt :)

$0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:00:26 ET - 2010/01/19
Seat 1: BingBangBoom-21 ($70.80)
Seat 2: NoDollarBill ($100)
Seat 3: HERO ($172.65)
Seat 4: VILLAN ($322.95)
Seat 5: 74147852369 ($177.70)
Seat 6: Cultura ($100)
Cultura posts the small blind of $0.50
BingBangBoom-21 posts the big blind of $1
The button is in seat #5
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO K 9
NoDollarBill has 15 seconds left to act
NoDollarBill folds
HERO raises to $3
VILLAN raises to $8
74147852369 folds
Cultura folds
Cultura adds $0.50
BingBangBoom-21 folds
HERO calls $5
*** FLOP *** 6 K 2 pot ~ 17.5$
HERO checks
VILLAN bets $10
HERO calls $10
*** TURN *** 6 K 2 9 pot ~ 37.5$
HERO checks
VILLAN bets $15
HERO has 15 seconds left to act
HERO raises to $45
VILLAN calls $30
*** RIVER *** 6 K 2 9 A pot ~ 127.5$

Hvad gør vi her på river???

19-01-2010 23:41 #2| 0

Puha den er lidt tough.. Vi har ca. 100 tilbage i stakken, jeg tror jeg ville bette 60-65 stykker og self instasnappe hvis han shover, jeg synes dog hans linje er temmelig nittet og ser ham nok folde de fleste pairs på river, specielt fordi du renakker turn og hvis vi tager initiativet river, dog er Ace self lidt et scarecard, men vi kan ikke bare give op og checke og folde til et bet/shove river.

Med jeres dynmaik ser jeg ham 3bette dig pf med en meget stor range og spørgsmålet er vel bare hvor tyret og løs han er?

Hvis han f.eks. havde AKo eller KQo ville jeg formode han ville sætte dig ind på turn, men jeg er lidt blank på ham da det self er dig der har spillet mod ham :)

Glæder mig til at høre resultatet, tak for en interessant nl hånd.

19-01-2010 23:55 #3| 0

Raise st0rre paa turn ~ 55. Det g0r potten til 147 paa river med stacks paa 100 og saa er river et dejligt nemt push. Hvis jeg checker i det spot her paa riverer det for at induce et skub, jeg folder aldrig.

Preflop raiser jeg ikke K9s i EP for at undgaa at spille saa domineret en haand oop. Naar han 3-better b0r du folde eller 4-bette og istedet indskraenke din aabningsrange til hovedsageligt at indeholde haender du kan calle 3-bets med.

At calle et 3-bet med K9s oop er at bede om problemer.

20-01-2010 00:18 #4| 0

Hvem clickraiser? Villain gør ikke.

Fold pf.

Den er lidt ulækker, jeg b/c dog og puker når han shover og jeg er uber-comitted.

20-01-2010 09:47 #5| 0

Fold begge gange preflop..

Alle ved at jeg er allover tynde VBs men nl100 og river her er altså et ret obvious check/fold. Villain betaler med bedre, folder dårligere og skubber ikke dårligere på river..

20-01-2010 10:35 #6| 0

Semi svært spot, men synes du gør det svært for dig selv, altså K9 oop i 3bettet pots er bare en kæmpe fejl!
I hånden fyre jeg nok et ½-potbet afsted og kalder self et AI.. Hvis han har AA, KK eller AK jamen så hurra.. AK tror jeg bare han havde shoved på turn..

20-01-2010 10:58 #7| 0

AB har ret drenge. c/f er klart bedst.

Det er sgu svært at finde hænder villain b/c turn med og caller river med som vi er foran eller laver om til bluffs. Boardet ligner næsten et konstrueret skoleeksempel til illustration af hvornår man bør c/f river med en rimelig handske.

20-01-2010 12:05 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Hvorfor er det nogle af jer vil bet-calle? Hvilken range bet-caller vi profitabelt mod her?

Jeg er klart med på c/f vognen her, af de grunde AB nævner.

20-01-2010 14:34 #9| 0

Jeg folder også preflop - hver gang, og jeg åbner heller ikke K9s i den situation du har beskrevet, men det har de andre jo også været omkring.

A'et på river er vel det værste kort i decket, fordi fordi villains range for at kalde et bet på river på det kort mere eller alle sammen indeholder et A

Jeg checker for at folde til alt andet end et lille udstik

Jeg synes også du skal checkraise større på turn for at tilpasse lidt bedre til stacksizes så det passer bedre med et push på river.

20-01-2010 15:05 #10| 0

Jeg tror vi er slået rigtig ofte her. Og når vi ikke er slået (KQ, JJ-QQ), checker han behind på river. Let check-fold.

20-01-2010 18:58 #11| 0

Der er masser af value at hente paa river af Kx haender, ogsaa selvom stacksizes er skaeve i forhold til potten som spillet. Skyder 70 afsted.

At folk mener han folder alt vi er foran er jeg meget uenig i og jeg er heller ikke enig i han han aldrig bluffer river/valuebetter AQ/AJ som han maaske liiiiige mener han faar odds til at calle med paa turn pga hero's t0se-raise (no offence) - han skal altsaa calle 30 ind i 100.

Overstaaende er selvf0lelig bygget paa at vi ikke har villain som solid postflop , saa lidt historie omkring de to haender hvor han 3-better dig med AJ og A6o ville vaere interessant.

20-01-2010 19:03 #12| 0
OP

Jeg kan se i er mange der gerne ville folde preflop, og giver jer selvfølgelig ret (mod regs), jeg følte bare her jeg skulle calle billigt pre, for at evt. få ét stort flop mod en så dårlig spiller som ham her. Han har betalt mig super light af turn og river de sidste 2gange. vi er 175BB dybe som er super, efter min mening. Det største problem her er at vi er ude at position.
og ang. at være domineret er dette ikke en hånd man går broke med når kun Kongen kommer. Da vi er alt for dybe.

20-01-2010 19:15 #13| 0

Det er jo ikke billigt, han raiser næsten 3x dit raise, og du er ude af position med en hånd der er kraftigt domineret de gange i begge rammer. Der er kun én straight du kan floppe (den er også kraftigt domineret), og du flopper ingen draws. Første open preflop er lidt for løst til mig, specielt hvis du har en gut der spiller tilbage på dig konstant siddende, og at betale hans raise er direkte spew i mine øjne. Det er næsten umuligt at floppe noget stort med K9 hvor du kan få en dårligere hånd til at stacke af.

Som spillet er det vel close mellem shove og checkfold, og checkfold er vel som udgangspunkt bedste løsning hvis vi ikke kan regne med han nogensinde betaler af med noget (Det gør de vel sjældent på NL100).

21-01-2010 01:44 #14| 0

@uffefh: Er det korrekt forstået, at du baserer din riverplan på, at villain muligvis får betcallet A høj på turn og at han i øvrigt ikke slipper 2nd pair når hero cr'er turn i en rr pot og shover et oplæg på river?
Måske er det bare mig, men det lyder som lidt ønsketænkning.

/AB

21-01-2010 16:08 #15| 0

@ AB

Pretty much, selvom jeg ikke mener vi skal skubbe river aktuelt, men bette 70. Hvis vi kigger paa heros linie fra villains synspunkt er A'et et rimeligt uvaesentligt kort i forhold til vores flop og turn action. Dvs riverkortet polariserer vores range markant hvilket alt andet lige vel inducer mere light calls.

Jeg ved godt dette betyder at vi ser villain som vaerende ikke saerlig dygtig postflop da han enten skal valuebette Kx paa turn i et spot hvor en taenkende villain ud0ver potcontrol eller calle med A h0j til vores reraise paa turn, men hvis han er lidt af en aggro donk preflop er det en konklusion jeg gerne kommer til, specielt hvis vi taenker paa at villain og hero har vaeret meget efter hinanden.

Kan dog igen kun opfordre til lidt flere reads paa villain, reads vi maa have efter A6o og AJ haanden samt det faktum hero og villain har vaeret efter hinanden.

22-01-2010 12:20 #16| 0

Jeg er ikke som sådan afvisende overfor dine argumenter, men jeg synes stadig at der er mange ting, der taler imod. Det er specielt afgørende, at hero faktisk ikke er foran specielt tit på river (3 hænder der ikke slår os: KQ, AQ, AT), og det ødelægger det altså en del.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar