Jeg er nødt til at lægge den her, ik?
Jeg har hverken stats på ham her, eller været ved bordet længe nok til at sige noget sikkert, men jeg ville umiddelbart sige at bordet som helhed var ret loose...
Seat 1: HERO ($144.85 in chips)
Seat 3: NCassady ($45.10 in chips)
Seat 4: brindisi59 ($36.20 in chips)
Seat 6: as1315x ($108.45 in chips)
Seat 7: sakari-71 ($55.70 in chips)
ANTES/BLINDS
as1315x posts blind ($0.50), sakari-71 posts blind ($1).
PRE-FLOP
HERO bets $3.50, NCassady folds, brindisi59 folds, as1315x calls $3, sakari-71 folds.
FLOP [board cards: 9S,JC,TD ]
as1315x bets $25, HERO folds.
TURN [board cards: 9S,JC,TD ]
as1315x wins $32.60.
Kæmpe overbet - NL100??
jeg folder også her hver gang, især når jeg ikke kan se mine kort!
Ah, ja...første indlæg...ik særlig rookie at glemme det!?!
Men jeg havde AJo
og nu du kan :) jo folder jeg også hver gang, især da du intet ved om villain.
edit: havde ikke lige læst boardet rigtigt troede der var en Q, hm.. På nl 100 er det her nogle gange et push imo, men når du intet ved om villain er det nok et fold.
Du har intet invisteret i potten og kender intet til Vallain, så jeg tror også jeg smider denne.
Bordet er simpelthen for koordineret til at jeg ville begynde at rode med TPTK vs et monster overbet.
Hvis overbet er en tendens du ser vallain har ofte, så skal du nok få hans skillingerne, når han gør det mod dig senere...
men IMO fold...
Mvh Slot
Koller her
Det er da et misclick.. villain vil lige se hvor han står med 2,5$.. Så vi shover bare afsted:)
STOP STOP STOP
.. Hvad i himlens navn har det af betydning, hvad hero tidligere har investeret i potten?
Svar: INGEN!
Derudover, men samme slags fejl:
Der findes ikke et argument i cashgame, der hedder "Der skal nok komme et bedre tidspunkt". Det er - ligesom ovenstående - en tanke i turneringsspil (og også hér er den rent faktisk kontroversiel).
Det er let at illustrere, hvorfor sidstnævnte er et fejlagtigt ræsonnement, så det undlader jeg.
Til hånden? Meh, jeg tror aldrig jeg folder. Ind med stakken.
- Asger
Asger: hvis du intet read har på manden er jeg enig i at man ikke kan udtale "at er kommer nok et andet tidspunkt". MEn hvis du har read giver det mening. Fx mod en mega donk... her tager jeg aldrig en 52/48 ellemen venter på 70/30.
Desuden den med hvor meget man har investeret.... det har da i den grad betydning.. men den rigtige terminologi er pot odds. altså hvis du har investeret er pot odds bedre...givet den samme bet størrelse
"Desuden den med hvor meget man har investeret.... det har da i den grad betydning.."
Nej. Penge i potten er ikke dine mere.
nej men det giver pot odds og er derfor ikke ligegyldigt
"mod en mega donk... her tager jeg aldrig en 52/48 ellemen venter på 70/30. "
Med mindre vi ikke kan købe ind og dække donken eller til samme beløb som vi har i forvejen er det der +ev lige ud af vinduet.
Yes eller han smutter... det ville også være et problem, og det er nok til at jeg ikke tager en 52/48
@John Denver: Det er ret problematisk at anvende terminologien på den måde, når det betyder vidt forskellige ting i vidt forskellige sammenhænge.
"At have noget investeret i potten" er en turneringssammenhæng, hvor du i enkelte situationer kan tilvælge, hvad der bliver et marginalt -EV bet isoleret set, fordi at du kan vinde en kæmpe stack på et i turneringen afgørende tidspunkt, og hvis du folder, er du praktisk talt død anyways. Der er i øvrigt tvivlere af denne teori.
Xizor har ret mht. stacksizes. Fx. kan det være tåbeligt at flippe (52/48) 500BBs mod en fisk, hvis max buyin på bordet kun er 100BBs. At han forlader bordet, er ikke et plausibelt argument, da du hverken ved om udfaldet af coinflippet (52/48) har nogen indflydelse på dette - hvorimod du med sikkerhed ved, at andre ved bordet også får shots på at stacke donken - før dig.
- AB
nej det har du ret i ud fra den argumentation. Det har nok lige så meget at gøre med, hvordan min spillestil er. Jeg vil hellere vente på 70/30 situationen mod at gå glip af et par 52/48 bets mod en donk. Det mindsker jo bankroll variationen en smule men optimerer nok ikke helt rullen på langt sigt
edit: 52/48 givet at der ikke er noget i puljen naturligvis. er der penge i puljen er det jo en anden sag