Denne her topdata.dk/product.asp?product=7065 går ud fra den godt kan trække en 1920x1080 skærm? Og hvad er det for et kabel man skal bruge til at koble skærmen til bærbaren? Og sidst men ikke mindst, hvor dårlig er den bærbar, er den forfærdelig/ikke engang de 3,6k værd? Kommer ikke til at bruge den meget, nok mest som bare som grinder setup til en ven.
Kan denne crap laptob trække 1920x1080p?
Ja, det kan den.
Kilde: www.amd.com/us/press-releases/Pages/pc-manufacturers-triple-2010may12.aspx
Du skal læse lidt eller snyde ved at søge ;)
2.2 ghz og 4gb ram er rigeligt hvis du bare skal være på nettet og spille pokes..
Du skal bare bruge et helt standard skærmkabel, som du plejer at sætte bag i den stationære, så sætter du det bare til lappen istedet :)
ja og nej...hvis din plan er at hooke den op til en projektor eller et lcd tv, vil den godt kunne afspille en 1080p aceptabelt i 50 eller 60hz. men enkelte framedrops ville nok kunne måles. (især med VLC player som er ret resourcekrævende. Den gennemsnitlige bruger ville dog være fint tilfreds.
Er du fanatiker, og vil afspille dine 1080p film i 24 hz (24p true cinema) Er det straks en anden snak. Af en eller anden grund(som jeg ikke kender til) kræver det et monster at afspille HD film i 24 hz. Her vil du uden tvivl opleve at billedet hakker i actionfyldte scener.
Jeg vil anbefalde dig at bruge Media player Classic - home cinema sammen med Shark007 codec. (Google dem, de er begge gratis) Det er en perfeket combo til at få mest mulig ud af din hardware, og ikke mindst Videoaceleratoren på grafikklortet.
Den mener utroligt meget om vlc player.
Benytter du lcd skærmen på laptoppen, er det overkill overhovdet at beskæftige sig med 1080p.
Håber det var svar nok
/MrZach
Og btw, Et simpel stykke pokersoftware i 1080p, kan den let trække (også flere bordere) Men undlad at kører software som pokertracker 3 på den.. Når databasen bliver stor nok(100k hænder +) vil den stå af før eller siden, og AA vil være autofolded, før du når at registrere det....
Og så til sidst... overall en skod laptop.. JEg ville vælge en MSI eller ASUS slim, med batterilevetid på op til 12 timer..pris 5-7k
Hvis den er sat op med win7 og ikke er fyldt med alt muligt ubrugeligt skulle jeg mene det sagtens kunne lade sig gi sig.
kabel til skærm - på nyere bærbare kan man bruge hdmi, men så vidt jeg lige ku læse understøtter denne bærbar kun vga.
Noget ala
www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=vga+kabel&pid=94983