Hej har fundet en lille opgave jeg ikke ka løse;)
Kan du finde det næste tal i rækkefølgen ?
Så kan du også regne ud hvad 5% i rente betyder på din lønkonto
2-6-3-2-3-_
Hvad dælen er det sidste tal?
Kan du finde det næste tal i række følgen?
Gætter på 1
Mit bud:
2 6 3 2 3 _
2/1= 2
6/2= 3
3/3= 1
Edit: en hurtig forklaring på mit bud.
kan vel være så meget... men 26->32->3x, så er x nok 8... mit første gæt...
pi
Uden anden kontekst kan det vel være alle tal?
en.wikipedia.org/wiki/Apophenia
6 ville være mit gæt, men også ved at være lidt tid siden jeg har hygget med kæresten
62
3 hvis det er en sang!
Det er ikke skud år så 6 er udelukket! (i hvert fald i min hustand ;)
2-6-3-2-3-_
differensen mellem talene:
2-6(-4) - 6-3(+3) - 3-2(+1) - 2-3(-1) næste:
-4 +3 +1 - 1 må næste være -3 i forhold talrækkefølgen ergo 3-X = -3 <=> x = 6 hvilket så vil sige det næste er 6 i rækkefølgen? det er mit umiddelbare bud, dog lidt rodet og hurtigt sat op :)
@Barup
Tag til thailand, så er det praktisk talt gratis.
Ikke helt sikker på jeg forstår din forklaring Dredk
Ka du ikke prøve igen ;) hvorfor bliver det 6?
6 + 69 = :-)
min logik sagde:
2 6 3 ( er en række )
2 3 ( hvilket mangler af ovenstående ? = 6 )
Dredk skrev:
2-6-3-2-3-_
differensen mellem talene:
2-6(-4) - 6-3(+3) - 3-2(+1) - 2-3(-1) næste:
-4 +3 +1 - 1 må næste være -3 i forhold talrækkefølgen ergo 3-X = 3 <=> x = -6 hvilket så vil sige det næste er 6 i rækkefølgen? det er mit umiddelbare bud, dog lidt rodet og hurtigt sat op :)
Det giver absolut ingen mening. Derudover en interessant ligning, at 3-x=3 <=> x=-6.
Det er sgu nok meget godt, at de vil til at indføre en kvote på gymnasieklasserne:)
Hvad mener du med
Så kan du også regne ud hvad 5% i rente betyder på din lønkonto
Hjorten skrev:Dredk skrev:
2-6-3-2-3-_
differensen mellem talene:
2-6(-4) - 6-3(+3) - 3-2(+1) - 2-3(-1) næste:
-4 +3 +1 - 1 må næste være -3 i forhold talrækkefølgen ergo 3-X = 3 <=> x = -6 hvilket så vil sige det næste er 6 i rækkefølgen? det er mit umiddelbare bud, dog lidt rodet og hurtigt sat op :)
Det giver absolut ingen mening. Derudover en interessant ligning, at 3-x=3 <=> x=-6.
Det er sgu nok meget godt, at de vil til at indføre en kvote på gymnasieklasserne:)
Ihh hvor jeg dog inderligt elsker en som kan irettesætte en uden at at kunne se hvad man har gjort. Jeg skrev det meget hurtigt, og lavede en fejl da jeg ville være behjælpelig med mellemregninger, fremfor bare at skrive det næste tal i rækkefælgen som jeg fik til 6 vha hovedregning. dette er nu retter: 3 - x = -3 <=> x = 6
Hvad er din fremgangsmåde, og hvad fik du det næste tal til - nu hvor du er selvudnævnt problemløser.
Hvis det jeg har skrevet slet ikke giver mening for dig, skal du måske prøve at sætte dig bare lidt ind i tankerne?
Dredk skrev:
2-6-3-2-3-_
differensen mellem talene:
2-6(-4) - 6-3(+3) - 3-2(+1) - 2-3(-1) næste:
-4 +3 +1 - 1 må næste være -3 i forhold talrækkefølgen ergo 3-X = -3 <=> x = 6 hvilket så vil sige det næste er 6 i rækkefølgen? det er mit umiddelbare bud, dog lidt rodet og hurtigt sat op :)
-4 +3 +1 - 1 må næste være -3 i forhold talrækkefølgen ....hvordan kommer du frem til logikken i at næste tal her skal være -3 ?
mht til 5% i rente på din lønkonto så må svaret være at indehaveren har en ekstrem gavmild bank.
Ellers er det så simpelt at jeg ikke forstår spørgsmålet...
PÅ hvilket niveau er de her spørgsmål...det betyder også noget for svaret i talrækkespørgsmålet, er det 9 kl. skal vi nok ikke ud i de store udregninger er det på DTU er svaret nok lidt mere kringlet
At dømme efter OPs indlæg så er jeg ret sikker på, at vi ikke taler om DTU her. Svaret er sandsynligvis 6, dog med en mindre chance for at tallet 8 er svaret.
Jeg forstår heller ikke hvordan du kommer frem til dette:
-4 +3 +1 - 1 må næste være -3 i forhold talrækkefølgen ....hvordan kommer du frem til logikken i at næste tal her skal være -3 ?
Spørgsmållet kommer fra min bank. Man kan vinde en Ipad:D
gange 3
divideret med 2
minus 1
kontra
plus 1
så vil jeg sige gange med 2
og dernæst divideret med 3, men det er lige meget.
altså er tallet 6