Hej,
Bliver nød til at lufte mine frustrationer vedrørende et manager spil mine venner og jeg har gang i. Vi trak lod om hvilke klubber vi sku være i premier league, af dem som ligger mellem top 10 og top 17 prognose. Jeg fik Blackburn, og det vi indstillede spillet til, var at vores klubber var rige, så vi havde mulighed for at bygge dem op.
Har nu spillet snart 2 sæsoner med Blackburn, og har hentet nogle SUPER spillere: Tim Krul, Kolo Toure, J S Park, Joachim, Jack Rodwell, Jack Wilshere, Angel Di Maria, Andersson, Demba Ba, Tevez, Daniel Studridge - samtidig med at jeg startede med at have spillere som: Samba, Gamst Pedersen, Poul Robinson, Hoilett osv.
Så på papiret har jeg et top 6-8 hold i premier league. Men jeg kan simpelthen ikke vinde nogle kampe, eller i hvert fald ikke flere kampe i træk. I første sæson sluttede jeg som nummer 16, og var egentlig tæt på at rykke ned, og i 2. sæson går det lige så skidt.
Er FM bare blevet sværere at vinde i?, eller har i nogle ideer til hvad jeg gør galt, eller skal gøre bedre. Jeg har prøvet utallige opstillinger, formationer, spillere osv, men intet fungerer. HJÆLP mig pokernet, så jeg kan vinde i manager :-)
Alle råd tages godt i mod !
På forhånd tak,
Kan IKKE VINDE i Football Manager 2012- help!?
Hvis du ændre opstilling hele tiden, er det nok en del af svaret!
lad være med at hente mere end 2-4 spillere pr transfer vindue.
addict7800 er spot on. Moralen hos dine spillere bliver dårlig. Hvis jeg var dig ville jeg downloade et program hvor du med et enkelt klik kan ændre alle dine spilleres moral til at være helt i top. Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder, men det burde virke.
SOM og addict7800 siger.
Du kan gå ind under dine forskellige spillere se hvor stor kendskab de har til din taktik, hvis du ændrer den hele tiden vil dine spillere aldrig tilvende sig..
Jeg brugte samme formation / taktik hele første sæson ..... som ikke virkede ... har i sæson 2. så prøvet at ændre lidt frem og tilbage !
SørenSnegl skrev:
addict7800 er spot on. Moralen hos dine spillere bliver dårlig. Hvis jeg var dig ville jeg downloade et program hvor du med et enkelt klik kan ændre alle dine spilleres moral til at være helt i top. Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder, men det burde virke.
Real time editor :)
SørenSnegl skrev:
Det var da en fuldstændig ussel måde at spille FM på.
Det bedste du kan gøre er at tage et smut forbi Training and Match Prep og læse lidt om, hvordan man får det bedste ud af sine spillere og kamp-forberedelse. Der er rigtig mange ting, man kan gøre for at vende skuden - helt uden at snyde!
Hvis du har svært ved at vinde med et ellers rigtigt godt hold, så start med at bygge lidt defensivt op. Dvs. lad være med at sætte dine backs til at være offensive og sørg for at dit forsvar får hjælp fra midtbanen. Når du ikke er et af de bedste hold i ligaen (1-3) så er det svært at vinde, med en meget offensiv taktik. Specielt i England, vil du opleve, at du kunne kan trykke modstanderen tilbage, hvis du har et super hold. Jeg spiller aldrig mere end kontroleret, hvis ikke jeg er modstanderen overlegen! Der er altså ingen skam, i at bygge et hold op med mere defensiv taktik, og når holdet så er stærkt nok, så lader du dem dominere kampene noget mere.
@Peerbad
En masse tiltag ? ;) Kan du uddybe ?
tag dig selv af peptalks inden kampen og i pauserne, så finder du hurtigt nogle måder at motiverer dine spillere på, så de altid er glade
@dillerflush
Det var mere mht opstillingen. Har også spillet med en def midt eller 2 angribere indtil jeg sådan fandt ud af, hvad der virkede(Se overstående billede som er hvad virker for mig)
Her er et pic af team instruktion
BUMP! FLere råd tak ;)
Jeg har selv spillet samme taktik som Perbaad, og den virker super for mig også.
Har også haft succes med, hvis jeg føler mit hold har lukket for mange mål ind, at rykke de to centrale midtbanespillere, ned som defensive midtbanespillere. Dette har forstærket mit forsvar væsentligt, uden at det er gået ret meget ud over min offensiv. Det kommer selvfølgelig igen an på, hvilke spillere du har til rådighed!
Har selv hentet en taktik fra fmdanmark og ændrede den lidt, så jeg spiller en flad 4-4-2 med Tottenham og blev meste i færste sæson med dem :P
Men FM er fedt spil, bare en skam Steam STADIG IKKE vil komme med tilbud på det..
Men har prøvet med Newcastle 3-4 gange nu og jeg bliver altid fyret i anden sæson, lorte hold!!
Men husk hvis du skifter meget ud, pr. sæson vil der minimum gå 3-6 måneder inden de nogenlunde er spillet sammen..
Jeg har købt spillet via steam for 180 kr eller er via en side der giver en kode til aktivering af steam for steam pris er stadig 50€
og nu er det faktisk 5£ billigere hvis man bestiller inden den 1 april irriterende at jeg lige kunne have sparet 45kr mere øv..
men her uk.gamesplanet.com/buy-download-pc-games/Football-Manager-2012-2661-34.html
og så får du sendt en kode du aktivere i steam under aktivering af spil or so.. og så downloades det der igennem
Jeg spiller også gennem steam ( har os købt på ovennævnte site) .... men er der nogen der så ved om jeg kan få FM ned på computeren, så jeg ikke ABSOLUT skal være på nettet for at spille spillet ?
Det er ikke nødvendigt at være "på nettet" for at spille. Du kan til enhver tid, starte op i offline mode ;)
Pooh
Jeg kan se der er kommet en update igår, ifølge steam. Henter den det selv inden jeg går ind i spillet, eller skal jeg aktivt gøre noget?
Steam opdatere selv spillet hvis der er kommet en ny opdatering siden du spillede sidst.
thorebear skrev:
Steam opdatere selv spillet hvis der er kommet en ny opdatering siden du spillede sidst.
Sweet, thanks.
Pindzaghi skrev:
Jeg har selv spillet samme taktik som Perbaad, og den virker super for mig også.
Har også haft succes med, hvis jeg føler mit hold har lukket for mange mål ind, at rykke de to centrale midtbanespillere, ned som defensive midtbanespillere. Dette har forstærket mit forsvar væsentligt, uden at det er gået ret meget ud over min offensiv. Det kommer selvfølgelig igen an på, hvilke spillere du har til rådighed!
Det virker rigtigt lækkert at nøjes med at rykke den ene CM ned som DM, hvis dit hold lukker for mange kasser ind, du skal bare have et bæst af en DM, så spiller det, og resten af din midtbane og angreb kan fortsat spille offensivt uden det har nogen betydning for defensiven.
Hvis du spiller med counterattack, så kan det også være et godt fif at lade alle forsvarer + DM og CM aflevere med helt short pasning, så smider de ikke så mange bolde væk mens dit hold rykker frem i kontra :-)
Edit: mener mit projekt med 1 DM endte med at blive sådan på udebane, og beholde begge som CM på hjemmebane.
Synes iøvrigt det er superfedt at AI er blevet så godt, at din taktik ikke vil virke flere sæsoner i træk, da dine modstandere lærer at slå den efter 1-1½ sæson.
Jeg har et spil kørende med Arsenal og det går sådan set fint, men har lagt mærke til at ca 60% af alle mål jeg lukker ind bliver scoret imod mig mellem 75-90 min :(
Har forsøgt mig med at vente lidt med udskiftningerne så der kommer friske mænd på banen til sidst men har ikke den ønskede effekt :(
Nogle gode råd der?
Piilen
Jeg har stor sucess med 4-2-3-1 deep taktikken og tror den vil være super til arsenal med persie alene i front.
En anden ting der er sygt vigtigt er hvad man siger til sine spillere før kampen i halvlegen og efter kampen. Det er alt for omega i dette spil da det motiverer spillerene og motiveret spillere er bedre en demotiveret spillere.
Når jeg er ved en computer kan jeg gennemgå det og du er velkommen til at adde mig på Skype så vi kan nørde fm dog har jeg begrænset erfaring med andre klubber end FCK pt. Smid en pm med Skype hvis det er