Hej PN.
Et måske tosset spørgsmål, men google kan ikke rigtig gøre mig klog på det.
Jeg synes efterhånden, at jeg i flere omgange har stået i en situation, hvor jeg har været nødsaget til at tage fri fra arbejde, for at vente på en leverance fra en butik. Jeg købte tidligere en sofa fra Bilka, hvor den skulle leveres indenfor en uge, der gik 1½ måned før vi havde den. I løbet af den måned, blev vi af Bilka lovet to gange, at den ville ankomme "I morgen" mellem xx og xx.
Begge gange ankom den ikke, og dermed spildte jeg to fridage, foruden de mange timer der i sidste ende blev brugt på mails og opkald grundet misinformationer hos dem.
Fornylig har min roomate haft problemer med Stofa, hvor han vel efterhånden har brugt hvad der svarer til 10 timer på et fejltilbud fra Stofa. Tiden er brugt på telefonopkald, mails og lignende med Stofa. Han oprettede en sag ved teleankenævnet, en sag han vandt. Det eneste der kom ud af det, var dog, at han ikke skulle betale fakturaen til Stofa.
Nu til sagen: Kan det være rigtigt, at man som privatperson ikke kan få nogen godtgørelse for spildt arbejdsfortjeneste eller lignende? Er det bare sur røv, at Bilka lover, at sofaen kommer på pågældende datoer, når den så ikke gør det? Og lignende ved min roomate der har været igennem det med Stofa?