Det er sgu sjældent at man ikke kan forhandle priser når man skal købe en vare.
Men jeg har endnu aldrig hørt om en bilforhandler der er til at stikke i når man skal købe en ny bil.
Jeg tænker at årsagen er at de stort set intet tjener på dem - men til gengæld tjener deres penge ved køb at ekstraudstyr, diverse service etc etc
Nogle der har erfaringer de vil dele ?
Kan man forhandle pris på en NY bil ?
MrLe-roy skrev:
Selvfølgelig kan man det - specielt ekstra udstyr.
Ja ekstraudstyret er et sted hvor de er til at tale med.
Men har du oplevet en forhandler som på selve nyprisen overhovedet ville tage en dialog omkring prisen ?
Ved ikke om det er en røver men mener jeg engang fik afvide at de tjener meget lidt på selve bilerne men som mr-leroy siger kan der forhandles til ekstra udstyr
Jeg har for en måneds tid siden købt en ny Peugeot 208, hvor jeg fik slået noget af prisen. Det samme var muligt ved den Ford Fiesta, som jeg også kiggede på.
Har aldrig købt en bil til fuld pris ;)
Største nedslag var på en Pug 207 21500
Hvilken type bil er du på kig efter? Er det en af de helt små skal du ikke forvente noget, men selvfølgelig er det lidt at give af på de større modeller.. Husk på at alt der er på bilen når den forlader fabrikken bliver der betalt afgift af, så hvis du skal have noget ekstraudstyr med i prisen, skal det kunne eftermonteres.
Kan oplyse at man får 22% (eller 24%) rabat hos BMW når man har arbejdet hos dem 6mdr og stadig arbejder der.
Hos VW får man så vidt jeg husker kun omkring 500euro rabat på en polo hvis man arbejder der.
Allundberg skrev:
Kan oplyse at man får 22% (eller 24%) rabat hos BMW når man har arbejdet hos dem 6mdr og stadig arbejder der.
Feedt man, jeg skifter arbejde!
Snuxa skrev:Allundberg skrev:
Kan oplyse at man får 22% (eller 24%) rabat hos BMW når man har arbejdet hos dem 6mdr og stadig arbejder der.
Feedt man, jeg skifter arbejde!
Du skal lige huske at der skal betales skat af den besparelse dog. Men ja hvis man har tænkt sig at købe en af de store modeller kan det da godt lige betale sig at tage et år der ;)
Hvis du skal have en ny OPEL så giv lyd bridge, kan helt sikkert godt hjælpe dig med en pæn besparelse!
Hygge PPP
Er det muligt at for afslag, på en brugt bil til 160K som har kørt 8K km, hvis man tilbyder at betale 20% af købsprisen på stedet?
Vil det være det bedste startsted? Altså penge på bordet her og nu?
Hvad er jeres fremgangsmåde og hvad er de bedste argumenter at bruge?
Jeg købte en helt ny Hyundai I30 stc. for et år siden og den fik jeg meget rabat på ift. listeprisen. Hvis du ikke får rabat på din bilhandel, så har du lavet en dårlig handel. Derudover så sørg for at forhandle det ekstra udstyr med som du ønsker i bilen, samt selvfølgelig vinterdæk. Du kan formentlig også lave en god aftale omkring service af bilen.
Jeg kunne i øvrigt få flådeejerrabat på bilen grundet mit arbejde. Det er måske også en mulighed for dig?
Tyyyy
lyder som om jeg skal stramme sælgerhatten :)
PPP. Jeg skriver på skype
vejle,
ja det kunne godt være en mulighed
Vi har lige købt en ny Kia Rio og fik 7000kr i afslag + lidt ekstra udstyr ~ ca 10.000 i alt
Bare giv den gas
Hvem gider dog købe en riskoger??
Evt køb en demo bil..
Men er det ikke fuldstændig retarderet at købe dem som helt nye i stedet for at købe dem 2-3 måneder gamle med 2-5.000 kilometer på bagen? Det har den gamle altid gjort, og der har der været store besparelser!:).
Problemet med demobiler er at du ikke ved hvem der har kørt bilen før dig. Derudover har du ikke selv indflydelse på valg af farve, ekstraudstyr mm. Personligt har jeg det bedst med at købe alt fra nyt, men det er selvfølgelig en smagssag.
Jojo.. Men det er en besparelse på 40-60k på en bil til 400.000. Det vel også at tage med?:).
jorn_olsen skrev:
Vi har lige købt en ny Kia Rio og fik 7000kr i afslag + lidt ekstra udstyr ~ ca 10.000 i alt
Bare giv den gas
Hvilken model har I valgt, og hvad endte prisen med?
Style plus
142.000
Konen fik en ny skodia fabia combi i januar, og vi fik slået ca 25.000 af prisen. Mener den stod til omkring 210.000 og vi kom af med 185.000. Det var drn helt storemodel med alt i ekstra uudstyr, så ved ikke om det var udstyret de slog af på.
vi var rundt ved 3 forskellige forhandlere og der var stor forskel på hvad de kunbe sælge den til, det første sted vi brsøgte kunbe de kun slå 5.000 af prisen.
vi havde også kig på en ford fiesta og der fik vi nærmest kastet en besparelse i hovedet på 30.000 inden vi overhovedet fik sat os ned og snakket.
Bridgeking skrev:
Det er sgu sjældent at man ikke kan forhandle priser når man skal købe en vare.
Men jeg har endnu aldrig hørt om en bilforhandler der er til at stikke i når man skal købe en ny bil.
Jeg tænker at årsagen er at de stort set intet tjener på dem - men til gengæld tjener deres penge ved køb at ekstraudstyr, diverse service etc etc
Nogle der har erfaringer de vil dele ?
Der er faktisk temmelig store rabatter at hente på nye biler. Særligt hos de store mærker, som ligger højt på listepris, sælger dem ofte til en helt anden pris. Sæt dig lidt ind i det, inden du spørger. Prøv fx at google lidt, så bliver du såmænd meget klogere. Alt fra 10-100.000kr er der at hente på en ny bil. Men, som så ofte før, gider folk der søger hjælp ikke ulejlige sig med at beskrive hvad det er for noget de søger hjælp til. Mærke, biltype, prisleje, udstyrskrav osv osv.. Skal bilen finansieres, hvor skal den forsikres, har du en indbytningsbil osv. Det er simpelthen for useriøst, til jeg egentlig gider gå ind i en egentlig rådgivning.
Det er en ommer, OP.
Magneto skrev:
Er det muligt at for afslag, på en brugt bil til 160K som har kørt 8K km, hvis man tilbyder at betale 20% af købsprisen på stedet?
Vil det være det bedste startsted? Altså penge på bordet her og nu?
Hvad er jeres fremgangsmåde og hvad er de bedste argumenter at bruge?
Selvfølgelig er der mulighed for at forhandle sig til en rabat eller på anden måde, gøre det mere fordelagtigt for dig som kunde. Altså, har du 20% i udbetaling, så skal du huske på at forhandleren tjener i 5-10k, alene på at formidle dig en finansiering af restbeløbet. Altså, vælger du så at få den finansieret via din egen bank, så er der altså ikke så meget at handle med der. Igen, her mangler vi noget om, om der er en indbytningsbil inde i billedet, som forhandleren så skal tage ind, og betale liggetid(renter) til osv osv. I må altså lige være lidt mere specifikke på det i egentlig ordrer, jo mere i selv ved, jo mere er i også i stand til at forhandle med og om.
Bare gå gennem forhandlerne og saml tilbud og evt. sig, at du har fået et bud på x til at begynde med.
Per_danmark skrev:
Evt køb en demo bil..
Men er det ikke fuldstændig retarderet at købe dem som helt nye i stedet for at købe dem 2-3 måneder gamle med 2-5.000 kilometer på bagen? Det har den gamle altid gjort, og der har der været store besparelser!:).
Nej, det er direkte dumt at købe en demobil.
Punkt 1. Ofte vil det være muligt at få en rabat på et tilsvarende beløb, på en helt ny, som den besparelse der er på en demobil.
Punkt 2. Måske lidt langhåret, men i fald bilen har været indregistreret som demobil, bliver du ejer nr 2 på bilen. Dette har betydning, både for forsikringen, du bliver ikke nybilserstattet. Og for det andet, så er demobiler ofte indregistreret lige ved introduktionen af den pågældende model = børnesygdomme. Og ofte op til årskiftet, og dermed kan du ikke finansiere bilen lige så fordelagtigt, som en spritny. Ligesom den også falder tilsvarende hurtigt i værdi. Fx, så vil mange finansieringsselskaber ikke finansiere en fx 3 år gammel bil, over en længere periode end 6 år. Så køber du en bil, der allerede er 1 år gammel, kan du kun eje den i 2 år, inden du ikke kan få ret meget for den igen, som indbytning næste gang du skal handle bil.
Der er mange aspekter, der skal med i sådan et regnskab, før det kan svare sig at købe en "ny" demobil, tilbuddet skal i hvert fald være særdeles fordelagtigt. -Og det er ikke 20-25k vi taler om her, nok nærmere 60-70k, hvis det er en bil, til en listepris af ca 300.000kr, afhængig af mærke, model osv.
Til alle Jer, der drømmer om demobiler og rabatter på nye biler, så prøv at læse den her annonce godt igennem: www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/yeti/12-tsi-105-active/2103067
Der fremgår det, at det er en demobil til 229.900kr i udsalgspris. Nyprisen forefindes nedenfor, og er listet til 239.000kr, hertil kommer så metallak, diverse udstyr og levering, den pågældende bil har så formentlig en listepris, som ny på gaden omkring de 255-260.000kr. Nu kommer så det vigtigste i hele annoncen, nemlig at forhandleren oplyser beskatningsgrundlaget til 217.416,00kr, det er det beløb forhandleren selv har givet for bilen, når alt er medregnet. Også metallakken og ekstraudstyret. Det eneste som ligger udover de 217k., er leveringsomkostningerne.
Så altså, køber man den demobil her, så har man givet forhandleren penge for, at indregistrere en bil til demonstration, som adskillige fartglade folk har kørt i, og ikke mindst, har han jo haft bilen i 5-6 måneder gratis, da han ikke skal afregne med skat, før bilen er solgt. Så i det her tilfælde, er det et ualmindelig dårligt tilbud på en demobil, også fordi det, trods det er en 2014-model, stadig er indregistreret i 2013, og finansieringsmæssigt, altså allerede er 1 år gammel. Du ville formentlig, med god forhandlingsteknik, kunne ordre en sådan bil, sprit ny: til 225-230.000, leveret. Hvis du ikke er kritisk mht farve osv. Og han har ingen liggetid, eller arbejde med bilen. Finansierer du bilen via forhandleren, kan du formentlig forhandle dig endnu længere ned.
Bemærk, var det dig som 1. køber af bilen, der kom for at sælge bilen tilbage til forhandleren, ville du få mellem 175000 og 185000kr for bilen. -Hvorfor skal du så betale 229.900 for den nu? :D
Undskylder lige for stavebøffer og tegnsætningsfejl etc., går lidt stærkt på siden af grinden. ;)
@GrimGladGris
Det er super fedt med en, der har så meget forstand på det.
Vi har kig på en koksmetal 2012 Fiat 500L, 1,4 16V 95 Easy 5d. Kørt 8K km.
Det er min bedre halvdels drømmebil og da vi er en børnefamilie, er den en super god løsning.
Der er tale om et første gang bilkøb, så vi ved ikke, særlig meget..
Har copy pasted, alt informationen fra min Iphone og håber ikke de bliver for rodet .
DKK 159.900
Type
Personvogn - Benzin
Modelår
2012
Kilometer
8.000
Brændstof
Benzin
Farve
Koksmetal
Døre
5
Lev.omk.
DKK 3.780
Afdeling
Betonvej 1 • 4000 Roskilde
Tlf.: 46755124 • E-mail: [email protected]
Udstyr
6 gear, airc., køl i handskerum, fjernb. c.lås, fartpilot, kørecomputer, infocenter, startspærre, udv. temp. måler, højdejust. forsæde, el-ruder, el-spejle m/varme, Uconnect cd/radio med 5" touch skærm, multifunktionsrat, bluetooth audiostreamimg, håndfrit til mobil, armlæn, isofix, bagagerumsdækken, kopholder, splitbagsæde, læderrat, 6 airbags, ABS, antispin, ESP, hill holder, servo med city funktion, indfarvede kofangere, den viste bil er med ekstraudstyr.,
Kunne være super godt, med lidt rådgivning, her på PN :)
Edit: Jeg regner med at betale 20% på stedet og finansiere resten igennem forhandleren.
Hej Magneto. :)
Jeg tror, jeg på nettet har fundet annoncen på Jeres kommende charmetrold. Og kan læse mig til, at den bil på billedet er med ekstraudstyr. Så kommer her lige et par hv-spørgsmål.
Har i været ude og se/prøve bilen, og hørt hvilket ekstraudstyr der er i, og hvad det i så fald koster, oveni?
Jeg kan se, at der er annoncer, med tilsvarende demobiler, der kun har kørt 2000km, nuvel, de står lidt længere væk. Derudover, kan jeg at en tilbyder 25.000kr i skrotningspræmie for Jeres gamle lig, der blot kan køre til forretningen. Med andre ord, så er det en temmelig dyr bil i har kig på, hvilket er et godt udgangspunkt for forhandling jo. -I fald, at netop den afbillede bil, har noget helt unikt udstyr, som I ikke kan leve uden?
Her er linket til Jeres forslag: www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/500l/14-16v-95-easy/1422379
Her er linket til den, med 25.000 i rabat: www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/500l/14-16v-95-easy/1870990
Hvis jeg må, så vil jeg gerne spørge lidt ind til Jeres kørselsbehov? -Ikke som sådan, for at fraråde eller noget. Det er bare det, at den 1,4l benzinmotor ikke ligefrem er verdens mest topmoderne. Nuvel, den er da fornuftig nok, men: 16,1 på literen, er ikke specielt imponerende i vore dage. Personligt kører jeg i en 2014 model af Opel Insignia st.car, med 1.4 liters turbo benzinmotor, på 140hk, og en egenvægt på over 1.5 tons, den kører 18 km/l. ;) Og netop i den Fiat 500L findes der jo den lille 1,3l diesel med 85hk, (den vil i praksis føles MEGET kraftigere end 1,4 benz), som jo går hele 23,8 km/l. Jeg skulle ikke køre ret meget mere end 10.000km om året, før jeg valgte dieselen. Alene pga den bedre motor, langt bedre gensalgsværdi og ikke mindst det sparede forbrug. -De findes til marginalt højere pris end den "gamle" 1,4'er. Personligt er jeg glad for i valgte den 2-cylindrede 0,9l fra, den er simpelthen noget makværk. Den lyder, seriøst, som en knallert og er hamrende uøkonomisk, fordi den skal ha' så mange omdrejninger hele tiden, blot for at holde sig rullende.
Rabatten bliver vel givet enten direkte, eller som en "god pris" for din gamle bil.
Når Toyota fx. tilbyder mindst 50.000 kr for din brugte bil når du køber en Aygo, så er det vel i mange tilfælde bare en anden måde at give rabat på.
GrimGladGris skrev:Bridgeking skrev:
Det er sgu sjældent at man ikke kan forhandle priser når man skal købe en vare.
Men jeg har endnu aldrig hørt om en bilforhandler der er til at stikke i når man skal købe en ny bil.
Jeg tænker at årsagen er at de stort set intet tjener på dem - men til gengæld tjener deres penge ved køb at ekstraudstyr, diverse service etc etc
Nogle der har erfaringer de vil dele ?
Der er faktisk temmelig store rabatter at hente på nye biler. Særligt hos de store mærker, som ligger højt på listepris, sælger dem ofte til en helt anden pris. Sæt dig lidt ind i det, inden du spørger. Prøv fx at google lidt, så bliver du såmænd meget klogere. Alt fra 10-100.000kr er der at hente på en ny bil. Men, som så ofte før, gider folk der søger hjælp ikke ulejlige sig med at beskrive hvad det er for noget de søger hjælp til. Mærke, biltype, prisleje, udstyrskrav osv osv.. Skal bilen finansieres, hvor skal den forsikres, har du en indbytningsbil osv. Det er simpelthen for useriøst, til jeg egentlig gider gå ind i en egentlig rådgivning.
Det er en ommer, OP.
Meeeh ok.
Men som princip spørger jeg altid på PN inden jeg gør noget som helst andet ;) ♥
Here goes:
Kører pt. i en gammel Ford Focus stc fra 2002 som snart har kørt 400k
Den fejler intet, og kører fint. Men den er obv gammel - og kan mærke den snart knirker lidt rigeligt :-)
Regner fint med den kan gå gennem syn sidst på året.
Vi skylder ikke noget på de 2 biler vi har.
Har kun kasko på den ene.
Den jeg kører koster 3k x 2 i vægtafgift
Jeg kører ca 25-30k om året - konen kører vel ca 5k
Konen kører i en gammel smadderkasse der ikke kan noget når den skal synes sidst på året.
Vi har brug for at have 2 biler.
Der er så forskellige alternative løsninger.
Jeg har set på blandt andet en i20, Nissan Note, Skoda Fabia og så kunne vi beholde den Ford vi har.
Vi kunne måske købe 2 nye biler - det ville kræve det var 2 helt små/billige
Og jeg kunne også købe en enkelt ny lille billig bil, og vi beholdte Ford'en..
Tror jeg har skitseret situationen mere detaljeret nu :-)
Da jeg købte ny bil sidst, slog han 11k af uden noget i bytte og intet jeg købte ikke ekstraudstyr. Så det korte svar er: ja
Da konen skulle have sin Fiat 500, fandt vi ud af, præcis hvilken model hun ville have. Så ringede vi til de nærmeste 7 fiat-forhandlere, sagde at vi vidste hvad vi ville have og at vi ville ringe til de 6 andre, og spurgte hvad den bedste pris var, som de kunne tilbyde. Der var en del der ikke ville komme med en pris i telefonen, men vi fik noget der ligner 15000 i rabat på en bil der kostede 180000. Det krævede så en tur fra Århus til Viborg, men det var en fin timeløn for det.
@grimgladgris
Den Yeti med beskatningsgrundlaget som du linkede til er væk igen.
Hvordan finder man nemmest beskatningsgrundlaget på forskellige biler?
Jeg rammer ikke umiddelbart ind i nogle annoncer på med angivelse af beskatningsgrundlaget, lad os bare tage mpv klassen (S-max, zafira, verso, C4 mv.) som udgangspunkt. Skal jeg bare tæske nok annoncer igennem på nye/demobiler igennem indtil jeg finder en hvor beskatningsgrundlaget er angivet?
@GrimGladGris
Tak for din rådgivning :)
Er nu gået helt væk, fra tanken om en 500L. 16Km på literen "officielt" er ikke meget.
Kæresten har også talt meget om en Fiat panda, men den er en no go ;)
Jeg er 99% sikker på det bliver en Kia Rio. Kunne selv nøjes med en Picanto, men med barn, plads, bil levetid, value og en bedre halvdel, der også skal være tilfreds, så bliver det en Rio.
Overvej evt. en serviceaftale på jeres bil. Så betaler i et fast beløb hver måned og så er alle service og alle reperationer inkluderet, incl. påfyldning af olie, sprinklervæske, nye pærer osv. osv.
Står selv og har kig på en ny stationcar.
Har prøvet et en del forskellige og må indrømme at til vores behov passer denne meget godt ind: www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iv/09-tce-90-expression-st/2125689
Den er tiltalende på mange områder og med et kørselsbehov på max. 15000 årligt er den fint med økonomisk.
Hvad vil en fornuftig pris være fra ny, hvis jeg skulle give mig i kast med det hos en forhandler? Ny pris. på 184k med det viste udstyr - hvilket er svarende til det vi har brug for. 6k på bagen og allerede nede i 156k - er det en fair pris?
Vi har tænkt os at betale kontant - fordele/ulemper ved det?
Drop service aftalen og sæt det beløb den koster ind på en seperat konto i stedet. Det bliver billigere i længden.