Mit spørgsmål er om et kald på turn ville være profitabelt? jeg ved med garanti han har straigthen på turn, og hans kald på floppet ligner højst sandsynligt et flushtræk.
Jeg ved han er villig til at betale gode penge hvis jeg rammer.
Han er en person der raiser alt, kalder reraises insta osv.
Ofte klikker han for at få et reraise i hovedet, som insta bliver kaldt med de mærkeligste hænder.
Jeg har ikke PTomaha, kun PT3 til NLHE, så jeg har ingen stats. Turde ikke poste den i VIP rummet, eftersom jeg har set en del skideballer blevet delt ud=/
Anyway, hvordan fanden beregner jeg om et kald kan være profitabelt i denne situation?
Skal siges jeg også tager min 8'er som outs for et minimum split.
Jeg rammer selvfølgelig river, hvor jeg har foldet. Men er det et insta fold, er mit spil korrekt? jeg mener han sidder stadig med en næsten 100 BB effective stack bag sig. Jeg er lidt amatør med alle de her udtryk, jeg skriver aldrig hænder, læser dem generelt fra andre og ellers spiller jeg ;=)
PokerStars Game #37016403941: Omaha Pot Limit ($2/$4 USD) - 2009/12/22 1:36:34 CET [2009/12/21 19:36:34 ET]
Table 'Gliese X' 6-max Seat #3 is the button
Seat 1: kaj. ($80 in chips)
Seat 2: insane villian ($513.65 in chips)
Seat 3: erindal ($400 in chips)
Seat 4: GÅ AMOK GÅ AMOOOK! ($1078.45 in chips)
Seat 5: Valorian ($400 in chips)
Seat 6: bryantward ($390 in chips)
GÅ AMOK GÅ AMOOOK!: posts small blind $2
Valorian: posts big blind $4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to GÅ AMOK GÅ AMOOOK! 2♥ J♠ T♠ T♣
bryantward: folds
kaj.: calls $4
insane villian: calls $4
erindal: folds
GÅ AMOK GÅ AMOOOK!: calls $2
Valorian: checks
*** FLOP *** 7♦ T♦ 6♥
GÅ AMOK GÅ AMOOOK!: checks
Valorian: checks
kaj.: bets $15.20
insane villian: calls $15.20
GÅ AMOK GÅ AMOOOK!: calls $15.20
Valorian: folds
*** TURN *** 7♦ T♦ 6♥ 9♠
GÅ AMOK GÅ AMOOOK!: checks
kaj.: bets $58.60
insane villian: raises $58.60 to $117.20
GÅ AMOK GÅ AMOOOK!: folds
kaj.: calls $2.20 and is all-in
insane villian er latterligt agrassiv / loose,
for at vise nogle tidligere hænder:
PokerStars Game #37016038527: Omaha Pot Limit ($2/$4 USD) - 2009/12/22 1:27:34 CET [2009/12/21 19:27:34 ET]
Table 'Gliese X' 6-max Seat #2 is the button
Seat 1: kaj. ($80 in chips)
Seat 2: insane villian ($221.20 in chips)
Seat 3: atlantic17 ($121 in chips)
Seat 4: GÅ AMOK GÅ AMOOOK!($993.60 in chips)
Seat 6: bryantward ($394 in chips)
atlantic17: posts small blind $2
GÅ AMOK GÅ AMOOOK!: posts big blind $4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to GÅ AMOK GÅ AMOOOK! A♣ 3♦ 7♦ 9♥
Valorian: raises $10 to $14
kaj.: folds
insane villian : raises $10 to $24
atlantic17: folds
Valorian: raises $54 to $78
insane villian : calls $54
*** FLOP *** J♠ T♦ 4♦
Valorian: bets $159
insane villian : calls $143.20 and is all-in
Uncalled bet ($15.80) returned to Valorian
*** TURN *** J♠ T♦ 4♦ 6♥
*** RIVER *** J♠ T♦ 4♦ 6♥ 2♦
*** SHOW DOWN ***
Valorian: shows K♣ Q♠ A♦ K♥ (a pair of Kings)
insane villian : shows 5♠ 8♦ 8♥ 5♦ (a flush, Ten high)
insane villian collected $445.40 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $448.40 | Rake $3
Board J♠ T♦ 4♦ 6♥ 2♦
Seat 1: kaj. folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: insane villian (button) showed 5♠ 8♦ 8♥ 5♦ and won ($445.40) with a flush, Ten high
Seat 3: atlantic17 (small blind) folded before Flop
Seat 4: GÅ AMOK GÅ AMOOOK!(big blind) folded before Flop
Seat 5: Valorian showed K♣ Q♠ A♦ K♥ and lost with a pair of Kings
Seat 6: bryantward folded before Flop (didn't bet)
PokerStars Game #37016669747: Omaha Pot Limit ($2/$4 USD) - 2009/12/22 1:43:13 CET [2009/12/21 19:43:13 ET]
Table 'Gliese X' 6-max Seat #4 is the button
Seat 1: kaj. ($84.10 in chips)
Seat 2: insane villian ($507.30 in chips)
Seat 3: erindal ($400 in chips)
Seat 4: GÅ AMOK GÅ AMOOOK!($1078.75 in chips)
Seat 6: bryantward ($409.90 in chips)
Valorian: posts small blind $2
bryantward: posts big blind $4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to GÅ AMOK GÅ AMOOOK!9♠ 4♦ 3♦ 9♦
kaj.: calls $4
insane villian : raises $8 to $12
erindal: folds
Valorian: folds
kaj.: raises $30 to $42
insane villian : calls $30
*** FLOP *** A♣ K♣ Q♣
kaj.: bets $42.10 and is all-in
insane villian : calls $42.10
*** TURN *** A♣ K♣ Q♣ 3♠
*** RIVER *** A♣ K♣ Q♣ 3♠ K♠
*** SHOW DOWN ***
kaj.: shows Q♥ A♥ A♠ 2♠ (a full house, Aces full of Kings)
insane villian : shows T♦ 6♥ J♦ 5♥ (a straight, Ten to Ace)
kaj. collected $171.20 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $174.20 | Rake $3
Board A♣ K♣ Q♣ 3♠ K♠
Seat 1: kaj. showed Q♥ A♥ A♠ 2♠ and won ($171.20) with a full house, Aces full of Kings
Seat 2: insane villian showed T♦ 6♥ J♦ 5♥ and lost with a straight, Ten to Ace
Seat 3: erindal folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: GÅ AMOK GÅ AMOOOK!(button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: Valorian (small blind) folded before Flop
Seat 6: bryantward (big blind) folded before Flop
Som det kan ses startede han fra bunden, ergo en smallstacker der har kravet sig op.
God jul til jer alle :)
Ser frem til en fed PN julefrokost ;O)
Kan man godt tillade sig et kald her?? (PLO400)
Aner ikke en klap om plo! Men kan du i det mindste ikke bare sætte farve koder på! Det der gør helt ondt at kigge på:)
SiFFer
Tvivler på nogle gider læse de HH's.
Jo jeg går igang nu. ;)
My bad
Er ved at ændre. tager en krig.
Men regner ogå først med at nogle ser på den i morgen ;o
Mht. de to hænder jeg har postet, er det for at vise hans agg. Hvilke hænder han raiser / kalder reraises med.
Fjern resultatet hvis du vil have ordentlig respons.
Nu er hånden jo 3-vejs, så det ændrer jo en del. Derudover må du jo nok regne med et at en af banditterne, hvis ikke dem begge, har nogle af dine outs til både 8'erne og huset. Så jeg synes du laver et fint fold :)
Hvad skal der til for at du ville kalde hvis du nogensinde ville?
Mener at en så sane spiller er i potten, og du nærmest ved du får hele stacken hvis du rammer.
:)?
Følgende er ikke en skideballe :P
PREFLOP:
Men skal vi ikke lige starte med at slå fast at J♠T♠T♣2♥ er en kæmpe trash/skod hånd?
Dine 6 combos er: J2o (skod), T2o x 2 (dobbelt skod), JTs (ok), JTo (ok), TT (fin).
50% af dine combos er altså useless (J2,T2,T2) og de andre 3 er heller ikke meget værd JTs/JTo skal ramme floppet perfekt - da du ikke kan ramme wraps ift. resten af hånden, hvilket efterlader TT, som den eneste combo der har ok value - men kun når den ca. hver 9. gang rammer set.
Alt i alt tror jeg den er top fin at mucke preflop i et 6 max - selvom du får 1/7 odds er du first to act resten af hånden som er unraised 4-way at best...
FLOP:
Når det så er sagt, så ville jeg leade flop med top set her - det er jvf. preflopanalysen den ENESTE reelle grund til at vi bør spille hånden. Det er klart at hvis vi møder nogen som helst modstand, jamen, så er str8en derude og vi kan trygt folde vores 2nd (3rd :P) nuts. Alternativet må være at check/folde hvilket måske endda er bedre option, eftersom potten er 4vejs og hvis den ene ikke sidder med stregen, så gør den anden eller tredje det nok - da det som nævnt er en unraised pot.
TURN:
Ja, instafold. Dine outs er stort set ikke til at beregne her, men du kan godt regne med at de to andre spillere meget ofte blocker rigtig mange af dem. For at sku have str8en skal de jo have 8eren og ofte har de en hver. Typisk spilles hænder med connectede kort for wraps etc. derfor kan du også sagtens regne med ufattelig mange kombinationer, hvor de begge blocker 6ere, 7ere og 9ere.
damster
ps. omaha er et fedt spil :P
"Når det så er sagt, så ville jeg leade flop med top set her - det er jvf. preflopanalysen den ENESTE reelle grund til at vi bør spille hånden. Det er klart at hvis vi møder nogen som helst modstand, jamen, så er str8en derude og vi kan trygt folde vores 2nd (3rd :P) nuts."
Du kan jo ikke argumentere med at grunden til vi spiller hånd er for at ramme set og vi derfor ligegyldigt floptekstur bør leade top set. Du udnytter jo på ingen måde potentialet i et topset ved at betfolde. så folder du ihvertfald "trygt" en hånd som har god equity mod nuts på flop. Desuden er der andet en str8 som kan raise os af topset omend disse hænder også er favorit mod topset. Jeg synes hånden er spillet fint og det er overkill at betale turn. Der er lidt for mange hvis og hvis´er til at vi kan håbe på den store betaling.
@frede
Øh, jeg argumenter ikke for at vi spiller hånden for at ramme set. Jeg argumenterer for at vi ikke spiller hånden overhovedet.
Hvis jeg så evt. missclicker i dette spot, så leader jeg da flop, ligesom jeg gør alle mine store draws og nuts og 2nd nuts.
Der er ingen potentiale i topset i ovenstående hånd. Alle villains hænder shredder vores hus outs...
C/c ranges med set på disse boards: 4WAY, UNRAISED, FIRST IN, når der er action bag os er standard no-no.
damster
Problemet havde ikke været opstået, hvis du ikke havde spillet hånden pre-flop (J♠T♠T♣2♥). - Som damster er det en skodhånd - også på et shorthanded table.
Dog spiller du hånden fint post-flop, hvor du checker for pot-kontrol. Og ikke mindst for at se havd de andre har. Callet kan man diskutere, for når begge "skurke" er in for $15, er det ret likely, at vi allerede her er beatet.
Hvis du havde leadet floppet, er det meget sandsynligt at en af vilænderne ville kommer over toppen med pot-raise, da de enten kunne være på et mega combodraw (selvom han er en ringe spiller) eller et floppet str8.
Hvis de har nogle combodraws, så er næsten halvdelen af decket på turn og river bad for dig. + villain vil have blockers.
@mr drain
Mener du helt seriøst, at det kan diskuteres hvorvidt top set skal foldes på floppet?
c/c for potkontrol er imo den optimale linie.
@ damster
Jeg kalder 2 dollars preflop i en pot på 14???
Ville aldrig kalde uden for blinds.
Men det er da INSTA kald i min bog. Vil jeg aldrig kunne frarådes. får 1 - 7 igen for pengene.
Muligvis kunne jeg finde på et raise i dealer posi, hvis der er foldet bag mig og jeg har to nits i sb + bb.
men ellers insta folder jeg ofcourse i andre positioner.
Men ville som mino heller aldrig komme væk på floppet, og sletter ikke med den action jeg kan få ved et ramt set, af villian.
Men som sagt, spørger jeg også for at få viden. Det er mest turn jeg ville have info til, og hvornår i kan finde et kald frem, mht. implied odds.
anyway tak for svarene so far ;)
@mino
Jada, prøv lige kig på boardet. Der kan være et hav af draws derude + at det er ret likely at villain enten har en madehand (str8en) eller et stort draw.
Alt dette mixet sammen, bliver vi til underdog.
Jeg er enig med dig i, at et c/c også er potkontrol, men vi sparer altså penge hvis vi folder her til et bet + et kald.
Turn er iøvrigt også et kort som er rigtig super for villain og er rigtig skidt for os.
Jeg er helt enig i at vi er slået på floppet. Men vi får da så favorable odds til at kalde, at jeg slet ikke kan begribe hvordan et fold skulle kunne komme på tale.
Hvordan er det en ulempe for os at villian har en drawhånd? Enig i at boardet er rimelig drawheavy. Vi skal alligevel forbedre for at spille videre. Vi må klart opfatte et set her som et draw og ikke en made hand.
At turn er skidt for os, giver vist sig selv og kan da ikke have relevans på floppet. Medmindre du besidder særlige evner for deck reading:)
Mht pre er jeg enig med OP. Det er normalt ikke en hånd som er svær at spille postflop, da man enten rammer hårdt eller slet ikke. Dette taler imo klart for kald.
@OP
"@ damster
Jeg kalder 2 dollars preflop i en pot på 14???
Ville aldrig kalde uden for blinds.
Men det er da INSTA kald i min bog. Vil jeg aldrig kunne frarådes. får 1 - 7 igen for pengene."
Det er stadig fejl at kalde, som jeg også skriver (og argumenterer imod) i forrige post - ikke pga de immediate odds, men pga. kombinationen af 4way-pot, dårlig hånd, dårlig position og ikke mindst stacksizes...
For at uddybe yderligere: en villain sidder med 20bb, så langt de fleste gange bliver den halve bb du caller pointless idet floppet kommer til at koste minimum 20bb hver gang han connector = dine implied odds er ringe. Specielt når anden største stack kun er 120bb. I sidder faktisk effektiv postflop med SB (sig) 123bb, BB 100bb, Hi-jack 20bb, CO 123bb. Når 20bb ryger i midten på floppet så er 100bb ved såkaldt commitment treshold og det er netop derfor du imo kommer i problemer på turn. Potten vil simpelthen bliver så pumped pga. 4way action og du vil (ligesom aktuelle problem) blive suget ind i nogle ugly spots, der ikke kan betale sig.Min pointe er også lidt at turn jo ikke kan "isoleres" - pokerhænder hænger sammen fra start til slut. Det var noget helt andet hvis i fx. var 300bb dybe.
Anyways, så er der jo den kedelige fact at når der rammer en T (eller 5)på flop = altid et straight træk og i PLO betyder det i 4ways og unraised stort set altid wraps.
@mino
"Mht pre er jeg enig med OP. Det er normalt ikke en hånd som er svær at spille postflop, da man enten rammer hårdt eller slet ikke. Dette taler imo klart for kald."
Du rammer jo netop aldrig floppet hårdt - specielt ikke i en 4vejs unraised! (Det er en anden sag i en HU pot selvfølgelig)
damster
Jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg folder eller caller preflop. Jeg er begyndt at complete meget mindre efter limpers end førhen, da SB bare er en gigantisk lortepos at sidde og spille kort fra.
Hvis vi skal have betaling ved at ramme et set her skal vi oversette nogen (kan næsten ligeså godt blive oversettet selv).
Få nogen til at betale deres draw to streets og dodge, hvorved vi så ik får mere value på river.
Komme ind mod et kæmpedraw på floppet.
Set vs top to er vel ik en mulighed for stor action, da der så vil ligge til straight derude.
Derudover. Hvis boardet parrer og vi laver vores hus er der yderligere lukket for vores value.
Yderligere vil der som her ok tit ligge til straight når vi laver vores set og vores hånd bliver enormt svær at spille nu hvor vi sidder oop.
Men med dette sagt gælder disse linier egentlig også hvis vi completer med KKxx på nær det med at blive oversettet. Og der vil knap så tit ligge til straight når vi setter den. Og dette er måske grunden til at KKxx er meget bedre end TTxx at complete i SB?
Hmm ud fra overstående tror jeg at jeg folder i SB. Uden dog stadig at vide om det er rigtigt gjort.