Denne hånd kommer fra huskeren! Har den nemlig ikke på handshistory, da jeg ikke spillede hjemme. Desværre ingen reads.
UTG limper. Der bliver foldet til mig knappen. Jeg siger 3 med KJo. Big blind kalder, limperen folder.
Pot: 7,5
Flop: J74 rags
Big blind check
Hero bet 6
Big blind call 6
Pot: 19,5
Turn er blank
Big blind
Hero bet 15
Big blind call 15
Pot: 49,5
River: T
Big blind bet 20 --> pot: 69,5
Hero?
Kan ikke helt huske om jeg bettede 3 eller 4 preflop. Kan heller ikke helt huske om big blind bettede 15 eller 20 på river. Men potten var i hvert ca. 49,5 på turn.
Er godt klar over, at mit $ 3 raise (måske var det 4) er lidt uortodoks. Men i denne session havde jeg lavet en del af disse raises med semigode hænder (og måske semidårlige) imod limpere, for siden at tage potten ned på floppet. Det jeg vil med disse bet er, at få blindsene til at folde så jeg kommer HU imod limperen - billigt uden at bygge potten særlig meget. Samtidig som jeg er aggressoren og har position.
Strategien virkede så ikke helt i denne situation, da bb kalder.
Nå videre til det der fik mig at tænke. Jeg var meget i tvivl om hvorvidt jeg skulle bette på turn. Jeg valgte dog at bette, da jeg ikke ønskede, at en dårlige J skulle få chancen til at ramme gratis på river.
Problemet er jo naturligvis, at man får bygget en stor pot op og man kan jo let allerede være slået af bb. Derudover kan det jo være rigtig svært, at skulle folde til et valuebet på river ($ 15-25)
Hvordan spiller i turn?
KJ på knappen NL100 SH
Til 4 preflop herfra.
Turn er readafhængigt, da floppet er tørt.
Jeg kalder river.
"Er godt klar over, at mit $ 3 raise (måske var det 4) er lidt uortodoks. Men i denne session havde jeg lavet en del af disse raises med semigode hænder (og måske semidårlige) imod limpere, for siden at tage potten ned på floppet. Det jeg vil med disse bet er, at få blindsene til at folde så jeg kommer HU imod limperen - billigt uden at bygge potten særlig meget. Samtidig som jeg er aggressoren og har position."
Din argumentation er helt hen i vejret. Dine modspillere må ALDRIG kunne sætte dig på en bestemt type hænder ud fra størrelsen på dit preflopraise.
Jeg siger 5.
Flop: Fint.
På turn checker jeg bag og caller et bet på river. Checkes der til mig valuebetter jeg hvis read begrunder det.
@ Løpenthin
Turn skal bettes mod en lang række modstandere, da de sagtens kan finde på at kalde med garbage holdings.
Løpenthin: "På turn checker jeg bag og caller et bet på river. Checkes der til mig valuebetter jeg hvis read begrunder det."
Tror også dette er løsningen jeg bedst kan lide. Problemet er bare, at man giver en dårligere J en chance for at ramme gratis.
Jeg kalder og han viser trips 4.
Løpenthin: "Din argumentation er helt hen i vejret. Dine modspillere må ALDRIG kunne sætte dig på en bestemt type hænder ud fra størrelsen på dit preflopraise."
Det må de faktisk gerne, så længe de ikke kan finde ud af at re-raise mig! Derudover opnår jeg, at have position tit mod en modstander, men nogen gange også mod en af blindsene.
Jeg kan også godt finde på at raise 2,5 på knappen.
Er i andre enige med Løpenthin, at man kun skal raise standard raises?
Jeg vil da mene, at det kommer meget an på bord og modstandere. Hvis de er passive/weak og man slippe afsted med, hvorfor så ikke?
PS. vil lige gøre klart, at dette overhoved ikke noget jeg konstant gør.
Vil det kunne forsvares at bette turn og folde til aktion fra villain på river?
I så fald, må det vel være en modstander man ikke møder tit, da han så ville få det read, at man er meget weak..?
@loki
Du skal raise ordentligt preflop, så du sørger for at modstanderen kan lave fejl. Et raise til 2,5bb på knappen er efter min mening altid skidt. Du giver bb nærmest gratis mulighed for at outdrawe dig.
På så tørt et board checker jeg hver gang med en sådan holding. Fra tid til anden gør jeg det også med overpar hvis jeg er oppe mod en weak modstander, som nemt kan have set.
Det er måske en anelse weak, men jeg vil mene du sparer en del skillinger i længden.
Jeg caller river. Du tilbydes fine odds og de der pubæbets kan være alt for block til monster...