KJs 400NL

#1| 0

Villain er en udemærket spiller. Han tager ofte et kort af på floppet når han har position.

CO. Hero ca (800)
Button: Villain ca (360)

Der er foldet til mig og jeg kigger ned på KJ

Jeg raiser til 16 og villain caller som den eneste.

Flop (38): 852

Hero bets 35, Villain caller

Turn: (108) T

Jeg fyrer min second barrel af på 80 og villain raiser
til 200

Hero?

Jeg skal smide 120 ind i en pot på 390 og hvis jeg rammer er han så committed at jeg får de sidste 100 ud af ham. Dvs. at jeg får tæt på 5:1 på et call og jeg må formode at jeg har 7 outs som giver mig sejren da han formodentlig har et set.

/Klaus

26-12-2005 13:21 #2| 0

Der må da være 9 tilbage i dækket?

Du skal bruge ~6:1 til et flushtræk med ét kort tilbage, men hvis man tæller chancen for at han er på flushtræk eller at han er på bluff med så er det nu nok et call, omend marginalt.
Desuden er det godt for dit image at lave sådan nogle plays.
Allin.

26-12-2005 16:56 #3| 0

Call. Jeg vil stadig mene der er en lille chance for at han bluffer eller har et flush draw, hvilket forbedrer dine odds, som du selv nævner i forvejen er ganske gode.

26-12-2005 17:07 #4| 0

@pius

Det var også hvad jeg kom frem til men var i tvivl om det var helt hen i vejret mht. odds...

27-12-2005 01:26 #5| 0

@CountGrisnak

Hvis han havde et set på floppet ville han så ikke raise dig for at beskytte sin hånd? Hvis du regner med at han har TT ville han så ikke også raise på floppet?

Jeg forstår ikke helt hvorfor at du regner med at han har et set.

Hvis du er meget sikker på at han har et set vil jeg mene at du bør folde da dine odds for at ramme din flush er 1:5,6, men dine pot odds er 1:3 (og dine implied odds er i underkanten af 1:5). Har han der imod et overpar eller noget andet hvor du regner med at alle [k] er gode er dine odds 1:4,1 og her ville jeg nok kalde.

sunek

27-12-2005 05:20 #6| 0

Sidder her og ser NFL, Pats mod Jets og ville bare høre hvad der skete i hånden.??...

27-12-2005 10:36 #7| 0

@sunek

Jeg sætter ham på et set fordi folk som ofte spiller sådan. Jeg tror ikke han ville raise floppet med TT. Han har position og der er ingen grund til at bygge en pot. Desuden vil han kun blive callet af noget som slår ham.

Jeg regnede mine implied odds ud og callede hans raise. Mente det var tæt på at være korrekt. River: A og han var stacket.

/Klaus

27-12-2005 15:48 #8| 0

Heldigpik ;)

27-12-2005 16:27 #9| 0

@Sunek

Hvad sætter du ham på? Han har kun callet 4*BB preflop, sidder han med AA/KK ville han i mange situationer reraise.

Flop:
Han caller potsize, ville du calle et potsizebet med i den situation andet end et set (måske et bluff på turn)??? Med AA/KK ville han meget ofte reraise stort for at beskytte sin hånd.

Villain kan efter min mening sagtens bare calle med trips i den situation for at mixe spillet lidt, bare han ikke gør det hver gang. Hvis Hero er på et draw har villain jo efterfølgende position til at pushe et evt bet fra hero....

Turn:
Hero byder 3/4 pot og Villain sætter hero all-in. Kan kun se det enten er et bluff eller et set.

"Jeg forstår ikke helt hvorfor at du regner med at han har et set."

Sunek: Hvad sætter du ham så på med det spil han leverer???

/Costa

27-12-2005 18:34 #10| 0

@Hardgrove

Nej det er godt spillet;-)

27-12-2005 21:45 #11| 0

@CostasNoche

Tja - preflop ville han nok kalde med par måske helt op til QQ og desuden ATo-AQs 9Ts+ er også en mulighed.

På floppet kan han derfor have alt lige fra top par, et overpar eller et set. Jeg undrede mig bare over hvordan CountGrisnak så præcist kunne sætte ham på et set. Det kan være svært at have et så præcist read på floppet (måske fordi jeg normalt spiller lavere limits hvor folk er mere liberale med deres valg af hænder.

Straight flushes

sunek

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar