KJs på NL $200 SH

#1| 0

** Accent [Hold "em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

INFO: Er for første gang på 1/2 SH for at fange Villain, der er den største calling station, jeg har set til dato. Han raiser næsten aldrig men gør han, så har han en god hånd. Han er ikke til at regne med, da han kan sidde med any two, og det kan både være top two pairs eller backdoor flush draw.
Han checker forresten selvom han har noget, så hvis jeg kalder her, vil han sandsynligvis bare checke river.

UTG har lige tabt et par bad beats, så jeg sætter ham på tilt.

Button sitting in seat 1 with $212.35 [Dealer]
SB sitting in seat 2 with $176.00
Hero sitting in seat 3 with $286.75
UTG sitting in seat 4 with $77.80
MP sitting in seat 5 with $98.64
Villain sitting in seat 6 with $265.35

SB posted the small blind - $1.00
Hero posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Hero: J K

UTG called - $2.00
MP called - $2.00

Villain called - $2.00
Button folded
SB called - $2.00
Hero bet - $10.00
UTG called - $10.00
MP called - $10.00
Villain called - $10.00
SB folded

** Dealing the flop: J 9 5

Hero bet - $30.00
UTG called - $30.00
MP folded
Villain called - $30.00

** Dealing the turn: 2

Hero checked
UTG went all-in - $37.80
Villain called - $37.80

Hero?

17-11-2005 13:43 #2| 0

Call.

½ pot på en ikke skræmmende river, check og fold på en skræmmende.

17-11-2005 13:43 #3| 0

Jeg raiser normalt ikke preflop med KJs fra den position.

Lad være med at checke turn. Lead for halv pot.

Som du står i den nu, bliver du nødt til at calle, og leade river for kvart pot - og håbe at din callingstation vil betale af med en dårligere hånd.

- Asger

17-11-2005 13:44 #4| 0

Og ja som Asger siger, led selv turn.

17-11-2005 15:02 #5| 0

@ Asger_b

Mit raise preflop skyldes, at jeg forsøger at isolere Villain. Da han kalder mine raises med alt (har f.eks. set 42o), bør jeg vel forsøge at få ham på to-mands-hånd, ik?

Under forudsætningen at han aldrig selv better/raiser, så skal jeg bare (kun?) bette, når jeg rammer et eller andet. Korrekt?

Under samme forudsætning må du gerne uddybe, hvilke hænder du vil spille, hvis du kan komme HU med ham? Hvor langt ned skal man gå?

Og vil du/I kalde med flere hænder? De implied odds er jo enorme, hvis man rammer mere end et par - som dog også tit er nok.

Råd er meget velkomne, da jeg helt klart skal spille mod ham igen! :D

17-11-2005 15:11 #6| 0

Jeg forstår godt, at du gerne vil HU med ham. Problemet er, at du skal to andre limbers til at lægge sig først. Det kan tænkes de ofte limb-folder, men det er altså sjældent set på de her limits, med mindre man skyder den op i 6-8 BBs. Alternativet er netop den her hånd, hvor du kommer i alvorlige problemer, og måske er drawing dead allerede fra floppet.

Det er korrekt, at det sjældent duer at bluffe en kaldestation. Jeg kan dog godt finde på at bette draws, da callingstations sjældent har fantasi til at overveje, at jeg pludselig kunne lave straight på river.

Mod en ægte sucker spiller jeg any-two, hvis jeg kan komme HU med ham. Hvis jeg ikke kan, spiller jeg alle SC, og QJ og op. Men det gør jeg selvfølgelig alligevel med mindre min postiion stinker eller action taler for et fold.

- Asger

17-11-2005 15:41 #7| 0

@ Asger_b

Takker... Hvor vil du forresten anbefale at sætte dig i forhold til denne spiller?

Sad her med to spillere imellem ham og mig, hvilket betød, at enkelte gange gav hans kald af mine raises de andre gode odds til også at kalde.

Er pladsen lige efter mon det bedste sted?

17-11-2005 18:42 #8| 0

Jeg giver den et meget større spark preflop hvis jeg raiser den her, hvilket jeg dog nok gør på det pågældende bord (hånden fra min post blev også spillet på bordet "Accent"...). Problemet ved at raise så lidt er at der med stor sandsynlighed vil opstå en kædereaktion, og du vil derefter få et flop, hvor du, selv hvis du rammer, ikke kan være sikker på at være god!

Jeg tror jeg better 2/3 pot på flop og halv pot på turn.

I den situation du står i, HU med Villain, raiser jeg videre her. Ift. den handrange du beskriver han kan have er du foran langt de fleste gange!

Med mindre der sidder en meget god LAG ved bordet; én der ofte vil kunne sætte dig i svære beslutninger, bør du udelukkende fokusere på din relative position til fisken. Og den bedste position er i dette tilfælde lige efter ham.

Peter

17-11-2005 19:46 #9| 0

@ Hardgrove

Tak for svaret - du er altid god for et indlæg eller to - tak!

Troede 10 ville være nok da de havde foldet til 8 tidligere... Også derfor jeg var lidt bange postflop, da et par næppe ville være nok. Skulle nok bare have givet den gas! :(

Hero called - $37.80

** Dealing the river: 7

Hero bet - $24.00 (valuebet)

Villain called - $24.00

BOARD: J 9 5 2 7

Hero shows: J K
UTG shows: 9 Q
Villain shows: 6 8

Villain wins $290.40 with a straight 5 6 7 8 9

Læg mærke til hvor elegant Villain nøjes med at calle[a:!!!][a] river med nuts!!! [a:LOL][a]

Skulle nok have været bettet ca. 70 på turn og ellers all in på UTG"s bet.

Tak for svarene - det skal I have!

17-11-2005 20:00 #10| 0

Det kun 2nd nuts, så det kan sagtens forsvares! :)

17-11-2005 20:01 #11| 0

ej en gris

17-11-2005 20:03 #12| 0

LOL... Ja, 2nd nuts... Min fantasi kan ikke engang strække sig så langt, at jeg kunne have den hånd! :D
Normalt raiser jeg også T8 (gerne offsuit) kraftigt preflop! :D

17-11-2005 20:17 #13| 0

@ Ludo
Ul - håber du nakkede hans stack senere

Dit river bet vil jeg nok mere kalde et block-bet, hellere end et "value-bet" ?

17-11-2005 20:38 #14| 0

Hvor meget ville alle jer der byder halv pot på turn byde hvis i havde et set i stedet for?

17-11-2005 20:55 #15| 0

@ hilberado

Ja, men det tog godt nok sin tid. Han havde opdaget, at jeg ret ofte vandt, når jeg bettede stort. Så han foldede desværre ofte.
Lavede derfor et bluff på halv pot (20$) hvor jeg var sikker på, at han havde minimum et par. Det hjalp siden hen! :) Kan anbefales!!!

Dog nåede de andre også at nakke en del fra ham... :(

18-11-2005 12:47 #16| 0

@juncker

Problemet er, at jeg ikke ville komme i den her situation med den her hånd og en kæmpe multiway pot. Overvej desuden modstanderne. Gennemstrømningen ved det her bord er stor og modstandernes observationer tilsvarende små, så man kan godt abstrahere fra long run image-tanker o.lign. i den her hånd isoleret.

18-11-2005 13:50 #17| 0

@Hardgrove:

Problemet med at byde halv pot på turn er at din chance for at vinde potten mod en dygtig observant spiller er endog meget lille. De gange du har den bedste hånd vil han bluffe dig ud. Jeg tænker ikke på long run image tanker og lign. Jeg tænker på denne hånd isoleret. Grunden til at jeg spørger hvad i ville byde med et set er den, at jeg håbede at I ville se et problem i at i giver en dygtig spiller alt for meget information med jeres betting patterns. At der så måske ikke er så mange dygtige spillere på 1 2 NL er en anden ting, men det er ikke en undskyldning for at spille hånden tvivlsomt.

18-11-2005 13:58 #18| 0

Check for guds skyld preflop.

KJs er en okay hånd at se et billigt flop med, men der er absolut ingen grund til at bygge en kæmpe pot med skidt position og en hånd som meget vel kan være domineret af hænder som AJo og KQ.

Hvis du endelig vil heads up mod villain, skal du gøre det, når du har position (når du er CO eller på knappen). Så kan du sænke raising standards lidt, da du har så godt et read på ham.

18-11-2005 14:44 #19| 0

@ Gene
Takker for kommentaren...

Som sagt havde jeg en god følelse ved bordet, og det havde lykkes at isolere villain med andre hænder trods limpers. Men okay - den er noteret... Jeg er dog heller ikke vant til at spille SH.

Spillede igen imod ham i dag men han har det med at folde til mig på flop/turn, hvilket han ikke gjorde i starten.
Hvordan får jeg ham til at kalde igen? Vise ham bluffs?
Og hvad er din taktik mod sådan en spiller? Tør du vente på udelukkende gode hænder, mens de andre plukker ham?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar