KK 200 NL. river scare card

#1| 0

ja jeg kan jo kun sige at der ikke kan falde et værre kort på river... hvad gør jeg her ?

Party Poker No-Limit Hold"em, $ BB (6 max, 6 handed) converter

CO ($222)
Button ($401.16)
Hero ($185)
BB ($165.75)
UTG ($189.15)
MP ($170.69)

Preflop:/ Hero is SB with K, K. Hero posts a blind of $1.
UTG calls $2, 3 folds//, Hero (poster) raises to $5/, BB calls $4, UTG calls $4.

Flop:/ ($18) 3, 6, 7 (3 players)/
Hero bets $20/, BB calls $20, UTG folds.

Turn:/ ($58) J (2 players)/
Hero bets $55/, BB calls $55.

River:/ ($168) A (2 players)/

?????

03-06-2005 11:20 #2| 0

Hvad er dit read på BB?

Jeg vil næsten være sikker på at esset ikke hjælper ham, hvad i alverden skulle han call"e pot sized raises på flop og turn med som indeholder et es?

A7 i klør måske... Men det er vel også det eneste - men da det er klør es der falder på turn er det ikke en mulighed.

Hvis dit read er at han er en nogenlunde solid spiller, så vil jeg trohan har et set.

Derudover er dit preflop raise vel en anelse for lille.

03-06-2005 11:30 #3| 0

Den er grim, jeg tror jeg checkfolder her, medmindre a) BB er en total donkey eller b) han better meget svagt paa riveren.

- Kripke

03-06-2005 11:37 #4| 0

Umiddelbart kan han vel kun have et set eller QQ, JJ - (99). Alt andet har han vel reelt spillet forkert, da han ikke har odds til nogle draws.

Nu har jeg ikke pokerstove installeret, men så kunne det jo checkes hvad dine odds er med de muligheder.

03-06-2005 11:56 #5| 0

1) Dit preflopbet er meget weak, hvis formålet er at få folk ud af potten. Raise til 10-12$ istedet.
Hvis du vil have BB og UTG med i potten, så nøjes med at checke. Ingen grund til at bygge en alt for stor pot preflop med KK, medmindre du kan komme allin.

2) Din modstander caller potsize bets på både flop og turn. Det bør få en alarmklokke til at ringe. På river kommer som sagt det værst tænkelige kort. Hvis ikke du var bagud allerede, er der god mulighed for at du er det nu.
Jeg ville checke. Hvis modstanderen heller ikke bryder sig om riverkortet, og ikke laver alt for mange fancy moves, er der god mulighed for at han også vil checke.
Hvis han stikker stort ud, afhænger det meget af de reads du har af modstanderen. Er det typen der slowplayer, drawer uden potodds, eller laver fancy moves imod dig.

03-06-2005 12:38 #6| 0

Rais mere preflop. Villain kan næsten sidde med "any two" grundet det lave raise og det, at han har position på dig.

Sådan som du spiller hånden kan din modstander næsten ikke være i tvivlt om, at du har et overpar. Derfor véd han godt, at du ikke kan lide riverkortet. Om du skal bette eller checke, afhænger af hvor villig Villain er til at lav et play på dig. Har han f.eks. før set dig smide en hånd efter at have vist styrke hele vejen (nogle spillere kan jo bare ikke smide KK), vil han med al sandsynlighed bette på på river hvis du checker.

Det skal dog siges, at er Villain bare nogenlunde god, har han ikke callet overbets af potten på flop og turn, hvis han ikke har en hånd, der på river kan slå dig.

Er der en lille sandsynlighed for, at han selv sidder med et par, kan du dog evt. fyre et blocking bet ud på en en halvtredser.

Men jeg tror desværre du er slået. Jeg ville check/folde.

Peter

03-06-2005 12:50 #7| 0
OP

nu skal de lige siges at jeg før har spillet mod modstandere der hele vejen betaler pot sized bets med flushdraws. Så jeg blev reelt bange for flushen da det sidste kort rammer.

men anyways jeg er enig i mit preflop raise er for lille.
( hvorfor er det altid jeg selv skriver at man skal raise 5-6xbb preflop og så jeg selv kun laver 3xbb. )

men bliver nødt til at fyre potsized bets på flop og på turn , regner faktisk ikke med at han kun caller mit 55$ bet på turn. regnede faktisk med et skub eller fold.

nå men anyways her er resultatet... ( lidt overraskende måske ;D )

hero checks.
BB bets [$25].
Hero calls [$25].
BB shows [ Qc, Qh ] a pair of queens.
hero shows [ Kc, Kh ] a pair of kings.
heo wins $216 from the main pot with a pair of kings.

03-06-2005 12:58 #8| 0

Den spiller din modstander da godt nok forfærdeligt. Og det bet han fyrer af på river er til grin. Han véd at du caller med mindre du hele vejen igennem har været ude i et stort bluff. Det havde du ikke: $25 ekstra ned på kistebunden. ;)

Peter

04-06-2005 17:40 #9| 0

Bortset fra hans preflop og river-spil, havde jeg nok spillet QQ på samme måde.

-Asger

04-06-2005 18:29 #10| 0

Hey Asger -

Hvad gør du på riveren her, hvis du er villain?

Hvad gør du hvis 2h falder på river?

05-06-2005 04:52 #11| 0

"Bortset fra hans preflop og river-spil, havde jeg nok spillet QQ på samme måde."

Ja, bevares, men det er altså halvdelen af hånden du er uenig i så - endda de afgørender streets! Det siger jo ikke så meget...

;)

Peter

06-06-2005 17:10 #12| 0

Pre flop ville jeg over byde potten. Dette er specielt vigtigt, da du er ude af position resten af hånden og i alle er dybe.

Hans river bet er så billigt (i forhold til hvad der er i potten), at det bliver man nødt til at betale for at se.

Jeg kan godt lide dine pot bets både på floppet og turn. Det er her vigtigt at kende sin modstander. Er han typen der giver op med en draw på turn? Har han tabt en del potter på det seneste og er derfor varm og mere villig til at kalde med dårlige odds på en draw? Vil han slow play tripper med det farlige bord der er? På turn er det vigtigt at kende sin modstander og hvordan han spiller. Denne viden kan man så bruge til vide om man skal spille stærkt ud på river eller checke som du gør. Jeg ville selv (i de fleste tilfælde) have checket som du gjorde.

Jeg tror denne beslutning kan være meget forskellig alt afhængig af hvem man spiller mod og hvad man tror, personen tror om en selv. En dejlig hånd.

Der ud over tror jeg ikke, at river kortet er så frygt indgydende igen. En hånd du skal være bange for er jo netop et suited es i klør, som måske lige netop kunne Ac6c. Det er jo netop Ac der kommer og udelukker denne hånd. Der er langt mindre chance for at blive kaldt af en draw der ikke er til nuts. Havde han lavet et dyrt bet, ville jeg lægge mig.

06-06-2005 19:59 #13| 0

@Ole
Nu er det jo et ret hypotetisk tilfælde, at jeg skulle havne i den situation, da hånden havde set helt anderledes ud med et preflop raise, og efterfølgende bet på floppet (fra ham, man har re-raiset).
Min dominerende strategi er at check-calle river. Er det for weak?

- Asger

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar