KK, 200bb, 4bet?

#1| 0

Nu stod jeg igen for en time siden i et spot, der længe har irriteret mig, så vil høre, hvad folk siger. Jeg har svært ved at se en god linie i følgende situation:

Knappen (random, 150bb) raiser til 4bb
sb (sane, tænkende, ok spiller, 200bb), reraiser til 14bb
bb (dig, 200bb): KK

Mit problem er, at der ikke er noget move, jeg bryder mig om:

- Et call giver knappen gode odds, og jeg har ikke en chance for at vide - selv ikke nogenlunde - hvad sb og knappen har.

- Et 4bet udviser stor styrke og gør det let for knappen og sb at spille korrekt/svært for dem at lave nogen fejl.

- Klikraise eller push eller andet gøgl er out of the question.

Man kan hurtigt indvende, at hvis ens 4bet udviser stor styrke, så er det fordi, man for sjældent 4better i det her spot. Af samme grund er der god grund til at gøre det oftere. Men for at have nogen indflydelse på spillet, kræver det, at modstanderne har set en 4bette light her før. Spiller man ikke mod regulars, der kender en godt, betyder det således ingenting, hvor ofte man normalt 4better her og med hvad.

Havde stacks været 100bb, er hånden meget lettere at spille, da modstanderne har lettere ved at betale med dårligere hænder for 100bb. Men med 200bb (eller dybere) har jeg svært ved at gennemskue, hvordan hånden spilles mest profitabelt. Hvad siger I?

09-01-2008 08:54 #2| 0

Jeg er sådan set helt enig med de i dine tanker, men tror nu alligevel jeg 4-better den her, primært fordi hvis du kun kalder så giver du knappen super gode odds til at calle med any two, og du skal nu til at spille en svær hånd oop for 200bb. Samt hvilke andre handsker er det lige du coldcaller et 3-bet med?
Nå ja for 100bb kunne jeg måske godt finde på at bare coldcalle, og så pushe de fleste es frie flop hvis sb leader ud..
Så ja jeg siger nok en 44bb her og folder sandsynligvis hvis der er nogen af dem der kommer over toppen her med de konkrete reads(eller mangel på samme) du har givet..

09-01-2008 10:51 #3| 0

Situationen er ufattelig irriterende, men jeg synes ikke der er mange andre muligheder end et 4-bet, specielt ikke så dybt. Fra tid til anden ryger vi ind mod AA, men det synes jeg egentlig også vi bør, selv 200BB dybt. 4 better vi kan vi ihvertfald aldrig folde til et push. Jeg ville gerne have der var en dybere forklaring på hvordan man spiller hånden, men jeg tror sku bare et 4 bet er vejen frem, måske man skulle gøre det noget mere i de her spots, og få mixet det bare en lille bitte smule op til at være mere end AA/KK.

09-01-2008 11:25 #4| 0

Jeg synes egentlig selv du giver svaret.
- jo det er et nederen spot, hvor det er svært og give de andre spillere svære beslutninger, da vi som sagt er for dybe til at et flatcall kommer på tale.

- Derfor 4 better vi ca hver gang.

- OG jo man burde 4 bette noget mere mod en regular der 3 better meget i ens sb.

09-01-2008 12:14 #5| 0

Til diverse nl200 banditter.

Er 4bet rangen kun AA/KK?

Hvad med AKs, QQ?

09-01-2008 12:20 #6| 0

en hånd fra igår der dækker lidt samme dilemma:

Co(god aggresiv spiller ) åbner til 80
button(god aggresiv spiller) renakker til 280
Hero finder AKoff i BB, med 2000 i stacken(100bb) wtf to do?

09-01-2008 12:29 #7| 0

Det 4 raise betyder AA :) - Derfor ville jeg reraise og tage den derfr a:)

09-01-2008 12:49 #8| 0
OP

@Hahila
Hvis der er bare lidt gang i det game, er det da et let 4bet i din hånd?

Kalder alle push som joonas, hvis vi 4better sb i min hånd? Vi får ca. 35% afhængig af 4bet-size.

09-01-2008 12:53 #9| 0

så kan du jo prøve at ligge alle x AA+AK+KK+evt en enkelt QQ ind i din pokerstove og se om du får 35%? :)

til hahila, jeg 4better hvor jeg commiter mig selv.
ville umiddelbart tro at et co open ville blive 3betted light af BTN.

09-01-2008 13:05 #10| 0

hvordan er det lige vi commiter os med et 4bet her. vil vel typisk ligge mellem 40-50bb, tror villains range i et standard game, for at komme over toppen er vel næppe andet end a,a/k,k... så nej den kan vi imo aldrig betale.

09-01-2008 13:17 #11| 0

Ed, enig i det er et standart 4 bet, men samme princip med at det gør det nemt for mine modstandere og spille deres hånd korrekt, og jeg aldrig får action fra en dårligere hånd.

09-01-2008 13:18 #12| 0

hahila

Hvis det er tilfældet, så kan du lave en forfærdelig masse 4bet bluffs?

09-01-2008 13:21 #13| 0
OP

@Hahila
Ja, men det er jo også semi-ligemeget i din hånd, da en værdien af dit 4bet ligger i alle de gange, de folder - ikke de gange, de skubber og du betaler. I din hånd har de allerede lavet "fejlen". I min hånd er der meget mere tilbage at spille om, og det er derfor mere frustrerende, at man ikke rigtig kan gøre andet, end at tvinge dem til at spille "korrekt".

09-01-2008 13:29 #14| 0

@hahila / hardkare / ed

Enig med Edizon.

Jeg havde følgende hånd forleden på partypoker 5/10 eller 10/20:

Aktiv villain1 åbner fra CO
Aktiv villain2 3-better fra SB
Hero 4-better fra BB med KQo

Det blev diskuteret i en anden tråd for en måned eller to siden hvilke hænder villain1 / villain2 vil betale med, og mange mente QQ+,AK, hvilket gør det tæt på profitabelt at 4-bette fra BB med any two. Hvis man gør det hver gang så fatter de mistanke, men jeg vil ret ofte kunne tage 16 BB ned uden kamp.

Bemærk at jeg normalt er massiv underdog når jeg bliver kaldt, men mit move er profitabelt fordi CO og SB ikke særlig tit kalder.

Med din AK hånd har du et easy 4-bet til 800-1000 :) AK er langt bedre end min KQo fordi du faktisk har pæn equity mod KK og QQ.

Jørn

09-01-2008 13:35 #15| 0

@Edizon

Til din originale post:

Jeg 4-better til 45 bb.

Hvis knappen går all-in og SB folder, så kalder vi (insta-broke for 150 bbs med KK)

Hvis knappen går all-in og SB pusher/kalder, så har vi en semi-grim beslutning, men folder formentlig

Hvis knappen folder og SB kalder, så må vi spille postflop poker med position

Hvis knappen folder og SB pusher, så har vi en grim beslutning

Hvis vi kalder så skal vi spille en 3-way pot med KK oop 200 bbs dybe. Adr, så spiller vi vel næsten for set value?

Jeg synes at 4-bettet giver os de bedste muligheder.

Jørn

09-01-2008 13:52 #16| 0

jeg bruger generelt 4 bets alllllllt for lidt, så er lutter øre.

09-01-2008 15:19 #17| 0
OP

Prøv at se på Østenvindens 4bet-frekvens Hahila...

09-01-2008 16:46 #18| 0

Call, spil et flop, hvis du ikke har 4-bettet før.

Stacks og pos er super til et 4-bet bluff her så gør det en del generelt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar