Hej.
Er stort set lige startet op med cash, hvor jeg før har spillet sngs og tours..
Jeg har vundet $40 i et all in med QQ mod KK på Q45 flop, og har derudover ikke været til nogle betydningsfulde showdowns..
Villian har over 100 hænder spillet noget 20/13/2 med en 3-bet % på 2.
Han har vundet sin store stack med 2x set i 3'ere mod KK og AK all in på flop og AK all in mod AQ på Axx flop.
***** Hand History for Game 5319645331440 ***** (On Game)
$50.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 02, 12:26:25 ET 2010
Table Fukuoka (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 3: Mor1ock ( $78.21 USD )
Seat 4: Villian ( $171.37 USD )
Seat 5: Hero ( $99.22 USD )
Seat 8: wwi ( $6.78 USD )
Seat 2: Zola6 ( $43.30 USD )
Mor1ock posts small blind [$0.25 USD].
Villian posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K♣ K♥ ]
Hero raises [$2.00 USD]
wwi folds
Zola6 folds
Mor1ock folds
Villian raises [$5.50 USD]
Hero ??
4-better i her når vi er så dybe eller tager vi et flop i pos. ?
KK 200bb dybe - NL50
Du har slet ikke nok information her til ikke at 4-bette.
Han kan sagtens lave det play med esserne, men rolig nu. Jeg 4-better 11/10 her og tager den derfra.
Vil næsten sige jeg kommer ind for stacken i de fleste tilfælde preflop.
Det er NL50 (niveauet kan selvf være ok), men alligevel....
Med til dine informationer skal selvfølgelig også høre om han er reg, fish, donk eller hvordan du har oplevet ham gennem spillet.
/CC
Okay 4-bettede også og efter 5 sek.
***** Hand History for Game 5319645331440 ***** (On Game)
$50.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 02, 12:26:25 ET 2010
Table Fukuoka (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 3: Mor1ock ( $78.21 USD )
Seat 4: Villian ( $171.37 USD )
Seat 5: Hero ( $99.22 USD )
Seat 8: wwi ( $6.78 USD )
Seat 2: Zola6 ( $43.30 USD )
Mor1ock posts small blind [$0.25 USD].
Villian posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K♣ K♥ ]
Hero raises [$2.00 USD]
wwi folds
Zola6 folds
Mor1ock folds
Villian raises [$5.50 USD]
Hero raises [$16.00 USD]
Villian raises [$165.37 USD]
Har nok aldrig folded KK pre, men er det bare insta betal hver gang ?
Om villian kan jeg ellers sige har slowplayet hver gang han har ramt stort på flop, hvor han så giver den gas på turn og river.
Virker som en udemærket spiller, dog passiv.
Klamt spot. Hvor mange spots har han haft til at 3 bette de 2 %? Det ville måske ændre din mening til om du skulle 4 bette. Jeg folder selv her, 200 bb dyb så tror jeg ikke han laver det play, selvom han overbet jammer hvor man sikkert selv ville lave et normalt 5 bet.
Klamt men folder nok selv da jeg aldrig tror han laver det move med 1010-QQ.
Spiller selv kun Nl20 men tror ikke vi skal regne med de laver sådan nogle kæmpe plays og bare give dem credit for det.
Caller her eller så 4 better jeg ikke.
Har han AA ja men so be it og vi relaoder.
Men normalt ser jeg oftere AK end AA når folk instant jammer, da de med AA ofte gerne lige vil tænke over tingene om de skal 5bette eller jamme.
Men som sagt 4better ikke for at folde KK - selv ikke 200BB deep.
Sugeren
Altså han 3-better ikke AJs på knappen efte CO åbner, så ikke meget han 3-better med ude af pos.
@Sugeren
Kan sagtens følge dig, men hvor mange jammer med AK efter et 4-bet for 200bb ??
Tja tjo gode regs gør det jo hverken med AK eller AA da deres linie jo normalt er temelig identiske.
Men kernen i det hele er du skal tage beslutningen INDEN du 4better.
Så tanker omkring hvad gør jeg hvis han smoother, 5better eller rester skal du være klar på inden du 4better. Specielt når du nu vælger at 4bette en med 2% i 3bet godt nok kun over 100 hænder men still viser han nok ikke er en spraldebasse.
Syntes nu heller ikke man kan udelukke QQ eller AK i hans range, men ja hans range er prolly QQ+ eller AK i dette spot. Men still så folder jeg ikke KK og caller hans jam eller så caller jeg kun hans 3bet.
Hvis du smider den igennem Pokerstove så får du følgende på en meget stram range som hedder AA and AK only. Ikke engang KK eller QQ er i denne range.
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 52.900% 52.56% 00.34% 75599916 488634.00 { AA, AKs, AKo }
Hand 1: 47.100% 46.76% 00.34% 67256352 488634.00 { KK }
Du skal calle 84$ ind i 116$ hvilket gør du skal være god ca. 42% af gange for at det er break even call. Selv vs den stramme range har du 47% og som sagt, man kan ikke helt udelukke QQ og KK hos ham either.
Så det bliver et call fra min side.
Sugeren
Der er en verden til forskel mellem QQ/AK og KK i ovenstående situation.
AK har jeg intet prob med at mucke for 200BB i ovenstående da du aldrig kommer bedre ind end at best et flip.
QQ er lidt mere blah, da man ofte kan være crushed eller et flip, så ville ikke være helt glad for at komme ind 200BB mod en som 3better 2% (godt nok kun over 100 hænder men still). Så caller nok og spiller postflop poker.
Hvorimod KK kun er bagud til 1 enkelt hånd og det er for tight at sætte villian på så præcis en handrange.
Du har allerede set ham spille en AK. Hvordan spillede han den? Kunne være lidt vigtigt.
Han har imo Ak eller AQ suited, og måske en enkelt gang eller 2 QQ- på de levels moser de ikke med AA ... Insta call !
Mwell, i praksis betaler jeg 100%, men når det så er sagt, så viste folk mig stort set 100% AA i de spots på lige specifikt NL50. Muligvis bare confirmation bias, men min oplevelse var, at hvis folk ikke var i tvivl om, at de ville have stakken ind, så havde de rundt regnet nødderne.
Hans AK hånd:
UTG limper og han giver den 2,5 x bb fra sb.. og check-kalder Axx flop for derefter at check-raise turn.
@dillerflush
Du er helt ved siden af imo. En tør spiller 5-better, og du siger at det ikke ligner AA pga betsizing? Du tror at AQ er mere sandsynlig end AA? Det er helt væk. Villain har AA ufatteligt ofte, nogle gange AK eller QQ. Men AA meget, meget ofte.
Personligt ville jeg folde mod sådan en villain jeg ikke har historie imod. Ellers flatte 3-bettet preflop for at undgå denne situation.
Tænkte ligesom jer andre, 4-better jeg kalder jeg også all in ..
Han viste AA, men en K på floppet hjalp mig :)
Tak for alle svarende, selvom jeg nok aldrig folder KK pre synes jeg stadig det er et meget meget svært spot.
Det er ikke et svært spot, med mindre du har galaksens største read :)
Ind med skidtet.