Har sat den under nybegynder, for føler mig sgu lidt som en sådan idag:
Villain er DumbItDown på ipoker. Generelt en modstander jeg rigtig gerne spiller, da han er pænt retarderet pf i 3/4 bet pots. Har flere gange set ham tage et 4-bet af pf både ip/oop med AQ og andre spekulative hænder.. han 3-better 13% og jeg har været rigtig aktiv med ham 30 min. forinden med både 3/4-betting og kamp i disse efter floppet.
Tidligere udspillede følgende sig:
GAME #1878978960: Texas Hold'em NL $1/$2 05-Oct-2009 15:49:52
Table Dance (No DP 50 bb min)
Seat 5: DumbItDown ($208.40 in chips)
Seat 8: ElSwisstardo ($197.00 in chips) DEALER
Seat 10:HERO ($208.00 in chips)
HERO: Post SB $1.00
DumbItDown: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO A♦ K♠
ElSwisstardo: Raise (NF) $6.00
hero: Call $5.00
DumbItDown: Raise (NF) $26.00
ElSwisstardo: Fold
hero: Raise (NF) $69.00
DumbItDown: Call $43.00
*** FLOP *** 9♣ 4♣ 7♥
HERO: Bet $67.00
DumbItDown: Fold
*** SUMMARY ***
Total pot $209.00 Rake $2.00
hero: wins $209.00
-Hvor jeg selvfølgelig flatter pf i forventning om at villain SQ'er..
Nå, til hånden:
GAME #1878995989: Texas Hold'em NL $1/$2 05-Oct-2009 15:59:11
Table Saddle (No DP 200 bb min)
Seat 5: DumbItDown ($414.00 in chips)
Seat 6: vblaa ($393.60 in chips)
Seat 8: sammy4001 ($397.00 in chips)
Seat 10: HERO ($604.00 in chips) DEALER
DumbItDown: Post SB $1.00
vblaa: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO K♦ K♣
sammy4001: Raise (NF) $6.00
HERO: Call $6.00
DumbItDown: Raise (NF) $26.00
vblaa: Fold
sammy4001: Fold
HERO: Raise (NF) $71.00
DumbItDown: Raise (NF) $186.00
HERO: ?
Dette er et 200bb bord, så det ændrer selvfølgelig dynamikken pf. Men hvor meget er jeg lidt i tvivl om, da jeg normalt kun spiller 100bb.. Kan villain nogensinde 5-bet bluffe her? Nu hvor jeg har tænkt lidt over det, tvivler jeg nogensinde dette blir for value med AK/QQ!?
Kritik eller blot kiks er meget velkomment!
KK 200bb pf, decision
synes generelt der er blevet for meget "std, kommer aldrig væk" osv, i AK, QQ, KK spots, men internet spillene på nl200 og nl400 har altså udviklet sig, til at man faktisk kan komme væk engang i mellem, og bør gøre det.
Dog synes jeg ikke dette er en af de gange, med den dynamik der er i mellem dig og skurken, og dit eget read, så er jeg inde, selvom hans 5 bet er semi klamt....
egentlig en rimeligt underlig linie du tager der med at calle det første raise - misclick? Med det in mente kan han vel sagtens 5-bette med svagere holdings end kun AA da du ikke ligner en superhandske...
Hvis du har været meget ude at 3/4 bette og i har haft en heftig dynamik syntes jeg et skub er fint. Kan se at hånden bliver spillet ca. 10 min efter den første du poster.
Du har allerede investeret 71 $ i potten og mener ikke du kan komme væk kan sagtens se ham gøre det med en del holdings fordi han er blevet "træt af dig" og skal måle ...
std, kommer aldrig væk
Jeg folder ikke i dette spot mod en spiller med de givne stats og den dynamik der allerede er bygget op.
Jeg har selv spillet mod villain og han er psyko-aggressiv preflop.
Jørn
kommer aldrig aldrig væk med den historie i to har...jeg vil tror JJ+ og ak er i hans range...måske endda også nogle andre spekulative hænder!
Well, jeg shover selvfølgelig også ind over ham uden rigtig at tænke over det, bliver kaldt af AA og taber 200bb! Men kom efterfølgende i tvivl om hånden..
Skulle egentlig bare bekræftes i at KK ikke slippes pf for 200bb mod denne type villain!
Morten_Jam - Jeg flatter ofte større PP's i position pf, især med SQ glade villains i blinds. Men selv uden der kommer SQ vil du kunne komme fornuftigt ind på mange flops, idet folk sjældent tillægger din range større PP's med oftere draws/steals.. Men det kræver selvfølgelig at du bygger din spillestil op omkring dette også, så man kan prøve at stjæle flops i position lidt oftere