Lidt forhistorie - den her hånd skete for 100-150 hænder siden:
***** Hand History for Game 4460322239 *****
$1000 NL Texas Hold''em - Wednesday, June 07, 06:31:25 ET 2006
Table String Bet (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 5
Seat 3: PokerDruid ( $1273.50 )
Seat 6: godimai_456 ( $1568 )
Seat 1: le77er3 ( $1004 )
Seat 4: hyjhuiy ( $1055.50 )
Seat 2: mrsmits ( $0 )
godimai_456 posts small blind [$5].
le77er3 posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to le77er3 [ 3♦ T♦ ]
mrsmits has joined the table.
PokerDruid folds.
hyjhuiy folds.
godimai_456 raises [$30].
le77er3 calls [$25].
** Dealing Flop ** [ 9♣, 3♥, 3♠ ]
godimai_456 bets [$55].
le77er3 calls [$55].
** Dealing Turn ** [ K♣ ]
godimai_456 checks.
le77er3 bets [$130].
godimai_456 raises [$260].
le77er3 is all-In.
godimai_456 calls [$654].
** Dealing River ** [ J♠ ]
godimai_456 shows [ Q♦, Q♥ ] two pairs, queens and threes.
le77er3 shows [ 3♦, T♦ ] three of a kind, threes.
le77er3 wins $2006 from the main pot with three of a kind, threes.
Nedenstående er hånden det handler om:
Villian er 20/10 over 350 hænder og nede med ca 750.
***** Hand History for Game 4460500149 *****
$1000 NL Texas Hold''em - Wednesday, June 07, 07:22:05 ET 2006
Table String Bet (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 3
Seat 6: godimai_456 ( $2139 )
Seat 1: le77er3 ( $2166.50 )
Seat 4: chipgetter1 ( $850.25 )
godimai_456 posts small blind [$5].
le77er3 posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to le77er3 [ K♠ K♦ ]
chipgetter1 calls [$10].
godimai_456 raises [$45].
le77er3 raises [$145].
chipgetter1 folds.
godimai_456 calls [$105].
** Dealing Flop ** [ Q♠, 6♦, 8♣ ]
godimai_456 checks.
le77er3 bets [$200].
godimai_456 raises [$500].
le77er3 calls [$300].
** Dealing Turn ** [ 3♥ ]
godimai_456 bets [$654].
Kan vi lave en handrange til villian der gør os i stand til at spille for resten af stacken her?
KK 3 handed 200BB deep.
Synes villains spil lugter meget af et set. Bordet er meget tørt og draws er næsten udelukket. Derfor tror jeg på en god holding ~ set...
Dog er hans QQ meget donkish spillet, og dette åbner selvfølglig op for lidt muligheder. Men villain fastplayer vel ikke En Q så meget?
Derudover er det vel også relevant, hvordan villain ser din handrange for reraises PF...
Handrangen er vel AA/KK/QQ/JJ(TT),(AQ),(88) på en regular villian?
Du har kun vist den anden hånd hvor han ikke vil smide sit overpar. Har du andre reads?
Altså jeg har ikke set villian i den her situation tidligere, så det peger imod at hans handrange er rimelig smal.
I øvrigt: Checkraiset på floppet kan signalere stor styrke, men det kan jo også blot betyde at han ønsker at vise styrke og fratage dig initiativet.
Har du generelt spillet LAG, er han sikker træt af dig og ønsker at give dig en svær beslutning.
Hans stærke bet på turn kan betyde i hvert fald to ting: Han er ikke voldsomt stærk selv(AQ), man er sikker på du er endnu svagere og beder dig om at spille for hele stacken.
Eller. Han har gennemskuet du sidder med et overpar, grundet dit reraise preflop, dit bet/call på floppet, og ved du har svært ved at smide til hans set i Q.
Så for at afgøre hvorvidt du har et call eller ej,skal du vel spørge dig selv, hvordan du ellers har spillet overpar, og om villian ud fra det kan sætte dig på det. Samt hvor dygtig en spiller villian er.
en 20/10 villain tror jeg ikke på vi er gode imod her med et overpar, selvom hånd 1 ligner tilt.
På NL200/400 vil en 20/10 villain spille en QQ eller AA ca. sådan her
Den er svær. Udover den handrange der allerede er nævnt vil jeg tilføje 66.
Hvis ikke du har set villian i denne situation tidligere må du vel folde.
Han signalerer jo enorm styrke via sine bets og hvis ikke vi har grund til at tro han er på semitilt eller ønsker at presse dig maksimalt med en marginal hånd som AQ eller JJ, må du vel acceptere og folde...
Med mindre han er en hat der ikke aner hvad han laver.
Da han kalder pf er hans range AA-JJ og AK/AQs tror jeg. Vi er først lige blevet 3 handed så jeg ved ikke om han har tilpasset sig så meget at han åbner pf med 88 eller 66.
Efter hans flop CR på et drøntørt board må hans range være AA-QQ og AQ. AK muligvis ude i et sidste forsøg på at resteale/ramme på turn. Hans turn bet er perfekt ift. at få resten ind på river. Hans turn bet er kun ½ pot, men hvis jeg kalder her kan jeg ikke folde river.
Havde han pushet turn havde jeg måske været mere tilbøjelig til at kalde, men her kan jeg ikke se nogle hænder vi er foran. Vi slår KUN AQ, og det må være ønsketænkning at tro at villian potcomitter sig på den måde når jeg har repræsenteret QQ-AA pf.
@Sasuke
Synes du sætter hans range for smalt. I er dybe og han får 1:2 PF. Mener sagtens du kan tage alle PP''s med, når du signalerer monster og i er så dybe. He likes his implied!
Ja preflop. Skal sateme være en tør fisk for ikke at hæve 88 preflop i en tremandspot.
men postflop er det da meget fornuftigt.
Nu har jeg selvsagt ikke spillet mod manden. Undertegnede er dog ikke bleg for at åbne med et raise UTG med pocket 2! Er det ikke meget normalt?
For mig er denne situation meget individuel.. jeg prøver at tænke max over hvorfor han kun skyder 654$ på turn - ummidelbart er det jo et move der signalerer han har en oooond holding. Nogen går skridtet videre og bluffer dermed med sådan et lille bet så det ser ud som om man ikke vil ha én ud for alt i verden. Samtidig kan det også være fordi han er muppet og ikke vil spille for stacken ( tro mig de findes altså selvom han kun vil ha ca. 850$ tilbage).
Du bør helt klart kunne bruge den første hånd til et eller andet... han spiller sin QQ uhørt ringe. Kan det tænkes at han kunne finde på at spille JJ i hånd 2 ligeså uhørt ringe (eller noget andet du slår)?
Jeg er klart også kæmpescared for hans turnbet og hele matchuppet stinker grimt af at du kan miste 2 buy ins hvis du går hele vejen - MEN det er tydeligvis ikke en topskarp chef du sidder med.
Der er ingen herinde der uden mere historie kan fortælle dig hvad du skal gøre.
- Tox
Tak for kommentarene.
Som tox skriver så er turn super tricky, da han sætter mig i en rigtig skidt situation.
Jeg har ikke spillet med villian før i dag, så jeg var helt blank mht. hvad hans turn bet betød. Uden nogen yderligere reads end den første hånd, så tror jeg dog ikke der kan være ret meget +EV i at gå hele vejen med den her. Havde boardet været J high, så havde jeg spillet den i bund, men som det var her kunne jeg ikke se mig selv være god ofte nok. Hvis han virkelig spiller sådan her med en hånd der ikke slår TPTK på det her board, så får jeg hans stack senere. Jeg valgte af smide her.
#1 Jeg har ikke forstået hvorfor du er i hånden med 3,10:S
#2 Helt det samme som tox