Klassisk KK, og skal sige jeg ikke er meget for at smide KK på NL100 for 90$. Villain er tight/passive, jeg har spillet friskt til og domineret bordet.
Seat 1: Plankton ($88.50 in chips)
Seat 2: Fishing_P ($71 in chips)
Seat 3: andyth ($652.27 in chips)
Seat 4: mancini ($128.25 in chips)
Seat 5: Holmeren ($107.48 in chips)
Seat 6: Goldenbtg sits out
mancini: posts small blind $0.50
Holmeren: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to mancini [K ♠ K ♥
Plankton: raises to $4
Fishing_P: folds
andyth: folds
mancini: raises to $13
Holmeren: folds
Plankton: raises to $27
mancini: calls $14
----- FLOP ----- [7 ♣ 3 ♥ J ♣ (55,5$)
mancini: checks
Plankton: bets $35
LengJay joins the table at seat #6
mancini: folds
Villain efterlader 26$ bag sig.
Er jeg helt væk?
KK c/f J-højt flop, NL100
Undskyld mig, men hvordan kan du folde den her? Det forstår jeg simpelthen ikke. Han skal sættes allin hver gang på dette flop. Ikke en gang til diskussion
Jeg forstår ikke dit spil. Vil du kun spille videre hvis du spiker set, så skal du folde preflop. Du må vel forvente at en der 4-better pre, han better flop og ser showdown 100 af 100 gange med 90 bb bag sig.
Havde du feltet på flop med 9 høj?
Når alt det er sagt, så ligner det AA.
Fra de af dine indlæg jeg har læst virker det som om du giver dine modstandere alt for meget kredit, og folder alt for meget.
Folk prøver ihærdigt at forære dig deres penge - men du vil ikke tage imod. Hvorfor dog ikke?
"jeg har spillet friskt til og domineret bordet."
Mancini for fanden. Den må du sgu da ikke folde :(
Skulle måske have uddybet mig i min beskrivelse. Jeg har siddet ved bordet i knap en time, Villain har været her i 20-25 min. Med domineret mener jeg, at jeg ikke har tabt store potter endnu, tager mange potter ned postflop. Jeg har tabt et SD, som villain har set, hvor jeg dobler bordet donk, da han caller mit 8xbb raise fra UTG+1 med T30 og jeg går broke på floppet med FD + overkort. Da var Villain lige kommet, og han var været tight/passiv siden han kom.
Razga og DBB: Spiller en tight/passive QQ sådan her?
Meh, du sætter ham på en alt for snæver range af hænder. Og "tight/passive" er ikke rigtig noget brugbart read. Jeg støder tit på folk med tight/passive stats som viser sig at være 100% blæste.
Mancini. Du kan simpelthen ikke folde den hånd. Det er jo helt galt. Skal du have nuts for at fortsætte. Hvis du er overbevist om du ikke kan vinde hånden skal du da slet ikke spytte dollars i hånden. Så smid den preflop, selvom det ville være en skandale
Hvis du vil finde et fold her ManCini, så skal det være PF, som spillet må du aldrig folde floppet imo.
Mickey
"Razga og DBB: Spiller en tight/passive QQ sådan her?"
Hans preflop spil dikterer imo at han felter på alle flops - du må vide at du skal spille om stakken allerede da han 4-better preflop.
20-25 min synes desuden som alt for lidt tid til at definere modstanderen som så stor en NIT. Og igen, kan du det så fold preflop.
Hvis din range på ham er JJ, QQ, AA så ok da :-=
Jeg har ikke lige min PT her, så kan ikke se mine stats på spilleren, men hvis han er tight og passiv, så stinker det raise på floppet LANGT væk af AA....i hvert fald på crypto NL100. Jeg tror simpelthen ikke at vi ser andet end AA fra villain i dette spot. Hvis mine stats siger tight passive ass, så er jeg tæt på et fold pre, men han giver os jo tæt på setværdi og når han sådan definerer hans hånd, så har vi et let spil på floppet. Eneste anden hånd som jeg ser villain på udfra hans linie er KK og det er bare ikke en mulighed pga din hånd. Værdien er selvfølgelig marginal ved callet pre, men intet så skønt som at knække sådan en stram "gay"raiser ved at spike set.
Jeg er enig i din linie, så skyd mig i andre :-)
Det er hermed gjort. En kugle for panden er sendt af sted til DarioVonSLOTTI :)
Men hvilke hænder spiller sådan her udover AA? Som sagt er jeg ikke meget for det, men crypto NL100 mod tight/passive, så kan jeg ikke se andre hænder spille sådan her. JJ/AK/QQ? KK er en MEGET lille sandsynlighed for. Tilbage står en hånd.
Jeg følger tit min intuition (måske for meget), da jeg ikke har fået installeret PT endnu. Jeg går i øvrigt død på Party, da spillet er en hel dynamik end crypto.
Jeg går også død her, men synes faktisk ikke det er så ringe at folde her. Det ligner meget AA, måske kan du endda overveje at folde PF.
SOm Spillet skal du reraise all- in?
Hvorfor overhovedet vælge at kalde??
Hvad gør du hvis floppet kommer A K 2 (rainbbow)
All in ik? Hvorfor så ikke på det flop !
Super god pointe abehjerne. lige præcis det jeg mener. Den skal da bare tyres af sted. ind med stakken
Jeg mener at din beslutning ligger PF. Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har foldet KK inden floppet så jeg havde nok skubbet inden floppet (der falder nemlig altid A på floppet når jeg har KK, hvis jeg ikke skubber :)
sunek
Vi er vel ikke så potcommitted på floppet, at vi SKAL skubbe?
Men jaja, sætter jeg ham på AA PF, bør jeg folde.
Caller du med preflop med 22+ i dette spot? For den har vel egentlig samme værdi som KK her, den skal ud og ramme set for at du vil spille videre? Jeg synes det er alt alt for weak at folde den på dette drømmeflop. Her SKAL du gå død til AA.
Jeg som troede at ManCini kunne spille poker... Der gik jeg gruelige galt...
ManCini, spis et spar ess
Jeg tror en del spillere herinde ikke kender dynamikken på crypto. Low stakes cashgame er KNASTØRT!
Jeg gider ikke engang spille der mere, af samme grund :-)
Hvis han INTET har lavet i 20 min, og han nu 4 better preflop, kan vi IMHO indsnævre hans range til AA/KK...
AKs, og QQ kalder han kun vores reraise med meget ofte!
Selvom jeg ikke troede jeg selv skulle sige dette, synes jeg faktisk ikke det er så skidt det her...
Hvordan spiller i andre QQ i dette spot? Går i også bare døde her?
Jeg har også spillet en del på crypto, og som den hånd her er spillet må han have AA. Utrolige mange KK vs AA på crypto (har den idé om at det fordi spillerne er så tight derinde - action vil komme via KK vs AA). Ikke dermed sagt at det er rigged, men der er visse tenderser på de forskellige sites. Ladbrokes kendt for deres "altid A på bordet fx"...
Et tough, men godt fold i min bog.
@mancini
Hvorfor i alverden kalder du preflop hvis du har tænkt dig at folde på et 37Jr board???
Jeg folder aldrig KK her. Jeg har utallige gange tænkt: sh1t, han kan kun have AA her men laver alligevel et crying call blot for at opdage at han havde AK, QQ, TT, AJ eller lignende.
Jørn
@ Thyssen
Korrekt, bør allerede folde PF. Men helt ærligt, tight passiv spiller der har fx AJ her? Don't think so.
Hvis du har villain til 15/1/0.2 over 1,000 hænder *og* i er dybe, så kan jeg godt finde et flop-fold frem her.
Men jeg folder *aldrig* for 100 bbs her.
Hvis du f.eks. kun har 100 hænder på villain så tror jeg simpelthen ikke at du har nok statistik på ham til at afgøre et præcis 4-bet range.
(a) Hvis Villains 4-bet range er KK/AA er du død (1:5 underdog)
(b) Hvis Villains 4-bet range er KK/AA/AK så er du favorit på floppet.
(c) Hvis Villains 4-bet range er QQ/KK/AA/AK så 2:1 favorit
Hvis vi nøjes med at kigge på (a) og (b), så skal du være mere end 45% sikker på at KK/AA er villains 4-bet range før du kan folde.
Jørn
Wow, det er altså meget lidt pænt.
Om KK kan foldes PF for under 100xBB er jeg sku meget i tvivl om. Måske hvis villain er 4/2/0.5, og 4-better. Måske.
Hvis vi caller PF, er vi simpelthen nødt til at få pengene ind her. Vi caller kun hvis vi tror QQ indgår i hans range.
Såfremt dette er tilfældet, bliver vi nødt til at få pengene ind på dette flop, da QQ stadig tror den er god.
Det er altså ikke et AQJ monotone flop. Det er et J-high flop med flushdraw.
Om det er korrekt at folde KK på dette flop, kan ikke siges ud fra beskrivelsen 'Villain er tight/passive', men såfremt dette skulle være tilfældet, laver du så en kæmpe fejl PF.