KK flopclicket, NL200

#1| 0

Har ikke noget decideret read på villain 1 og 2, men mit indtryk af bordet var, at det var på dette af mine 4 borde, at de var mest donket.

Villain1 har 190, villain2 220 og jeg 190 ligeledes.

Får KK i CO, raiser til 8, villain1 og 2 kalder i henh. SB og BB.

Flop: 349, twotone.

De checker til mig, skyder 17 i 22, villain1 clickraiser til 34 og villain2 coldcaller... Hvad mener i der skal gøres i dette spot?

06-09-2006 20:20 #2| 0

Jeg smider og græmmer mig når de viser PP's

06-09-2006 20:27 #3| 0

Bet mere på floppet.
Jeg siger 19-20 stykker.
Jeg skubber her. En donk kan vel gøre dette med alle hænder. T9, draws, TT, JJ, QQ og AA. Måske endda også andre pocket pairs. Skurk 2 kan ligeledes calle med alt. Skud her. Er ikke interesseret i et turn kort og har ikke noget imod at tage potten her her. Ved at skubbe overbetter du potten med $30, men du kan lige så godt få resten ind med det samme. Caller de potsized re-raise caller de også et allin.
Jeg buster her.

06-09-2006 20:38 #4| 0

@ MD
Du vælger at spille om 100 bbs på et relativt ufarligt flop, fordi du ikke har lyst til at se et turn card og spille lidt poker? Jeg flatcaller 9/10 gange her og reevaluerer turn.

06-09-2006 21:43 #5| 0

@LOD

Du har ret. Det er ret voldsomt at skubbe her, men mener bestemt der er alt for mange kort som jeg ikke vil se. Jeg har ingen idé om hvad nogen af de 2 har. Måske kan vi godt regne ud skurk 2 er på et draw. Skurk 1 kunne godt prøve at tage potten ned da han sætter dig på overkort, men også faktisk have ramt lidt. Når skurk 2 caller bliver det træls. Netop fordi han caller hælder jeg til at raise. Og da potten er så stor skubber jeg. Vi har ingen idé om hvilke kort der er dårlige kort for os og hvilke kort der er blanke. JQK er måske nogle af de eneste blanke kort vi kan være sikker på. Måske kan en 5'er også være blank da den ikke completer nogle draws udover gutshots. 26789T er alle kort der nemt kan give enten 2 par eller made str8s.
En anden grund til jeg skubber er det indtryk Turbo har af bordet. Hvis de er ret donket kan de godt gayraise med T9, T8, draws osv. Det samme kan de calle med.

Er jeg ude og svømme med de tanker? :)

06-09-2006 22:11 #6| 0

Det lyder ret voldsomt når man lige hører det, men tænker du det efter synes jeg egentligt det er ret fornuftigt @Myth_Dark.

06-09-2006 22:20 #7| 0

@ MD
At du ikke har nogen anelse om, hvad de 2 modstandere har, kan ikke være et argument for at 3-overbette floppet all-in. Hvis de er bare nogenlunde sane, bliver du aldrig kaldt af en dårligere hånd - det skulle da lige være et coinflip mod et combodraw. At bordet 'virker lidt donket' er et alt for vagt read til at antage, de to specifikke modstandere er mega donks.

Der er masser af turn cards, der ikke just virker super skræmmende. 3-6, 8, T-K offsuit er ikke kort, der får én til at give op og lukke ned.

Call clicket og brug dine superior hand reading skills til at spille lidt god poker på turn i position. At skubbe floppet virker faktisk 'weak' for mig.

06-09-2006 22:22 #8| 0

Jeg kan sq ikke lade være med at calle!!! Så kigger jeg lidt på Turn, den er sikkert dårlig, men lad os se hvad de er til!!

06-09-2006 22:36 #9| 0

@LOD

Som altid har du sgu ret. Er bare slet ikke glad for at skulle spille sådan en pot multiway her, men det kan nok ikke undgåes :)

06-09-2006 23:14 #10| 0

Yes yes, er også enig i LOD's linje, sku bare høre om nogen havde invendinger. Jeg foldede turn, da villain2 bettede 80 ind i 112 på det A der faldt.

07-09-2006 01:48 #11| 0

Der ser ud til at være bred enighed om at call flop er godt her, jeg er ret uenig i LODs betragtninger.

Alright,
1) Vi er slået af ca. 4 hands, 33, 44, 99 og 34. Derimod er der et utal af hænder vi slår på floppet.
2) Der er et utal af kort på turn vi ik vil se.
3) Med mindre begge villains er helt donket op, vil jeg forvente at høre mere fra en made hand på dét flop.
4) Med et call pricer du alle draws.
5) Potten er allerede stor. Lidt over en pot tilbage på turn.

Det skal så holdes op mod de gange villains folder A9, og andre made hands. Og det er det der er pointen, for at skubbe her.

EDIT:
Glemte at sige at jeg nok selv vil mixe det lidt op her. Er begge villains stramme, kalder jeg mere end jeg skubber. Er villains Donks som her, skubber jeg oftere.

07-09-2006 17:21 #12| 0

@ hilberado
Hvilket utal af kort er det, du ikke vil se på turn?
Det er NL200 - folk spiller nogenlunde straightforward og er ikke nødvendigvis helt væk.

Det her er en situation, hvor du ikke kan undgå at price draws - medmindre du har lyst til at 3-bette stacken ind i et set. Masser af folk kan spille et set som BÅDE villain 1 og 2 på dette level.

Enig i, at det kan blive til en svær turn beslutning stacks taget i betragtning, men hvorfor dog give villains muligheden for at spille perfekt poker (under antagelse af at de ikke er helt væk)?

07-09-2006 18:27 #13| 0

LOD,
lidt modstridende:
"..er ikke nødvendigvis helt væk" sammenholdt med "(..)Masser af folk kan spille et set som BÅDE villain 1 og 2 på dette level."
Måske forstår jeg ik din formulering. De er ik helt væk men kan dog sagtens have et (skidt skidt spillet) set her?

Antal kort jeg ik vil se på turn: 3*A, 9*farve, 4*7, lig dertil lidt til sidevognen og du er på næsten halvdelen af decket.

Din eneste pointe er vel at vi mister en masse value fra en del hænder ala TP og lign som kan komme væk right? Opholdt mod stacksizes på turn, drawheavyness of board, 3-way ser jeg ikke "Jeg flatcaller 9/10 gange her " som superior.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar