Yo
Jeg havde lukket alle mine borde undtagen det sidste bord hvor denne hånd så udspiller sig.
Hero har spillet 25/21/4.4 med en 3bet % på 6
Villain har spillet friskt til, 30/22/2.0 med 3bet % på 15 over 182 hænder.
Villain og jeg har begge kæmpet om panTRAHOWSKI penge.
***** Hand History for Game 5334922851474 ***** (On Game)
$50.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, March 06, 11:08:35 ET 2010
Table Pyoengyang (Real Money)
Seat 8 is the button
Seat 10: IamSmoked ( $98.56 USD )
Seat 2: Hero ( $81.57 USD )
Seat 6: panTRAHOWSKI ( $114.21 USD )
Seat 7: satan2012 ( $80.66 USD )
Seat 8: trobnaf ( $16.76 USD )
IamSmoked posts small blind [$0.25 USD].
Hero posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K♦ K♥ ]
panTRAHOWSKI folds
satan2012 raises [$1.50 USD]
trobnaf folds
IamSmoked folds
Hero raises [$4.50 USD]
satan2012 calls [$3.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 9♦, 9♠, 7♠ ] POT ~ $10.25
Hero bets [$7.00 USD]
satan2012 raises [$17.50 USD]
Hero?
Blev ret i tvivl i situationen. Call, fold, raise?
:-)
KK i 3bettet pot 160 bb dybe
Spiller villain sine draws aggro el passivt OOP? Og trapper han, eller går han efter direkte value med sine made hands?
Både call og raise er self ok, men det er lidt afhængigt af hvad han plejer at gøre i de her spots
3-bet laaaaaaaaaangt større. Minimum 6. Jeg caller flop og CR turn AI, såfremt det ikke er en spar eller et A.
crai på turn er spew imo, vi giver alle hans dårligere hænder end vores, alt for god mulighed for at folde, plus vi kommer ikke ind vs FD, fordi vi er for dybe. Han vil måske calle TT-QQ en meget meget lille del af gangende, men langt oftest folder han dem og vi er triste over at misse value og bliver dobbelt triste når han tabler 9x el 77
@ pow9199
Hvis OP caller flop, så har vi på turn en pot på ca. 45 med eff. stacks på ca. 60? Mennesket har da ikke en bet/folding range på turn? Samtidig er der ingen idé i at c/c turn, da villain ikke kan bluffe river alligevel?
Tror vi begge har kigget galt, tror faktisk villain raiser med 17.5 og ikke til 17.5. Der ligger altså ca 60 i potten på turn. Så shipper jeg flop, hvis readless....
Men jeg tror godt villain kan folde dårligere hænder end vores på turn (hvis han er sane). Mod et fl draw, har du ret, her er crai ok
Tror I villain raiser flop med TT, JJ og QQ? Eller flatter han bare dem?
Det var netop det spørgsmål der gjorde, at jeg blev noget i tvivl.
Det ved du jo bedst selv, du har spillet flest hænder mod ham. Playernotes my friend
Hehe, tager skam en del noter på trods af jeg spiller 6 borde.
Men som sagt var panTRAHOWSKI maniac og vi sad på skiftevis og isolerede ham. Så 3-bettede jeg villain nogle gange når han isolerede, og 4bet bluffede ham en enkel gang.
Forstår ikke hvorfor CRAI turn er så spew..
Det er trods alt NL50, og der er ikke ret mange spillere, som er gode nok til at betfolde et overpar på turn, mens der samtidig heller er ikke ret mange mennesker, som er tænkende nok til at udøve potcontrol på turn med et overpar, da de ofte bare vil tænke "Jeg har et overpar, og bordet er drawy".
Hvis vi tror villain kan raise et draw på floppet, og skyde videre på en blank turn, er det vel fint at CRAI turn, da han alt andet lige folder et draw til et 3-bet postflop, og måske endda et overpar, hvis han bare fatter lidt.
Ved at 3-bette postflop kommer vi imo på NL50 oftere ind imod trips/FH (og engang imellem et stærkt combodraw), end vi kommer ind imod 1010/Q-Q og et flushdraw. Derudover skal vi ikke glemme de gange, han er ude i en ordentlig koger.
Betal og kald i bund.. Sure vi stacker QQ nogen gange ved at CR turn, men hvad med alt hans air som jo er en kæmpe del af rangen? Han spiller jo super friskt jf. heros beskrivelse..
@Walth.
Du har helt sikkert ret, jeg vil bare hade at skulle betale et rest når ♠10 sejler ind på river.
@Proletaren
Han bør nok ikke raise TT,JJ,QQ på floppet. Dermed ikke sagt at han ikke gør det :-)
@Dimensiom
Det er trods alt NL50, og der er ikke ret mange spillere, som er gode nok til at betfolde et overpar på turn
Det er ikke godt at b/f overpar på turn efter at c/r flop her.
Og i øvrigt som walth. At 3bette og komme ind på floppet er meget dyrt såfremt han kun går død med store overpar, sets og stærke farvetræk givet at potten er ret lille i forhold til stacks.
Hvis han c/r TT for at komme ind her er det selvfølgelig fint at 3bette for at komme ind.
@SteenV
Nej selvfølgelig er det ikke godt. Tror som sagt bare, at vi har større chance for at stacke 1010/QQ ved at flatte flop og CRAI turn.
Tak for svar alle sammen. Kan godt se jeg bør raise større preflop. I situationen lavede jeg så en brøler ved at raise til $33. Villain tænker i 3-4 sek og skubber, og jeg er nødt til at kalde med meget dårlig smag i munden.
Villain havde J9s til de resultatorienterede.