KK i sært turnspot, 3-bettet på NL200€

#1| 0

Et sært spot jeg oplevede i dag.

Hånden er helt readless, har lige sat mig og kender ikke skurken.

Det ser ud som om vi er foran, og vi har et farvetræk på siden. Men kommer der nogensinde flere penge ind fra skurkens side når vi er gode?
Jeg vil gerne have input til en linje herfra. Skub? Bet/call? Check/call? Check/fold?

FaramirTFK sitting in seat 1 with €40.00
VILLAIN sitting in seat 2 with €171.25
lineker_ sitting in seat 3 with €153.00[Dealer]
HERO sitting in seat 4 with €201.00
likepokers sitting in seat 5 with €40.00
sunrisee sitting in seat 6 with €200.00
HERO posted the small blind - €1.00
likepokers posted the big blind - €2.00

** Dealing cards to HERO: K, K
sunrisee folded
VILLAIN raised to €8.00
lineker_ folded
HERO raised to €26.00
likepokers folded
VILLAIN called - €26.00

** Dealing the flop: 2, 9, 4 - pot €54
HERO bet - €27.00
VILLAIN called - €27.00

** Dealing the turn: A - pot €108
HERO??
(Skurken har €118.25 tilbage)

19-09-2009 16:30 #2| 0

Synes overhovedet ikke det er et sært spot, bare fordi der kommer et scarecard. Det er jo altså en rimelig standard situation.

Han caller dit 3-bet og caller dit c-bet på flop. Han har en madehand på flop alt for ofte til at jeg kan overveje at folde på turn. Men dit flopbet gør måske at AQ el. lign floater floppet. Nu er det godt nok readless og du kender ham ikke, men hvis han er regular, så raiser han oftest med flushdraw her. Har han siddet uden 100xBB i lang tid (ikke regular..) eller tabte han fx i sidste hånd? That said, jeg kommer til midten hver gang, og ville bette like 31.5€ og få ham til at shove eller calle med et PP, som har flushdraw på siden.

Og det er dig selv der gør spottet "sært" ved ikke at betsize så du bygger potten til et AI på turn.

19-09-2009 16:52 #3| 0
OP

Som nævnt har jeg lige sat mig for under en orbit siden. Vandt min ekstra €1 ved at få et walk i BB. Skurken har siddet med ca. nuværende stack i den tid.

Angående flop bet sizing, så har jeg gjort det til vane at skyde ca halv pot i 3-bettede pots, da et evt c-bet ellers bliver meget dyrt. Jeg går efter strømlining. Efter rake hedder puljen i virkeligheden 51.84 eller sådan noget på flop, så €27 forekom mig passende. Er det helt væk?

19-09-2009 16:57 #4| 0

@drhoho

Nej, jeg synes ikke det er helt væk som tommelfingeregel, og er også selv fan af strømlining, men nogle gange skal man justere efter stacksizes, ligesom i en situation som denne, hvor villain sidder med 85xBB. Havde han siddet med fuld stack, så var det en anderledes betsizing-situation på turn. Men altså, synes ikke det er et problem i situationen, da jeg mener vi som oftest er rigtig fint inde her og egentlig bare skal finde den bedste måde at komme til midten på.

19-09-2009 17:13 #5| 0

jeg better lidt mere på floppet så det passer med shove på turn. 34-35 på floppet lyder passende.

20-09-2009 00:27 #6| 0

Synes det er fint nok, bare bet ½ pot på turn og skub resten på river.

20-09-2009 02:22 #7| 0

Bet/Call mod de fleste.

Hånden er for god til c/f.

c/c og c/r mister value mod PPs og 9x.

Er bange for at allin skræmmer for mange PPs,9x og diverse draws væk.

Endelig passer b/c bedre til din bluffrange på turn (som bør være bred da Ac er et skidt, skidt kort for hans range i forhold til din)

Mht strømlining behøver du altså kun bette det samme mod folk med samme stacksizes. Så giver du stadig ikke information om din hånd, hvilket er ideen med strømlining. (lad generelt vær at bette 1/2 pot når du laver mærkelige stacksizes til dig selv på turn som her, lad generelt vær at bette 1/2 pot når I meget dybe, da du vil bygge puljen større, etc.)

20-09-2009 11:01 #8| 0

Passende betsizes vil enten være

2/3 pot flop, 2/3 pot turn allin

eller

45% pot flop, 45% pot turn, 45% pot river allin

Som spillet better jeg €40 på turn og kalder allin. Hvis villain kalder, så shipper jeg resten på river.

Jørn

20-09-2009 12:53 #9| 0

b/c turn er fint, men givet vi har K har jeg intet imod at checke turn.

-Chris

21-09-2009 09:33 #10| 0
OP

Tak for input.

Jeg ender med at gå c/c. Villain skubber turn, jeg caller. Han har floatet A 5 :(

Anyway, river slår 7 og jeg shipper. Villain brokker sig heftigt i chatten. :)

21-09-2009 13:03 #11| 0

@drhoho

Her kan du se fordelen ved dit "lave" flop bet. Man inviterer villains til at floate dig (i dette tilfælde med en 7 outer hvor du endda har mange redraws) eller man inviterer til light call downs. Ved at bette stort så tvinger man villain til at spille "korrekt".

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar