KK laver trickspil på NL $400

#1| 0

Party Poker No-Limit Hold'em, NL $400 (6 handed)

MP ($576.50)
CO ($869.19)
Button ($387.21)
SB ($396)
Hero ($540.50)
UTG ($479.75)

Preflop:/ Hero is BB with K, K. SB posts a blind of $2.
UTG calls $4, MP calls $4, 2 folds//, SB (poster) raises to $18/, Hero raises to $60/, UTG folds, MP folds, SB calls $44.

Flop:/ ($136) 8, 6, 3 (2 players)/
SB checks, Hero bets $476.50 (All-In). 332$ for ham.

Jeg vil ikke lave en "Villain er Hero"-hånd, så I får den fra mit synspunkt.
Får mit all-in mig til at se semi-weak ud? Altså AKs, bluff osv.

Håbet var at han ville kalde med en dårlig hånd.

Villain og jeg kender hinanden fra ca. 70 hænder. Han multitabler også og er 30/16/1.6

Hvad er jeres erfaringer med sådanne spil. Forestil jer at være i hans sted. Hvad kalder I med?

01-10-2006 14:01 #2| 0

Kan godt lide playet men hvis villian kender dig som reg. TAG tror jeg han oftest ville ligge den med JJ og nedefter.

01-10-2006 14:49 #3| 0

Når jeg står med sådan en regner jeg ganske enkelt ud hvad mine odds er for at kalde.

Potten er 468 og villain skal kalde 332:

villain skal være god ca 40 pct af gangene får at kalde.

to par, set kalder helt sikkert og er foran.

De rene træk må regne med at være bagud som udgangspunkt og får knap odds til at calle, især uden implied odds. Flush træk kalder hvis det skønnes at der er tilstrækkelige odds og lidt ekstra "måske" outs. Dog har små flush træk vel sværere ved at kalde da de ikke er nødden.

Strit kan kun være inside og må som udgangspunkt folde.

TP ser ikke for godt ud og folder vel. medmindre der er et flush træk på siden.

Overpar til bordet kan måske kalde men det afhænger nok af dit image ved bordet. Er du stram, semistram og solid smider jeg langt de fleste.

Er du derimod en ballademager der tit laver numre som dette kalder jeg med mere end ovennævnte, men så er jeg sikkert osse god mere end førnævnte 40 % af gangene.

I det hele taget er dine stats vel egentlig mere interessante end villains i dette tilfælde, da det er dig vi skal kalde :-) .

Et move som det du laver der er primært +EV hvis du har et image som får folk til at calle med en del mere end de burde. Dvs hvis du gentagne gange er set lave bluff ballade i sådanne situationer.

Som udgangspunkt er du vel ikke interesseret i at folde hænder der er bagud, hvis du kan give dem lidt dårlige odds og få dem til at calle.

Dog kan image betragtninger som nævnt før gøre det til et godt move, men som standard play fungerer det nok ikke

Mangelen på implied odds, gør osse at villain bliver nødt til at stramme op på calls og se mere stringent logisk på det. Ikke så meget "han betaler måske af hvis jeg rammer eller jeg kan måske bluffe ham af hans hånd" tankegang.

En all in indebærer nu engang en showdown der skal vindes.

Anyway bare mine tanker.

01-10-2006 14:54 #4| 0

problemet er at der ingen plads er for villain til at lave moves, han kalder fx aldrig med AKAQ~ og han kan muligvis finde et fold med JJTT.
Om ikke andet kan jeg ikke li' det fordi jeg aldrig ville gøre det med et bluff

01-10-2006 15:06 #5| 0

Lige præcis Yshkyr. Jeg er meget enig, som osse kan ses af de tilføjelser jeg har lavet til mit oprindelige indlæg.

Mod solid modstander kan jeg ofte folde JJ her helt sikkert.

Et sådant move forudsætter et image der kan bære det. At man eksempelvis er blevet fanget i nogle store bluffs tidligere så ens troværdighed er i bund.

MAO at man af bordet opfattes som værende istand til at kunne lave dette move som et bluff eller med en hånd der ikke berettiger det!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar