har siddet ved bordet en times tid. Har set Haffe2k3 kalde store bets med marginale flush draws og bla andet set en runde hvor han overspiller par 6 hvor han taber en stor pot.
Jeg har fået rakketterne 2 gange hvor jeg raiser til 4 hvor ingen kalder.
Table "Trips" Seat 5 is the button.
Seat 1: hero ($95.50 in chips)
Seat 2: Haffe2k3 ($236.92 in chips)
Seat 3: IVANBET ($40 in chips)
Seat 4: 4242 ($33.88 in chips)
Seat 5: ironjo ($95.87 in chips)
Seat 6: Mcgimps ($87.81 in chips)
Mcgimps: posts small blind $0.50
hero: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to hero [Kd Ks]
Haffe2k3: calls $1
IVANBET: folds
4242: calls $1
ironjo: folds
Mcgimps: folds
hero: raises to $3
Haffe2k3: calls $2
4242: folds
----- FLOP ----- [4c 7d 2d]
hero: bets $5
Haffe2k3: raises to $10
hero: raises to $40
Haffe2k3: calls $30
----- TURN ----- [4c 7d 2d][9h]
hero: bets $52.50 and is all-in
hvordan ser dette spil ud?
KK nl 100 på crypto
Raise til MINDST 5 preflop hvis du ikke har lyst til at raise ordentligt men 5 er allermindst..
PF er ikke for smukt. Postflop er helt fint hvis han overspiller mange hænder.
Jeg vil jo genre ha ham med, men hvis jeg raiser til 5 får jeg ham ikke med, da han har foldet til raises på 4 og over.
resten af hånden:
Haffe2k3: calls $52.50
----- RIVER ----- [4c 7d 2d 9h][5d]
----- SHOW DOWN -----
hero: shows [Kd Ks] (A Pair of Kings, Nine high)
Haffe2k3: shows [6d Ad] (A Flush, Ace high)
Haffe2k3 collects $189.50 from Main pot
det er sgu bare pisse ærgerligt. hold da kæft jeg hader når sådan noget sker.
"Raise til MINDST 5 preflop hvis du ikke har lyst til at raise ordentligt men 5 er allermindst.."
@AlexKP
2 limpere, så jeg kan gå med til 5, men hvorfor skal man gå over 5 BB?? Fordi der er døde penge, 2,5 BB foruden Heros BB???
Hvad er at raise ordenligt?? 4xBB + limpere, altså 6BB??
Raise ordentligt, raise ordentligt hører man.
Vil altså vove den påstand man skal raise sådan så man vurderer man får cirka en caller.
Kommer der to til floppet må man bare spille det psyko aggro hvis det er blankt.
Den rette ordlyd af rådet må være
"lav et standard raise"
Hvis du har siddet i to timer og raiset 3xbb så er 6xbb muligvis overkill.
Men 3xbb er for lidt i alle tilfælde.
Et godt råd (vist fra Sklansky)
Med et højt par vil du til flop med så få modspillere som muligt....[ og den fortsætter ]..
med lavt par vil du til flop med så mange som muligt.
Den tommelfingerregel skal få dig til at droppe det inderlige ønske om at ville have folk med til floppet. Hvis de skal med - skal de betale... ellers løber du for stor risiko med dine top par... og på sigt, kan det blive hænder du taber penge på.
Ved at lade folk betale for at se floppet, har du måske lige akkurat den info der gør at du kan folde til farlige flop... Hvis modspillerne har fået floppet for billigt, har du ikke en jordisk chance for at vide hvad du er oppe imod.. og så koster det max buy-in alt for ofte
Raiset der er for lille, men hvis bordet generelt er weak/tight er seks gange bb altså et overkill.
4-5 er nok passende i denne sitiuation.
Tak for de mange svar. Jeg havde siddet ved bordet i en times tid og standard raise var ca 4xBB. Men havde set ham folde flere gange til et raise på 4xBB. Men ja, jeg var fandme også lidt bitter da jeg så den hjerter dukke op på river. Shit happens.
Efterfølgende skrev jeg nice fishing i chatten, så skrev han vidst fuck you eller noget i den stil og smuttede 2 runder senere, så jeg fik ik chance for at få mine penge tilbage :(
Vil raise til 4-5xBB næste gang.