Villain 1 er shortstacked og villain 2 har noget der ligner 200$ og jeg dækker. Villain 2 er forholdsvis loose.
Dealer: Game #2925383735 starts.
Dealer: Hero posts small blind [$1].
Dealer: makbelieve posts big blind [$2].
Dealer: ** Dealing down cards **
Dealer: Dealt to Hero K♣ K♦
Dealer: b1bomber79 calls [$2].
Dealer: harlem24 calls [$2].
Dealer: nuthander888 folds.
Dealer: Knocknacree folds.
Dealer: Hero raises [$9].
Dealer: Villain1 calls [$8].
Dealer: Villain2 calls [$8].
Dealer: harlem24 folds.
Dealer: ** Dealing Flop ** [ T♥, 8♦, 7♣ ]
Dealer: Hero checks.
Dealer: villain 1 is all-In [$21.19]
Dealer: Villain 2 calls [$21.19].
Dealer: Hero raises [$125].
Dealer: villain 2 calls [$103.81].
Dealer: ** Dealing Turn ** [ Q♦ ]
Dealer: Hero is all-In [$216.56]
Dealer: villain 2 is all-In [$71.50]
Er det okay spillet?
Grunden til flop checket er at jeg mener at villain 1 med stor sandsynlighed går all in og dermed sætter villain 2 med en svær beslutning med mig bagved ham.
KK - NL 200
Mjah, det er godt nok svært at sætte ham på en hånd, der slår der, så det ser fint ud.
Jeg er desuden ikke helt vild med dit CR på floppet. For det første kan du risikere at give freecards, hvis villain 1 mod foventning ikke går all-in, og villain 2 derfor kan tage et freecard til sit draw.
For det andet kan han sætte dig på en ret kedelig beslutning, hvis han beslutter sig for at raise smallstacken. Det kan nemlig betyder to ting - isolationsraise eller en retti stærk hånd. Den information mangler du, når du checker floppet.
Men ok, hvis du alligevel ikke har tænkt dig at lægge din hånd på det flop, er det vel ikke helt tosset. Den består dog ikke som udgangspunkt i dit eget argument, om at sætte ham på en svær beslutning. Det eneste han har set til dig, er, at du har raiset preflop (det gør du forhåbentlig med andre hænder end AA og KK), og checket floppet OOP (det gør du forhåbentlig sjældent med et overpair) - dvs. han kan nok ikke sætte dig på meget andet end et par overcards.
- Asger
Havde nok spillet den nogenlunde i samme stil, med det read du har på lowstack, tror dog jeg ville prøve at skubbe villain 2 ud, med et all in raise på floppen, vil helst være alene med villain1, og vil jo alligevel aldrig lægge hånden med det flop...
Men når villain2 caller ~5/8 af sin stack på floppet, havde det nok ikke gjort nogen forskel, i det pågældende tilfælde anyways.
Og hvad sad de to med btw?
Dealer: Hero shows a pair of kings.
Dealer: Villain 1 shows a straight, eight to queen.
Dealer: villain 2 shows a straight, eight to queen.
#2925383735: Trolle20 wins $145.06 from side pot #2 with a pair of kings.
#2925383735: villain 2 wins $350.62 from side pot #1 with a straight, eight to queen.
#2925383735: villain 1 wins $46.29 from the main pot with a straight, eight to queen.
#2925383735: villain 2 wins $46.28 from the main pot with a straight, eight to queen.
De sad begge med T9, men det er vel + EV fra min side?
Tak for hjælpen. Vil prøve at skubbe istedet i en lignende situation ;O)
Fold preflop
KK har ingen value. Jeg har -4,11$ pr. KK på PokerStars (fået den 38 gange i den D jeg har i PokerTracker). Hadder den A-magnet
Hehe, jeg overvejer det næste gang. Jeg tjener $1.65 pr. KK pt., men AA derimod ligger på $31.63 (7,66BB) pr. hånd.....