KK NL 200

#1| 0

--------------------------------------------------------------------------------
Hand #73418712 at table: Table TH 452
Started: Sat Jul 16 16:24:53 2005

fgonzalez is at seat 1 with 294.55
samdahi is at seat 2 with 186.43
boomer21 is at seat 3 with 82.79
fjellsko1 is at seat 4 with 42.00
PearlJams is at seat 5 with 179.70
Prezesso is at seat 6 with 63.97
Deutch is at seat 7 with 44.08
carlosm is at seat 8 with 177.80
daryo is at seat 9 with 76.80
mickey_dk is at seat 10 with 279.30

daryo posts the large blind 2.00
carlosm posts the small blind 1.00

carlosm: --, --
daryo: --, --
mickey_dk: Kh, Kd
fgonzalez: --, --
samdahi: --, --
boomer21: --, --
fjellsko1: --, --
PearlJams: --, --
Prezesso: --, --
Deutch: --, --

Pre-flop:

mickey_dk: Raise 8.00
fgonzalez: Call 8.00
samdahi: Fold
boomer21: Fold
fjellsko1: Fold
PearlJams: Fold
Prezesso: Fold
Deutch: Call 8.00
carlosm: Fold
daryo: Fold

Flop (Board: 10s, 4h, 9c):

mickey_dk: Bet 18.00
fgonzalez: Call 18.00
Deutch: Call 18.00

Turn (Board: 10s, 4h, 9c, 6s):

mickey_dk: Bet 42.00
fgonzalez: Call 42.00
Deutch: All in

River (Board: 10s, 4h, 9c, 6s, 6c):

mickey_dk: Bet 52.00
fgonzalez: Raise 104.00
mickey_dk: Fold

Nogen kommentarer til hvorledes denne hånd kunne være spillet anderledes? Og nogle bud på hvad fgonzalez har på hånden?

Og.....kunne jeg have mistet mindre somehow ?

Mvh Mickey

16-07-2005 17:57 #2| 0

mit gæt er at han har TT

16-07-2005 19:08 #3| 0
OP

Ingen andre med et bud? :)

16-07-2005 19:39 #4| 0

Et floppet set eller 78 er de mest oplagte muligheder, vil jeg mene.

Dit read på Villain har dog meget at sige. Hvis han er en god spiller caller han vel dig ikke ned med top par e.lign. og derfor er du bagud på turn, da alle draws (minus QJ) kommer ind her. Dog kan river redde dig mod hænder som 9T, som han (muligvis) ville spille på den måde han gør.

Personligt ville jeg dog ikke spille hånden som du gør. Jeg tror jeg ville checke turn. Dels for at se hans move an, dels for at holde potten lille.

16-07-2005 19:52 #5| 0
OP

Altid dejligt når der kommer et indlæg fra dig af Hardgrove :)

Mht. at tjekke på turn, vil du så ikke fortælle mig hvordan man spiller sådan ? Jeg plejer at følge mine hænder til dørs, specielt når jeg tror jeg er foran.

Jeg checker på turn, hvad gør jeg så hvis han better, hvis han checker, hvad med river? hvad sker der, der?

Jeg kan fortælle at gayraiset på river gjorde mig ret overbevist om jeg var slået, og da han skulle til showdown med gutten der var all-in tænkte jeg også "han har et set, sikkert tt"

Dog viste han AA, og jeg var altså bagud hele hånden igennem.

Mvh Mickey

16-07-2005 20:40 #6| 0

Outplayed er ordet du leder efter! ;)

Ej, der er sgu ikke noget at gøre i denne hånd. Du vil med næsten al sandsynlighed miste mindst det du gør (det sjove er, at Villain jo nok havde klippet en større del af din stack, hvis han havde reraised preflop...).

Det er meget svært at sige hvad jeg vil gøre hvis der bliver bettet ind i mig på turn efter et chech. Det afhænger af hvad du mener om Villain. Ville han lave dette nummer med AT, 88, 77 e.lign. Ville han overhovedet calle preflop med AT? Der er jo stort set ingen hænder du kan slå som Villain better med i denne situation.

Edit: det skulle da lige være QQ eller JJ.

Peter

16-07-2005 21:05 #7| 0

Call river. Du får næsten 7:1.

16-07-2005 21:22 #8| 0
OP

huh, call?

Jeg er jo næsten sikker på jeg er slået, så er der da ingen idé i at calle?

Mvh Mickey

16-07-2005 22:50 #9| 0

Hvorfor så byde river?

16-07-2005 23:12 #10| 0
OP

fordi jeg først er sikker på jeg er slået, da han gayraiser mig på river, og ikke før.

Mickey

16-07-2005 23:42 #11| 0

ja, bettet på river forstår jeg heller ikke!

Jeg har svært ved at se hvad han skulle call"e med på turn som ikke slår dig!

AT måske - men der er alskens andre ting der slår dig.

17-07-2005 00:02 #12| 0

Jeg har tænkt lidt over det; og du bør med al sikkerhed ikke better river.

Lad os se på det:

Du kan slå 4 sandsynlige hænder: QQ,JJ,9Ts,QJs. Jeg mener ikke, at man bør inkludere hænder som AT, da du immervæk raiser UTG på et full table; dette indgyder respekt.

De sandsynlige hænder du er bagud til er IMO: AA,TT,99,44,78s.

Hvis man ser på Villains spil virker det mest realistisk, at han har nogle af de sidstnævnte hænder.

17-07-2005 00:26 #13| 0
OP

Hejsa.

Hænder som AT bør inkluderes på disse limits, ihvertfald i dette pokerrum, sådan spiller folk simpelthen.

Men, hvis jeg ikke better river, eller turn for sags skyld, så går han vel helt i selvsving, og jeg tvinges til at calle ham ned istedet, eller ville i smide KK på et sådant board allerede på turn?

Mvh Mickey

17-07-2005 00:48 #14| 0

Ikke på turn. Men til et kraftigt riverbet. Hvis han bluffer vil han næppe gøre det 2 gange.

17-07-2005 19:23 #15| 0

Jeg mener mickey spiller den rigtigt ved at bette hele vejen.
Jeg mener sagtens man kan forstille sig fgonzales vælger at calle den ned med AT, KT, JT... /QQ/JJ.
Man raiser altså for value, men samtidig raiser man for at få information. Hvis man checker på turn og caller et stort bet men folder til endnu et bet på river synes jeg man bliver for let at bluffe ud.
Godt nok er det sjældent en modstander vælger og bluffe på river, men med et check både på turn og river viser man tydelig svaghed.
Til gengæld bliver det meget nemmere og folde sit overpar hvis modstanderen re-raiser en på turn eller river som der bliver gjort her.
@Hardgrove
Hvis du alligevel synes man skal calle et stort bet på turn, synes jeg da det er langt sikrere selv og bette og så folde til det evt. re-raise på turne eller river...
Han kunne også sagtens sidde med QJ og der mener jeg ikke man skal give ham lov til at få et gratis kort... Og som du selv siger er AT også en mulighed, og der synes jeg det ville være dumt at give ham lov til at se et gratis A på river.
Og hvis han checker med på turn men kommer med et kraftigt bet på river på A/T/8 så synes jeg man står man i en svær situation...

Jeg better altså hele vejen for value, bedre information og for ik at give nogen gratis A/T eller 8 på river... Eller måske J eller Q hvis man sidder med JJ/QQ som virker mest sandsynligt

Jeg sætter ham på AT/KT/JTs/QQ/JJ mednindre han re-raiser mit bet. Så ved jeg temmelig sikkert at jeg slået. Og ellers skal jeg have fuld valuta for Kongerne

Til gengæld synes jeg ham gonzales spiller sit AA temmelig dårligt...

17-07-2005 19:59 #16| 0

Hvis modstanderne alle er en flok hovedløse tåber, synes jeg, at Mickey spiller hånden fint. Jeg tror, at de måde han spiller hånden er profitabel i længden. Der vil netop ske det, at hænder som AT, KT (der ikke engang burde se floppet i en unraised pot i UTG+1) caller Mickey ned.

Dér hvor jeg afviger fra denne måde at spille hånden, er hvis modstanderne er bedre. Her vil Villain ofte have en bedre hånd end KK. Jeg synes det virker optimistisk at tro at Villain caller end UTG-preflopraiser ned med top par (mod en preflop raiser kan top par jo ikke slå andet end et bluff). Normalt ville man smide et raise ind på floppet/turn for lidt klicheagtigt at finde ud "hvor man står".

Til variation kan det godt forsvare at spille pilene som gonzales gør. Med stor sandsynlighed kan han jo sætte Mickey på en hånd, hvor han sidder rigtig godt i det mht. at kunne trappe senere hen. Det problem han dog kan stå overfor er, at hans call kan udløse en mindre kædereaktion, så han pludselig står og skal spille en stor multi-way pot ude af position.

Peter

18-07-2005 10:25 #17| 0

Preflop: Fint med 4xBB raise.

Floppet: Fint med 3/4 pot bet, specielt når der ligget et muligt straightdraw. Desværre to callers. Det bør her få dig til at sætte farten ned, da du har dårlig position i en nu halvstor pot.

Turn: Straight´en bliver nu mulig. Jeg vil checke her, for ikke at blive potcommitted. Hvis der bliver stukket stort ud, vil jeg lægge mig. KK er som Doyle Brunson en typisk hånd man bliver alt for forelsket i, og derfor typisk taber store pots med.

River: Her skal slet ikke stikkes stort ud. Der er en mand allin. Så du stikker ud i en naked sidepot, med dårlig position.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar