KK NL 400$ 6-max

#1| 0

Villain (BB) har 400$, jeg dækker. Får delt K K UTG og raiser til 14$. button og SB caller og BB reraiser til 24$. Hvor meget bør jeg reraise her? Reraisede til 100$ og fortrød med det samme at jeg ikke raisede mere således at en all in på floppet ville være en nem beslutning uanset hvad.

Button og SB drysser og BB caller.

floppet er Q 9 3

BB open pusher for 300$ her.

Lige da jeg trykkede call følte jeg mig som den største fisk. Her kan jeg vel ikke slå andet end et totalt bluff.
Hvad siger I til den? Easy fold?

19-04-2006 16:42 #2| 0

Hvis bb er en typisk spiller, bør du ikke reraise preflop.

Jeg folder floppet.

19-04-2006 16:48 #3| 0

Fint du reraiser for at komme HU eller tage potten med det samme. Omend det selvfølgelig er farligt. Multiwaypotten er dog ikke et behageligt alternativ.

Havde i været to spillere i potten havde et call været at foretrække. Clickraise plejer at være et sikkert tegn på en megamonster(ofte AA).

Du kan efter dette definere hans range til AA,KK(QQ).

Hvad idioten så laver på floppet fatter jeg ikke.

Du har HELT tydeligt AA/KK og så sætter han dig all in og giver dig en gylden mulighed for at folde!

Nå, men det er jo aldrig et easy fold at folde overpar på flop, men mener du skal gøre det her.

I bedst fald har du splitpot med KK.

19-04-2006 16:55 #4| 0
OP

Kan ikke være mere enig Løpenthin. Er kommet frem til præcis samme konklusion. Den skulle selvfølgelig have været foldet.

Med hensyn til mit reraise PF mener jeg som du siger at dette er nødvendigt da to andre spillere har callet mit raise og de har ikke i sinde at folde til et gayraise. Det er også derfor jeg mener jeg bør reraise større end jeg gør for ikke at give implied odds til villain da jeg definerer min hånd tydeligt. Sidder han så med AA er det bare ærgeligt.

19-04-2006 17:00 #5| 0

hvad havde han. Jeg er ved at dø af spændning

19-04-2006 17:01 #6| 0
OP

Han havde QQ

19-04-2006 17:04 #7| 0

I det hele taget er det en rigtig skidt situation, for hvem fanden gayraiser med QQ i en kæmpepot preflop???

Sateme fisket spillet. Man kunne overveje at gå all in, men det er minus ev fordi man i alt for mange tilfælde ville blive called af AA.

Ved nærmere eftertanke ville jeg måske blot calle hans bet og så lade den smutte på flop hvis det var skidt.

En meget uheldig situation, som jeg synes det er svært at finde en klar linie til.

19-04-2006 17:09 #8| 0

"En meget uheldig situation, som jeg synes det er svært at finde en klar linie til."

Øhm det er vel ganske standard at reraise pot

19-04-2006 17:12 #9| 0
OP

Ja du har ret det er meget ringe spillet af ham PF ligegyldigt hvad han sidder med. Havde det ikke være for de to andre i puljen havde jeg også bare callet den. Synes det er størrelsen af mit reraise der er mest interessant at diskutere. Jeg gør det til 100$ hvilket gør stacksizes lidt akavade, men dog store nok til at jeg bør folde til han all in.

Hvis vi antager at vi reraiser PF, hvor meget gør I det så det så til og kan der foldes hvis han, som spillet PF, i stedet for at open pushe check raiser all in på floppet?

19-04-2006 17:13 #10| 0

@-LOD-

Som jeg ser det har HERO to muligheder:

Enten skal han reraise markant for isolation og rigtig mange gange være oppe mod AA, og desuden afslører fuldstændig han har en kæmpe monster hvilket gør ham nemmere at spille.

Eller også skal han calle og sandsynligvis se flop med KK i en firemandspot.

Hvordan kan dette ikke være en uheldig situation?

19-04-2006 17:17 #11| 0

@Goofy

Better du 100 og han går all in skal du calle 200 ind i 600.

Må så selv vurdere ud fra reads osv. om du er bedst 25 % af gangene.

19-04-2006 17:18 #13| 0

Hehe okay.

19-04-2006 17:18 #12| 0

@ Løpenthin
Sorry, jeg misforstod din post. Troede du talte om, hvordan bb skulle forholde sig til et raise med QQ

19-04-2006 17:29 #14| 0
OP

Jeg mister forresten min stak på floppet hvis jeg har AA. Det kan vel ikke undgås?

19-04-2006 17:45 #15| 0

Nej. Under ingen omstændigheder.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar