Hejsa
Dette er mit første indlæg til analyse, så jeg håber, at jeg får det hele med og får det placeret rigtigt. Hvorfor nu analyse? Jo, jeg har spillet poker i ca 2 år, primært tours og har hævet lidt ud et par gange. Nu blev jeg så lokket med på Betsafes opstartsbonus og har rykket en del hænder igennem i 2007, hvor jeg startede for alvor med cash. Det startede godt, jeg kørte 1000US op i 5000US+, hvor jeg så røg på lidt NL200 og fik et par beats, manglende rutine etc, men mig ned igen på Nl100, hvor jeg så lige pludselig ikke kunne vinde længere. Det må være en fejl, så anskaffer jeg PT/PAHUD og ser straks fidusen i dette, men bruger jeg det rigtigt? Jeg har kørt med PT siden 1/3 og på 30000 hænder er jeg nede 10 BI. Indrømmet jeg har ret sandsynligt nogle leaks og disse prøver jeg nu at lukke igennem jeres hjælp. Vi starter med lidt analyse af hånden KK, hvor jeg bare i aften har været i disse hænder, som jeg gerne vil have en kommentar til. Nogle af dem er måske standard, men så kan jeg lige få bekræftet at jeg ikke er på afveje.
HÅND 1
VILLAIN er 25-4,7-2,2 over 680 hænder
Game #3495018083: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/03/17 - 01:36:21 (CET)
Table "Samurai" Seat 1 is the button.
Seat 1: Carey0308 ($75.50 in chips)
Seat 2: VILLAIN ($94.75 in chips)
Seat 3: teri12 ($95.75 in chips)
Seat 4: kevino ($45.78 in chips)
Seat 5: HERO ($121 in chips)
Seat 6: Dansef0t ($81.41 in chips)
VILLAIN: posts small blind $0.50
teri12: posts big blind $1
Dansef0t: posts big blind $1 + posts small blind $0.50
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [K♣ K♠]
kevino: folds
HERO: raises to $6
Dansef0t: folds
Carey0308: folds
VILLAIN: calls $5.50
teri12: calls $5
----- FLOP ----- [2♠ 9♥ 2♦]
VILLAIN: checks
teri12: checks
HERO: bets $14
VILLAIN: raises to $28
teri12: folds
Moser vi her hver gang? Vel reelt kun 99 som slår os og en sløvspillet AA. Hvis Villain er dybere better vi så nogensinde mindre ud for at lokke ham med eller er det no-go?
HÅND 2
VILLAIN1 = 56-23-2,9 over 111 hænder
VILLAIN2 = 64-14-1,6 over 70 hænder
Game #3494501563: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/03/17 - 00:43:43 (CET)
Table "Toffees" Seat 6 is the button.
Seat 1: VILLAIN1 ($99 in chips)
Seat 2: HERO ($87.25 in chips)
Seat 3: _yakutza_ ($97.75 in chips)
Seat 4: roquefort ($99 in chips)
Seat 5: VILLAIN2 ($117.50 in chips)
Seat 6: stoif ($96 in chips)
Alex_t: posts small blind $0.50
Slotti: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [K♥ K♦]
_yakutza_: folds
roquefort: folds
VILLAIN2: calls $1
stoif: folds
VILLAIN1: raises to $5
HERO: raises to $18
VILLAIN2: calls $17
VILLAIN1: raises to $99 and is all-in
Jeg har folded KK nogle gange på, hvor fornemmelsen for AA var tilstede, men her er oddsene vel for gode, også taget vildændernes stats i betragtning. Dog har jeg ikke set VILLAIN1 gå allin preflop tidligere. Men hvordan vurderer i med KK preflop, er det gutfeeling og rereraise inden vores tur osv?
HÅND 3
VILLAIN 28-17-NA over 58 hænder
Game #3492662233: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/03/16 - 22:56:25 (CET)
Table "Random" Seat 3 is the button.
Seat 1: MrLimpet ($155.50 in chips)
Seat 2: Ohiveto ($47.75 in chips)
Seat 3: VILLAIN ($104.25 in chips)
Seat 4: SFIGATTO ($254 in chips)
Seat 5: HERO ($83 in chips)
Seat 6: damkjaer ($100 in chips)
SFIGATTO: posts small blind $0.50
HERO: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [K♥ K♦]
MrLimpet: calls $1
Ohiveto: folds
VILLAIN: raises to $4
SFIGATTO: folds
HERO: raises to $11
MrLimpet: folds
HERO: calls $7
----- FLOP ----- [3♥ 2♠ 6♠]
HERO: checks
VILLAIN: bets $10
HERO: raises to $28
VILLAIN: raises to $80
Hvad<
KK NL100
Smid kun én hånd pr tråd, det bliver hurtigt noget rod når der skal kommenteres flere hænder pr tråd.
Anyways.
Hånd 1, vi moser ALDRIG her, vi flatcaller og ser om vi ikke kan få resten af pengene ind på turn. Ved at skubbe skræmmer vi for mange hænder væk, som vi får value ud af på turn.
Hånd2, jeg smider KK her. Jeg synes alt alt for ofte du ser AA i det her spot, medmindre Villain er max aggro, og kan finde på at mose AK, QQ, JJ, TT etc også.
Hånd3, som du selv skriver er dit reraise preflop for bitte, ligeledes er dit flop raise, du bør sige ~40 her, og dermed er du committed til at calle hans push. Som spillet tror jeg næsten du er committed alligevel, så jeg betaler i det her spot (du gør det dog lettere for dig selv hvis du får mere mønt ind pf/flop)
Hånd4, Dit 4-bet PF er skidt, det er alt alt for bitte, endvidere kan jeg godt lide et flatcall af hans 3-bet, og så se om du kan få skillingerne ind på non A flop (findes self andre flops hvor du ikke bør få mønterne ind, men som std, på mange non ace flops)
Som spillet er der ingen vej tilbage, dit 4-bet preflop er så bitte at han betaler med en halvstor range, og jeg tror ikke det udelukkende er QQ du slår her (som betaler et større bet). Jeg siger ~3/4 pot, og betaler et push. Hvis villain flatcaller pusher jeg any turn tror jeg.
M.h.t. KK på A høj flops, så afhænger det af mange faktorer, floppets tekstur, reads på villain, position, stacks, etc.
Mickey
I hånd 1 caller jeg bare på floppet og får pengene ind på turn. Det skal dog lige bemærkes at det kan være fint at 3-bette floppet mod modstandere der clicker når de har top pair/overpair, og har svært ved at smide det på floppet, men som kan folde hvis der kommer et scarecard på turn. Og den slags modstandere findes der en del af.
Hånd 2 kan ikke smides. For det første har du ikke spillet nok med modstanderne til at have et godt nok read til at kunne folde. Og de stats du har, trods det er over ret få hænder, indikerer at ham der skubber er lidt af en loose aggressive møgtyr, og ham der coldcallede dit reraise er en donk der kan sidde med hvad som helst. Desuden har du ikke engang 100bb.
I hånd 3 kan den godt få lidt mere PF. Og bet ud på floppet i stedet for at checkraise.
I modsætning til Mickey synes jeg at dit 4-bet PF i hånd 4 har en fin størrelse. Jeg har svært ved at se det negative i at villain caller med en forholdsvist bred range med de implied odds han bliver tilbudt. Det gør han i øvrigt heller ikke hvis han er nogenlunde fornuftig. Hvorvidt du i det hele taget skal 4-bette er en helt anden sag og det afhænger mest af jeres historie. Hvis I ikke har nogen, så kan jeg bedst lide et call af hans 3-bet. Når du vælger at 4-bette PF, kommer du ikke væk på det flop.
Enig med Goofy.
Så vil egentlig bare pointere, at det er en dejlig 1. post i analysesektionen, det virker til at du er opsat på at diskutere og lære. Dog er det klart at foretrække at dele hænderne op i 4 posts til næste gang.
All in 2,3,4. Call i hånd 1. Resten af hånd 1 peøver jeg at overskue når jeg bliver rigtig ædru. Det ser ud til at du i pt har KK som en taber/svag vinder og har tabt et par af de her hænder.
Tak for jeres input. Jeg kan godt se, at det er lettere med en hånd pr. analyse. Det tager jeg til mig.
Hånd 1. Jeg kan godt lide ideen med at calle her og så arbejde videre på turn. Jeg har bare et par gange set JJ ramme J på turn og så bye bye money og de oplevelser i sammenhæng med, at jeg synes at have læst flere gange, at vi ikke giver gratis kort. I dette setup er der jo dog ingen draws, så det er vel egentlig et godt spot til at lave callet. Hvad gør vi med et 9/A på turn. Er det scary cards for os eller ser vi VILLAIN med TT-QQ ofte, måske endda 88(QQ ville vel være et reraise på flop, så hvilke hænder har vi et clickraise på?). Slipper vi nogensinde væk på turn?
Hånd 2. Delte meninger, hvilket jeg egentlig godt kan lide, da jeg jo også var i tvivl. Donken bag mig caller faktisk også, så vi ender i 3-vejs. Mine tanker VILLAIN 1 er ret aggro uden dog at være insane og kan dette fra både hans og min side (tankemæssigt) være et forsøg på at ende HU med donken bagved om en stor pulje, hvor vi mener at vi er gode? Det er nok hip som hap, hvilken vej vinden blæser i denne pulje.
Hånd 3. Jeg contbet nok 8/10, resten er c-f eller c-r for at mixe op, men det er da ikke utænkeligt at jeg bør vælge bedre spots. Er det pga. flushdraws at vi better ud? Ellers er vi alle enige i at den skal have mere gas.
Hånd 4. Jeg har brugt ideen med at calle VILLAINs 3-bet i de situationer, hvor jeg har haft AA. Dette burde jeg nok overføre til KK også kan jeg høre. Vi har ikke nogen nævneværdig historie. Det er første pulje med 5US+. Omvendt i denne situation fornemmede jeg faktisk at VILLAINs call er helt identisk med vores tanker omkring at calle (i så fald med AA) og så få mønterne ind på flop. Jeg sidder først og raiser. Han er OOP og reraiser, hvilket jeg synes begrænser hans hænder. Og hvor gode er VILLAIN's implied odds egentlig? Man må formode at han sætter mig på QQ-KK-AA, da jeg intet tilsvarende har vist. Han skal calle 17, pulje på 42, jeg har 84 i ryggen. Det er vel 1:7,5, som ligger i grænselandet for set. Ellers kan han vel muligvis være dækket af mine kort, jeg udelukker AK/AQ fra hans side da han caller, er det en fejl? Jeg synes hans call stinker:-).
PAULAL123
Du er spot on at jeg har tabt et par af disse hænder og jeg skal nok poste resultater senere. Held og lykke med hangovers.
Jeg er offline fra 13 i dag og til i morgen engang, så skal resultater på om 1½ time eller i morgen. Er der mere at diskutere? :-)
Så til resultaterne, hvilket er sørgelig læsning. Husk at det er samme aften.
Hånd1
HERO: raises to $115 and is all-in
VILLAIN: is all-in $60.75
Returned uncalled bets $26.25 to HERO
----- TURN ----- [2s 9h 2d][7c]
----- RIVER ----- [2♠ 9♥ 2♦ 7♣][A♣]
----- SHOW DOWN -----
HERO: shows [K♣ K♠] (Two Pairs, Kings and Twos, Ace high)
VILLAIN: shows [9♣ 9♦] (A Full House, Nines full of Twos)
VILLAIN collected $194 from Main pot
Hånd2....I tror det er løgn med vildændernes kort.....
HERO: is all-in $69.25
VILLAIN2: calls $81
----- RIVER ----- [7♥ T♣ 6♥ 2♣][8♠]
----- SHOW DOWN -----
VILLAIN1: shows [A♠ J♦] (High Card Ace)
HERO: shows [K♥ K♦] (A Pair of Kings, Ten high)
VILLAIN2: shows [9♦ A♦] (A Straight, Ten high)
VILLAIN2 collected $258.75 from Main pot
Hånd3
HERO: is all-in $44
Returned uncalled bets $8 to VILLAIN
----- RIVER ----- [3♥ 2♠ 6♠ 8♣][9♦]
----- SHOW DOWN -----
VILLAIN: shows [4♣ 5♣] (A Straight, Six high)
HERO: shows [K♥ K♦ (A Pair of Kings, Nine high)
VILLAIN collected $164.50 from Main pot
Hånd4
----- FLOP ----- [2♦ 9♣ J♣]
----- TURN ----- [2♦ 9♣ J♣][4♠]
VILLAIN: bets $25
HERO: calls $25
----- RIVER ----- [2♦ 9♣ J♣ 4♠][5♦]
----- SHOW DOWN -----
VILLAIN: shows [A♦ A♥] (A Pair of Aces, Jack high)
HERO: mucks hand [K♣ K♠]
VILLAIN collected $105.50 from Main pot
Kommentarer modtages gerne. Nu lykkedes min schadensbegrenzung i hånd4, men er det en hånd vi skal gå busto i, dvs -EV måden jeg spiller den(bemærk preflop) ?