Pacific NL200 6-max. Effektive stacks 395$. Ingen reads.
Jeg raiser til 7$ fra CO med KK. Foldet til SB som reraiser til 16$. Jeg caller. Jeg har intet read på denne specifikke modstander, men på pacific betyder et reraise ofte en meget stærk hånd.
Flop: J♠ T♦ 6♣ Pot: 32$
Han better 12$, jeg raiser til 45$ (nok lidt for småt?) Han caller.
Turn: 2♣ Pot: 120$
Han checker. Her er jeg ikke sikker på om jeg laver en fejl. Jeg checker bagved. Jeg ser AA og QQ som de mest sandsynlige hænder og hvis jeg bliver check raised er jeg nok nødt til at folde. Desuden tror jeg QQ ofte vil folde enten på turn eller river, hvorimod det er et nemt value bet hvis jeg checker turn. Bør jeg i stedet bette og gå efter at stacke ham her? Reelt set er der ikke meget QQ kan slå her, men det er trods alt en tilfældig pacific spiller, der nok ikke har nemt ved at slippe et overpair.
River: 5♣ Pot: 120$
Han checker, jeg better 100$
KK NL200 deep
Det ser fint ud.
Da der ser småt ud med draws på floppet, sidder du med en WA/WB-situation med en fin handske-> vigtigt med et potkontrol-check mod en deep spiller.
Jeg byder nok lidt mindre på river -> 80ish. Men 100 er selvfølgelig også fint.
- AB
Spørgsmål fra en fisk:
Vil det oftest være optimalt kun at calle preflop re-raiset (som her) hvis man har KK? Er der ikke stor chance for at villain har J,J eller Q,Q og man derfor med fordel kan re-re-raise. Eller det afhænger måske kraftigt af dybden på stacks?
Hvad er tankegangen, og hvordan spiller man de allerhøjeste par (jeg tænker også på A,A) i denne situation?
@timothy
Hvis du reraiser vil en del spillere kunne lægge i hvert fald JJ og AK og måske også QQ. Dermed hører du kun for KK og AA.
Det er vi ikke interesseret i. Vi vil gerne have action fra dem på floppet.
@Løpenthin
Tak for svaret.
Vil det sige, at du heller ikke raiser ham igen i ovennævnte situation med A,A?
Hvad hvis det var et lavere limit (f.eks. NL50$) hvor folk har sværere ved at lægge f.eks. A,K ; J,J og Q,Q ville du heller ikke raise igen med K,K der?
der ville jeg nok gå all in. De ville aldrig folde AK eller JJ.
Har ikke spillet så meget cahs på NL50 men er vi ikke ude i at en hånd som den gennemsnitlige villian reraiser med preflop caller han også et all in med?
Det afhænger selvfølgelig (trods alt) af stackstørrelse, men jo re-raiseren caller nok et all-in over halvdelen af gangene på de limits.
@Løpenthin
Hvis du kun får action fra AA eller KK hvis du reraiser er det så ikke lidt dumt at gå all in med AA i et 3 bet?