NL600 på pacific. Første hånd ved bordet og jeg får KK i BB. Eff. stacks 600$. UTG limper og der foldes om til en spiller i MP der raiser til 24$. Jeg sidder og spiller mod denne villain på flere andre borde og mit umiddelbare indtryk af ham er, at han er rimelig solid. Jeg reraiser til 78$. UTG folder og MP caller.
Flop: 6♦ 6♣ 7♥ Pot:160$
Jeg better 120$, villain caller.
Turn: Q♠ Pot: 400$
Hvad nu? Vi har 400$ tilbage.
KK NL600
Av det var en grim turn. Der er reelt kun en hånd du slår nu, og det er JJ, hvilket vi ikke får mere action fra. Han flopcall er perfekt med AA, mens QQ kan kalde floppet, men parat til at smide til dit oplagte push, på en blank turn.
Det er så mange niveauer højere end mig, men jeg kan se tankegangen. Hvorfor spiller jeg så ikke NL600? Fordi det er situationerne som denne jeg går broke på! :P
Er det helt væk at checke til ham? Kunne godt tænke mig nogle tanker fra Phear, Xizor, Asger og hvad nu de andre NL eksperter hedder! :)
Mange niveauer over mig også.
Er det helt tosset at skubbe en gang mere og så folde, hvis han yder modstand?
Vi kan sætte ham på AA KK QQ JJ TT AK eller AQ når han kalder dig reraise preflop? Eller er det for meget at håbe på at han evt. sidder med AK eller AQ?
Vi er bagud til AA og QQ og er even med KK.
/gardner
@gardner
Når han caller preflop sætter jeg ham mere eller mindre på 22-AA og AK. Jeg reraiser fra blinds i full ring hvilket indsnævrer min range en hel del og han ved han har gode implied odds med et pocket pair.
Efter han caller mit flop bet har jeg ham på 88-AA med QQ og JJ som de mest sandsynlige hænder. Jeg tror ikke chancen er så stor for at han har AA. Dels pga. at han kun callede floppet og dels pga. timingen i hans call. Han tøvede en del som om han overvejede et fold men besluttede sig for et call. Det kan selvfølgelig også have været AA der overvejede et raise, men det "føltes" ikke som AA.
Damen er det værste kort er kunne komme på turn. Der er stadig rimelig gode chancer for at jeg er foran, men jeg har svært ved at se ham betale et skub med en dårligere hånd. Jeg kan pga. stacksizes heller ikke bette og folde til et skub.
Hvis han er regular og i vil komme til at spille meget mod hinanden, har jeg ikke så meget i mod at gå broke her (så fremt du ved han tænker lidt). Jeg vil mene han meget nemt kan tage en af på floppet, fordi han regner med din 3-betting range er mere end AA KK. Men hvis du har været rocker-tight med dine 3-bets, så må du jo nok smide dem. Men ellers c/r jeg AI her, eller pusher på river hvis han checker bag på turn.
@gardner
At skubbe betyder at smide det hele derind. Det er lidt svært (og dumt) at folde derefter. ;) Men jeg forstår, hvad du mener.
Der er bare ikke rigtig nogle hænder, vi kan slå. Og han kan ikke sidde med AQ, AK. Det kan jeg ikke tro.
Tror jeg ville have svært ved at give op, men det virker som om, det er nødvendigt mod en sane modstander.
check/fold...
@kaji
Jeg har ikke spillet så meget med villain. Han sidder ved et par af mine andre borde som alle er shorthanded. På de shorthanded borde kan jeg reraise med lidt af hvert hvis situationen er rigtig, men jeg ved ikke om villain har lagt mærke til dette. Jeg har kun sat mig ved dette full ring bord fordi avg. potten er kæmpe stor, og det er desuden min første hånd ved bordet, så villain har ingen forudsætning for at vide hvad jeg 3-better med her. Min fornemmelse er dog at han sætter mig på en stor hånd, både fordi det ikke er et squeeze play da der ikke er en caller imellem os og også fordi jeg reraiser fra blinds og i min første hånd ved bordet.
@goofy
Nu lærer jeg lidt. Du kan ikke skubbe på turn - fordi hvis han yder modstand så har du comitted dig så meget at du er nødt til at calle selvom du mener du er slået?
Jamen hvis det er tilfældet kan du vel kun checke turn?
/gardner
Jeg checkede og han checkede bagved. River er 2♠. Er der nogen værdi i et skub? Og caller jeg hvis jeg checker og han skubber?
Naar stacks ikke er stoerre paa turn, er det fint nok bare at checke. Jeg skubber river. Det kan evt. ligne en desperat AK.
Ingen værdi i push, check igen. Skubber han bliver det read/feel/timing afhængigt.. Gør hvad du tror er bedst.
Hvis jeg er på tilt vil jeg nok hælde til en "Hvis han har ramt sin 2 out''er skal han også have mine penge!" tankegang..
Måske man kunne overveje et blocking bet af en art $100 og folde til push, meen det er meget spiller afhængigt..
Jeg valgte at skubbe river. Min tanke var, som Hardgrove siger, at det kan ligne AK og måske får jeg et tyrecall fra JJ. Jeg kan lige så godt skubbe da jeg vil have meget svært ved at folde hvis han skubber efter at jeg har checket to streets og dermed underspillet min hånd en smule. Han insta foldede til mit all in.
Jeg grinede lidt ad denne her: "Gør hvad du tror er bedst." ;)
@Goofy
Du tror ikke på AA, fordi han caller cbettet? Det er vel standard på det flop her?
Er 54s og 98s i hans range her? Han ved vel, at du 3-better forholdsvis liberalt, og det er også meget naturligt lige at tøve lidt på floppet, da han efter mine hurtige udregning lige præcis har implied til at trække, hvis du skubber turn. Oven i det er han så muligvis død eller har yderlige 6 outs til par. Normalt lægger jeg ikke så meget i timing, men lige her kunne det imo snildt være et draw.
Under alle omstændigheder tror jeg, jeg check-caller any, selvom du hævder, han nok har dig på en stor hånd - måske er jeg resultat-orienteret. Check turn, check river stinker af svaghed, og han kan vel alt andet lige finde på at prøve at tage den fra dig her med any two.