KK på NL $200 6 max

#1| 0

$200 NL Texas Hold''em - Tuesday, March 14, 22:07:46 ET 2006
Table Wired Aces (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6

Seat 1: cfr2004 ( $346.99 )
Seat 2: vrossi ( $250.75 )
Seat 3: Sas1208 ( $118.75 )
Seat 6: Whos_Driving ( $229.05 )
Seat 5: HERO ( $218.10 )
Seat 4: VILLAIN ( $176 )

VILLAIN posts small blind [$1].
HERO posts big blind [$2].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO K K

Whos_Driving folds.
cfr2004 calls [$2].
vrossi raises [$6].
Sas1208 folds.
VILLAIN calls [$5].
HERO raises [$20].
cfr2004 folds.
vrossi folds.
VILLAIN calls [$16].

** Dealing Flop ** T Q J

VILLAIN bets [$80].
HERO?

VILLAIN er 49 / 21 / 1.56

15-03-2006 09:15 #2| 0

Av ja..Den situation har man siddet i nogle gange.
De forførende Konger kan koste på dette board.

Det er meget sandsynligt, at du er noget bagud her mod 10/10, J/J eller Q/Q, der har ramt set, eller A/K og endda 8/9.

Jeg vil udelukke flush-draw, da Villian nok ville skubbe sit draw på det farlige board.

Kunne din Villian bette sin A/Q så hårdt?

Jeg hælder klart til et fold, da der er mange hænder, der caller et 15BB re-raise PF, som slår dig.

15-03-2006 09:24 #3| 0

Jeg går broke her, hver gang, men er også bare en fisk. Har vel 10 outs, hvis man er heldig og nogle gange er man måske enda foran til AQ.

PUSH

15-03-2006 10:06 #4| 0

Jeg folder den hver gang. Villain næsten dobbelpotter den og på et max farligt bord er du enten langt bagud eller svagt foran. Jeg kan næsten kun tænke AK eller set når jeg ser det bet. Forstår dog ikke dine stats på villain særlig godt, men mener det betyder LAG?

15-03-2006 10:11 #5| 0

Lorteflop..
Har du set villain overbette potten før?

15-03-2006 11:28 #6| 0

Hvis villian ikke er maniac så fold da og vent på et bedre spot, hvorfor skulle han ellers fyre SÅ meget i potten?
Ydermere tror jeg ikke det er bluf, hvorfor skulle han bluffe på et SÅ farligt bord når du har re-raised ham kraftigt preflop? Det er en AK eller set der ikke vil se flere kort.

Easy fold uden signifikant read.

15-03-2006 12:45 #7| 0

Procenter mod...

AK: 0.02
AA: 0.23
QQ: 0.30
JJ: 0.31
JT: 0.48
TT: 0.29
89: 0.30

AQ må næsten udelukkes pga det sindssyge overbet. Fold ;(

15-03-2006 13:32 #8| 0

Jeg tænkte AK/set/to par. Under alle omstændigheder skulle jeg ud og ramme. Det har jeg slet ikke odds til, så jeg foldede.

Ifølge PT har han givet den gas, når han har ramt lidt men slowplayet når han rammer stort.

Dette så jeg dog først bagefter. Ændrer det noget?

Virker umiddelbart som to par. Jeg kan dog ikke forstå, hvorfor han ikke vil lade mig bette først...? Og hvorfor dobbelt pot?
Måske ville han give sig selv odds til at kalde med et set? :)

15-03-2006 13:39 #9| 0

"Måske ville han give sig selv odds til at kalde med et set?"

Tja..Kender ikke hans motiver - måske varierer han sit spil, så du skal købe dyre kort på et farligt board.

Hvis han vil committe sig selv, kan han gøre det ved et re-raise på floppet.

Jeg tror faktisk, at han har set eller straight.

15-03-2006 13:39 #10| 0

Jeg skubber stacken ind, og håber at villain er en donkey med 2 par, en kombi-hånd, en skør AQ, og hvis jeg er bagud, trækker jeg ud med et A på turn.

- AB

15-03-2006 13:44 #11| 0

@Asger_b

Donkey med to par? Vil du stadig skubbe mod Villians Q/J? Vel cirka 50/50

15-03-2006 13:47 #12| 0

Ja, så har jeg både potodds og fold equity.

15-03-2006 13:50 #13| 0

@Asger

Fino!

15-03-2006 14:01 #14| 0

@Asger_b

Jeg tror ikke han kan folde her. Også selvom han tror jeg har AK! ;) hehe...

Ville du seriøst smide stacken ind her?

Bør man overveje at folde her udelukkende fordi man har haft en møgsession på minus 4 buy-ins og dermed føler sig sikker på, at man ikke rammer straighten? :( haha

15-03-2006 14:27 #15| 0

Hvis villain virkelig har en lækker holding, hvorfor så ikke CR?
Hvorfor skulle han leade så stærkt med en super handske, i en re-raised pot hvor HERO med stor sandsynlighed C-better?

Jeg skubber anyday her. Vi er flipper mod 2 pair og er lille underdog mod set. Ak er vel udelukket, ellers er villian satme en tricky donkey!

15-03-2006 14:53 #16| 0

Jeg havde ledt stort ud i villains position med både et set eller AK. Hero har reraiset PF og har enten fanget en pæn del af det flop eller også sidder han med et overpar. Derfor skal den ha max gas, dels for at beskytte sin handske, men også for at få hero til at overspille holdings, som fx. AA.
At han så næsten dobbelpotter, det er måske lidt drastisk.

15-03-2006 15:10 #17| 0

@ Turbo,

Når du leader AK, værende villain, mener jeg du mindsker sandsynligheden for at HERO begår en fejl right? Netop AA og lign. holdings folder vel her så? Hvor meget styrke synes du det viser at leade ud på netop dét board ind i PFR?

15-03-2006 15:38 #18| 0

Nej, det mener jeg ikke. Laver du et pænt C-R vil hero formentlig til hver en tid mucke sin AA.
Med AK vil jeg have pengene i midten med det samme, da any A, K, Q, J, eller T kan være skadelig. Siger villain fx. 50$ laver hero en fejl ved at kalde, en fejl ved at raise og bliver kun reddet af et fold, som ikke mange standard spillere laver på dette niveau. Eneste hænder, som jeg ser nogle spillere kan lægge ned her er AJ og AQ, og disse er ikke super sandsynlige holdings imo.

15-03-2006 15:41 #19| 0

Og med nogen spillere mener jeg standard fisk, ikke vindende spillere (og dem er der jo under 10% af;-)

15-03-2006 16:00 #20| 0

@Turbo: Heh, hvis du leger at være villain (med AK), antager du at Hero er donkey og overspiller AK. Men du tilskriver umiddelbart villain i denne hånd stor kredit (givetvis AK), når han leader ud på den måde?

Anyways, så synes jeg ikke det er decideret dårligt at leade hér, da mange vil være tilbøjelige til at raise med AA/KK. Hér foretrækker jeg dog et lavt ½-pot bet, da AA får meget svært ved bare at calle og folde, og må derfor raise.
Problemet er nærmere, at hvis du -ikke- kommer all-in (eller har en meget stor pot) - dvs. hvis villain bare nøjes med at calle, og der falder Q, J eller 10 - hvor er du så?
Som du selv siger, vil du hurtigst muligt all-in hér, og med 85BBs stacks, kommer du det helt sikkert med et check-raise uden det bliver et donkish overbet, og der er trods alt meget få hænder hero kan sidde med, der undlader at cont. bette hér.
Endelig misser du cont. bets fra AQ og KK - og hér er det ikke noget problem at give freecards (hvis hero vælger at checke bag, hvad jeg nok ville gøre), da begge trækker til 3 splitouts og runner-boats.

- AB

15-03-2006 16:01 #21| 0

Hvis hero er sane (hvilket jeg har har antaget ovenstående), går jeg ud fra hero folder AA, AQ muligvis KK når villain leader. Med andre ord, han får et par hænder han slår, til at folde. (jf. styrken ved at leade ind i PF-reraiseren)

Et CR vil derimod bygge potten stor mens du er foran og semi commite HERO.

Leader du for pot, får et call, og bordet parer turn hvad gør du så OOP?

15-03-2006 16:24 #22| 0

Nej AK er ikke eneste mulige holding for villain, langtfra.

Min pointe er, at jeg ikke tror på, at over 20% af alle modspillere på nl200 vil smide AQ, KK og AA i dette tilfælde, så du opnår det samme som ved at de cont. better, måske lidt mere da du better hårdere. Derudover vil nogen raise, faktisk flere end man umiddelbart tror.

Hvis jeg potter floppet og får et call har jeg jo udbudt forkerte odds og derved fået min modspiller til at lave fejl. Dog tror jeg at næsten alle villains vil raise med to par/set.
Hvis bordet parrer sig bliver det tricky pga. stackstørrelser. Jeg ville ønske at jeg kunne skyde halv pot og folde til et raise, dette er dog ikke muligt. Derfor vil jeg nok checke jvf at næsten alle villains ville raise med to par/set. Dette "forventer" jeg vil medføre et check fra villains side, da ikke mange skyder her med AA, KK. Kun AQ kunne skyde med endnu en Q, men mange ser nok spøgelser og tror jeg nu trapper med båden.
Jeg check/caller derefter river...

Puha, håber ikke det er alt for fisket, men synes nu det er en udmærket linje :-)

Edit: og derfor folder jeg nok (måske, jeg ved det ikke, den er bob bob, lige på kanten, hårfin grænse) turn hvis villain skyder i parret board.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar