Party Poker No-Limit Hold'em, NL $200 (6 handed)
CO ($236.50)
Hero ($873.31)
SB (Villain)/ ($374.70)
BB ($192.20)
UTG ($300.42)
MP ($217.50)
Preflop:/ Hero is Button with K♥, K♣.
SB (Villain)/ posts a blind of $1. UTG posts a blind of $2.
2 folds//, Hero raises to $8/, SB (Villain)/ (poster) raises to $24/, 1 fold//, Hero calls $17.
Flop:/ ($52) K♠, 7♣, A♠ (3 players)/
Villain bets $41/, Hero?
Hvad siger I til et all-in her? 308 mere for Villain. Hvad ville han kalde med der?
Villain har spillet ABC og er tænkende(21/15/3).
Et reraise fra mig preflop ville i dette game signalere AA/KK, hvilket er grunden til mit call.
KK på NL $200 (deep)
call flop
turnraise all-in
all-in nu folder alt undtagen 77, AA og AK.
Hvis han har en af de hænder, kommer I all-in senere alligevel.
Han har "aldrig" et flushdraw her. Få spillere raiser suitede connectors fra blinds.
Bare håb på at turn ikke er en spar. Det kan dræbe din action.
Preflop er meget standard, og helt fint.
AI er måske lige i overkanten, raise til en 140-150 stykker. Har han ramt et sådan flop forsvinder han nok ikke.
Øboen, du tror han kommer allin på senere streets hvis der falder en spar mere på turn? Næppe.
Raise ~144
RAISE!
Mega fisket at risikere ikke komme AI, hvis potentielle scarecards falder på turn.
IMO kan det aldrig blive et call på det flop, der skal raises 10/10...
AI er jeg heller ikke tilhænger af. jeg siger også 140-150 og pusher any turn.
Jeg går broke mod AA medmindre jeg har et sygt godt read på ham.
Mvh Slot
NL gælder om at stacke folk. Ved kun at calle flop, bliver det sværere, at få skillingerne mod midten. Raise til ~144, som ChrisJ siger.
Overset findes ikke, så self. går vi broke mod Aces
@Poker-Slot
Man går broke her uanset hvad... Effektive stacks er kun ca. 100BB og for dette folder man sgu aldrig i dette spot. (ups havde ikke set det var NL200 - nå men folder sgu alligevel aldrig) ;-)
Til hånden:
Enig med alle i tråden som siger raise til 140-150 og push any turn.
Grunden til at jeg spørger er, at jeg overvejer, hvad Villain sætter mig til, hvis jeg raiser til ca. 140.
Han sætter mig vel minimum til AK, right?
Sæt jer i Villains situation. Forestil jer at I har AQ og jeg går all-in på sådan et flop. Hvad tror I så, at jeg har? AA? KK? AK? Nej, vel?
Forestil jer at I har AK og jeg raiser til 140. Vil I overveje et fold, da KK og AA vil koste små 200bb, og muligvis vil bedste fald være en split?
Jeg kan kan godt lide et call. Alt andet viser så meget styrke og du har position. Jeg tror din bedste chance for at få value fra en AQ e.l. er at calle flop og bette turn og river all in, hvis han checker.
Jeg kan virkelig ikke lide et push. Jeg tror han instafolder alt bortset fra AK, AA, 77 og måske 7♠6♠ og de hænder giver dig alligevel masser af action senere.
Hvordan ser villain dig - hvordan spiller du generelt og i aktuel situation?
"Et reraise fra mig preflop ville i dette game signalere AA/KK, hvilket er grunden til mit call."
OK - og du har overvejet at værdien af deception er større end værdien af at få raiset ?
Det lyder jo som om i har et ultrastramt tight-tight wrestle og her vil jeg gerne beskytte kongerne mod et A flop (uden K :o))
Generelt gemmer jeg nok deception til de svagere spillere som (tror) jeg ved nogenlunde hvor jeg har.
@Kandinsky
Der blev sjældent 3-bettet fra andre end Hero, så jeg har Villain på nogle af de bedre holdings. Han kan selvfølgelig være blevet træt af mine raises.
Et 4-bet var i denne session ret sjælden, og det har ikke fået action.
Værdien var derfor langt højere ved et call - også med risiko for et A-flop.
@Alle
Jeg overvejer stadig et all-in, da det ikke ville ligne en monsterhånd fra min side. AA kalder selvfølgelig (77 er usandsynlig), men jeg tvivler på at AK kalder et raise til ca. 140.
Igen: Set med Villains øjne: Hvordan ville I se et all-in fra min side?
Kom glad. :)
Ligegyldigt om det ligner en monster hånd eller ej. Det er et kæmpe overbet, og enhver sane villain vil smide alle one-pair hands her. Altså kun action fra AAA, AK og 777.
Jeg caller flop for at få value ud af one pair hands. I snakker om turn kort der kan ødelægge action. Action, hvad forventer du at få action fra på floppet?
Hvis jeg er villain, og du ikke har været out-of-line tidligere, så drysser jeg alle hænder på floppet til et raise, pånær AA, AK & 77.
Nå, det er måske bare mig, der synes, at det kunne være profitabelt at fake et draw...?
Jeg raisede til ca. 140 og han foldede...
Han påstod, at han havde AK og fornemmede, at noget var forkert.
Jeg kunne godt forestille mig, at man kunne lægge AK i sådan en situation, hvilket er grunden til, at jeg ville have det til at ligne noget andet end AA/KK.
Burde have lavet en "Villain er Hero-hånd"...