KK på NL $400 6 max

#1| 0

Hånd 1 er ca. 40 minutter før hånd 2, og jeg er sikker på, at Villain ikke havde glemt den...

Jeg er derfor i tvivl om, hvordan hånden skal spilles...

______________________________________________________________________
HÅND 1:

Hero ($664.49)//
SB (VILLAIN)/ ($408.10)//


Preflop:/ Hero is Button with A, A. SB (VILLAIN)/ posts a blind of $2.

3 folds//, Hero raises to $13/, SB (VILLAIN)/ (poster) raises to $43/, 1 fold//, Hero calls $32.

Flop:/ ($94) Q, 4, 9 (2 players)/
VILLAIN bets $83/, Hero raises to $216/, VILLAIN calls $133.

Turn:/ ($526) 5 (2 players)/
VILLAIN checks, Hero bets $325/, VILLAIN calls $147.10 (All-In).

River:/ ($998.10) 2 (2 players, 1 all-in)/

Final Pot:/ $998.10

Results in white below:
VILLAIN has Kd Kh (one pair, kings).
Hero has Ad Ac (one pair, aces).
Outcome: Hero wins $998.10.
______________________________________________________________________


Ca. 40 minutter senere kommer denne hånd:

HÅND 2:

CO (VILLAIN)/ ($394) Jeg dækker.

Preflop:/ Hero is MP with K, K. SB posts a blind of $2.

1 fold//, Hero raises to $15/, CO (VILLAIN)/ raises to $45/, 3 folds//,
Hero calls $30. <--- ???

Flop:/ ($96) T, T, 9 (2 players)/
Hero checks, VILLAIN bets $82/

Hero?
Bør jeg skyde på floppet?


Villain er 12/9/2.59 over 391 hænder.

22-05-2006 02:28 #2| 0

Du behøver ikke skyde floppet. Med de stats reraiser han ikke en T og formentlig ikke 99.

Jeg caller floppet og får sikkert pengene ind på non- A,Q,J turn.

EDIT: Hvor aggressivt har du spillet? Normalvis check-raiser jeg all-in på floppet og får stadig action af QQ og JJ.

Hvis han caller dit push med QQ og JJ, skal du skubbe floppet.

22-05-2006 12:17 #3| 0

Han kan da ikke have JJ ifølge hans stats umiddelbart.

22-05-2006 13:19 #4| 0

En ting til begge hænder, Pre-flop: Re-Raise, gi på NAKKEN!!! :-)

22-05-2006 13:53 #5| 0

@MoPe

Hvad mon han tror jeg har, hvis jeg reraiser preflop?

22-05-2006 14:33 #6| 0

@Ludo

Begge hænder er fint spillet. Til den sidste check/raiser jeg floppet af flere årsager. For det første vil mange villains checke turnen bag dig hvis du flat caller for at kontrollere potten med de hænder du slår i tilfælde af at du har T''eren, KK eller AA (han har jo set dig spille AA på denne måde tidligere). For det andet vil mange spillere afskrive T''eren når du giver på nakken med det samme, fordi trips her normalt bliver sløvspillet. Steamer han lidt kan det godt få ham til at sætte stacken til midten med QQ/JJ, mens han nok vil placere dig på trips ret ofte, når du giver nakke på turnen.

22-05-2006 15:30 #7| 0

Tak for svarene!

Jeg reraisede og han foldede efter længere betænkningstid. Tror umiddelbart han havde QQ.

Med hans stats har jeg ham på AA-QQ, AKs, evt. QQ og AKo.

Mente derfor efterfølgende at det er en fejl at reraise her.
Med hånd 1 i baghovedet så vil han nok kun kalde med AA eller en usandsynlig T.

Måske skulle man kalde og skyde 2/3 ud på turn...?


@Frederik

Håber du har fået min sidste mail...

22-05-2006 15:56 #8| 0

mope, så spiller han kortene face-up, og det er man sjældent interesseret i. Villian har fornuftige stats, så han kan godt finde ud af at folde når han tydeligvis er bagud. Det er altså ikke NL50, så dit råd kan ikke bruges til noget som helst.

22-05-2006 16:13 #9| 0

3 bet preflop er noget snavs....

22-05-2006 16:38 #10| 0

Hmm har gået lidt og tænkt over denne tråd, da jeg ikke kunne bestemme mig mht. lead flop ell. C-R. I bund og grund afhænger det vel af dit read. Hvis han caller et stort raise med hænder som JJ og QQ er C-R et godt valg.
Dog vælger du samme linje, som du gjorde med AA, hvilket vel ikke er super smart, da villain ikke har mere info om disse situationer end den foregående hånd. Derfor er han nødt til at sammenligne de bettingmønstre og af den grund er nogen villains i stand til at lægge deres JJ/QQ ned her.
Leader du, er det vel for at få et raise på nakken og spille om stakken, da du i snit vurderet ud fra villains handrange vil være god her.
Hvis vi sætter hans handrange til JJ-AA og AK kan vi derfor prøve at opsætte forskellige scenarier:

AA = vi taber stakken lige meget hvad.

QQ = Sandsynligheden for, at få hele hans stak er større ved et lead, hvis vi har en mistanke om at han kan lægge den ned til et C-R jvf. jeres historie. Vi vinder minimum ét bet ved at leade og det samme ved et C-R.

JJ = Samme som QQ, dog er sandsynligheden for at nappe stakken mindre, da et raise fra villain er mindre likely pga. frygt for 99-AA. Dog må vi gå ud fra at hans minimum caller det første lead.

AK = Her er der en pæn sandsynlighed for, at vi taber et C-B hvis vi leader og et C-R er nok mere profitabelt i længden. Dog vil villain måske raise floppet givet jeres historie og sætte dig på en svagere hånd ved et lead.

Kom gerne med kommentarer, det er måske lidt for sort/hvidt opstillet og har nok nogle mangler/fejl.

Tilføjelse: Med en videnskabsteoretisk tilgang til mig selv, må jeg også overveje, om jeg er blevet påvirket af villains fold til C-R''et. Dette kan meget vel have spillet ind, så derfor er respons extra god :-)

22-05-2006 20:42 #11| 0

Jeg er enig, Turbofluen. God analyse!

Præcis samme tanker jeg gjorde mig.

Mon ikke halv pot kunne få ham til at raise floppet med selv AK?

22-05-2006 21:33 #12| 0

Takker.

Jo, selv med AK kan han finde på at raise, dog svært at sætte sandsynligheder på. Tænker han over bettingmønstre og ser han dig som en hæderlig spiller, som godt kan lægge en hånd ned vil han da oftest raise. Jeg kunne i hvert fald selv finde på at raise i hans spot, jeres historie in mente.
Derudover ser man nogen spillere, der ikke kan lægge en hånd ned, specielt som PF raisere.

Et call er dog næsten udelukket fra villain, og de gange han ikke raiser, folder han nok. Og der mister vi jo så klart lidt skillinger, da potten er stor og et C-B bliver nødt til at være af en respektabel størrelse.

Vi skal vel cirka op på, at han raiser dit bet 40% af gangene, før et lead fra dig vil være mere profitabelt i længden, forudsat hans holding er AK. Et naturligt tal ville være 33%, da det ofte er en tripling af dit bet (som ofte vil være af samme størrelse som et C-B fra hans side) før det kan betale sig. Dog vil han ikke altid raise dit bet x3 og enkelte gange vil han outdrawe dit, i tilfælde af du bare vælger at calle raiset, derfor har jeg sat den op til 40%.

Vi må formode, at han ikke smider flere skillinger i potten når du caller ham eller sætter ham all in.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar