Kære Pokernet
Som altid tak for jeres indspark.
Jeg står i den kedelige situation at kæresten og jeg er gået fra hinanden efter 19 år og 2 børn.
Huset (Brønshøj/Københavns kommune) er sat til salg og nu er spørgsmålet hvad man skal flytte i ?
Hvis vi sælge ca til prisen +/- vil jeg efter salg mv. så med en pose penge: ca. 2,5 mio kr i likvide midler..
Umiddelbart ønsker jeg ikke ejerlejlighed da jeg tænker at de nye ejendomskatter især kommer til at ramme den boligform ekstra hårdt i København.
Andelslejlighed har jeg klart overvejet og står med en mulighed for at købe mig ind i en 109 kvm, 4 værelset andelslejlighed til 2 mio og 6.500 i mdl boligafgift. Økonomien i andelsforeningen ser også fornuftig ud og flere nævner at de nye boligskatter på andelsboligmarkedet sandsynligvis vil blive indført med et loft over den årlige stigning.
Til gengæld får diverse artikler som: Andelsbolig prisudvikling 2023 (boligraadgiver.dk) - hvor de taler om prisfald på mellem 20-30 % på fastsættelse af andelskronen i 2023 - mig det til at løbe koldt ned af ryggen. Jeg kan se af årsregnskabet at andelskronen i løbet af de sidste mange år er blevet opskrevet løbende i foreningen, dvs. at rentestigningen fra ca 0,5/1 % til nu ca. 5% i løbet af de sidste 6 måneder endnu ikke er blevet indregnet i deres valuar-vurdering af ejendommen.
What to do og hvilke tanker gør i jer pt. om boligmarkedet ?
Mange pokerhilsner
Bentz