McKiki skrev:
Folk pakker deres ting forsigtigt op, og taper dem forsigtigt til igen, så det ikke kan ses den har været åben, også sender de den retur som fortrydt køb.
..Hvilket jeg hos nogen forretninger godt kan forstå. Det er hos mange en anden procedure man skal igennem hvis der er fejl på sin vare, end hvis man bare fortryder, og derfor går det hurtigere bare at pakke den forsigtigt ned og kalde den retur. Det var f.eks et problem Fona havde. Købte du en slærm med fejl, som du opdagede samme dag du købte det, og kom ned og afleverede det, så kunne du ikke bare få et nyt, det skulle sendes ind til reperation, som kunne tage op til 2 uger.
Jeg er skam helt med på, at der er forskellige niveauer af "returvare-procedurer", men det er jo alt sammen et anliggende mellem forhandler og leverandør, hvilke former for dekort osv der er aftalt, det er backoffice. Det ændre bare ikke på, at hvis nu man fx handler med tøj eller forbrugsvarer, så ved man også at en stor del af det afsatte kommer retur igen. Særligt, når man har lidt kendskab til fx de unges "moral", så ved man at vel snart sagt, 80 ud af 100 gymnasiepiger, bestiller festkjoler osv til levering fredag, har det på i byen fredag/lørdag, og sender det retur mandag morgen.. Så har man som forhandler en vis forpligtigelse til minutiøst at kvalitetsteste de returvarer, for at se om det er noget der kan sælges, eller det skal direkte i containeren. :) Det er jo som sådan ikke anderledes end hvis man har handlet i en fysisk butik/varehus, fx værktøj, der bliver varen jo også testet inden man sætter den tilbage på hylden. Eneste forskel, er de 14 dages returret folk har på nettet, modsat en fysisk forretning. :)
Redigeret af GrimGladGris d. 05-12-2016 02:06