Lille træls sag med Partypoker.

#1| 1

Edit: Bumper lige denne tråd og tilføjer historien bag i indlæg 2.


Hey


Een, der ligger inde med en kontakt til Partypoker? Direkte email, tlf.nr, skype eller lignende?


Har pokernet evt en kontakt?

Redigeret af 7913 d. 05-07-2015 21:14
05-07-2015 21:13 #2| 6
OP

Advarsel: Lang tekst om en lille sag, som er blevet et spørgsmål om princip.


Der vil nok være den del, som efter at have læst denne tekst, tænker noget i stil med: Christ, fold da bare og kom videre. Den tanke har jeg også selv haft mange gange, men jeg kan være alt for stædig, når jeg føler mig trådt på. Derfor vil jeg forsøge at følge denne sag til dørs...


Det startede for nogle måneder siden efterhånden, da jeg lavede et indskud på på Partypoker på EUR 1000 fra mit Visa-kort. Min kontovaluta hos Partypoker er EUR, så jeg undrede mig noget, da jeg opdagede, at Party havde vekslet mit indskud til DKK og derfor havde hævet DKK på min bankkonto. Vekslingen foregik til "Partypoker-kurs", hvilket i praksis betød, at jeg havde mistet et par hundredekrone-sedler.

Jeg tjekkede forretningsbetingelserne og kom frem til, at det måtte være en fejl. Derfor regnede jeg med, at det blot var en kikser fra Partypokers side og at det nemt blev rettet. BOY, was I wrong...


Jeg sendte en hurtig mail, hvor jeg forklarede situationen og forventede, at problemet blev løst hurtigt. BOY was I wrong...


Jeg fik alle mulige mærkelige svar, hvor de rodede rundt i deposits med Skrill og withdrawals med VISA osv osv.


Der kom dog også en mail, med følgende uddrag fra Partypokers forretningsbetingelser:


3.3. Du vil muligvis også blive bedt om at vælge en foretrukken valuta til din konto blandt de fra tid til anden tilgængelige valutaer
('kontovaluta'). Bemærk, at du, når du har valgt, ikke kan ændre din kontovaluta mere end én gang uden vores godkendelse (som kan blive tilbageholdt eller forsinket alene efter vores skøn). Hvis du vil ændre din kontovaluta mere end én gang, skal du kontakte kundeservice. Ændringer i kontovaluta foretages på de vilkår og med de valutakurser, som vi tilbyder på vekseltidspunktet. Se Valutaomregner og Hyppigt stillede spørgsmål for flere oplysninger.

Hvis du foretager et indskud eller en udbetaling fra din konto i en anden valuta end din kontovaluta, sker et sådant indskud eller en sådan udbetaling til de valutakurser, som vi tilbyder på tidspunktet, og kan være underlagt et mindre vekselgebyr. Se Valutaomregner og Hyppigt stillede spørgsmål for flere oplysninger.


Det var disse forretningsbetingelser, som jeg selv havde læst, inden jeg sendte min første mail. Der står jo sort på hvidt, at omveksling kun sker, hvis man indbetaler i en anden valuta end sin kontovaluta. Min kontovaluta er EUR og jeg indbetalte i EUR, så mit indskud bør naturligvis IKKE blive vekslet til DKK.


Det forklarede jeg til Partypoker - og de indrømmede også flere gange, at de havde lavet en fejl. Nu forlangte de så, at jeg skulle dokumentere forksellige ting - indsende kontoudtog osv. Alt sammen noget som ikke gav nogen mening overhovedet. Ligeså snart jeg havde gjort det, ville de udbetale pengene til mig, skrev de i en mail. Jeg bad alligevel om en forklaring på, hvorfor jeg skulle indsende disse ting, når det absolut ingen mening gav. Det nægtede Partypoker at svare på og reagerede i stedet ved at skrive til mig, at de lukkede sagen, når jeg ikke ville samarbejde!!!


Derfor valgte jeg at indsende alt hvad de bad om - blot for at få lukket sagen. Desværre gik det ikke som planlagt. Nu nægtede de pludselig, at de havde begået fejl og skrev blot til mig, at de betragtede sagen som lukket. Jeg havde fået tilsendt tilstrækkelig information.


Nu blev jeg rasende og fik også sendt nogle mails afsted med en ordlyd, der var ubehøvlet - men jeg følte, at det var på sin plads, at fortælle dem, hvad jeg mente. Blandt andet spurgte jeg dem om, hvordan jeg kom forbi muren af inkompetente supportmedarbejdere og fik kontakt til en overordnet/pokermanager. De havde nemlig nægtet at lade mig komme i kontakt med en pokermanager og jeg følte ikke, at jeg kom nogen vegne med en eller anden random supporter, der tydeligvis ikke fattede særligt meget...


Da den vrede tone heller ikke gav noget resultat, skrev jeg til dem, at det var min opfattelse, at de havde foretaget en uautoriseret trækning på mit VISA-kort og hvis de ikke ville give en forklaring herpå, ville jeg lave en indsigelse i min bank mod denne trækning. Den eneste forklaring, jeg havde fået er stadig et uddrag fra deres forretningsbetinger, hvor der tydeligt står, at de netop IKKE har ret til at lave omveksling.


Da de ikke havde svaret indenfor min frist, lavede jeg indsigelsen. Det gik smertefrit - banken refunderede det beløb, som jeg havde mistet via omvekslingen. Dette skrev jeg til Partypoker - i håb om, at denne uduelige supporter nu ville forstå alvoren og inddrage en overordnet eller evt. en jurist i denne sag. I stedet for at folde, valgte villian dog at raise ved at beskylde mig for svigagtig aktivitet og han blokerede derfor min konto.

Jeg havde naturligvis hævet alt indestående, men jeg har så vidt jeg husker et sted mellem 5000 og 6000 VIP-point, hvilket for en spiller som mig har en værdi af op mod $400-500, når de veksles til bonus.


Disse point vil jeg naturligvis ikke bare vinke farvel til, så jeg kæmper videre mod muren af inkompetence, men stadig uden held.

Jeg bliver ved med at bede Partypoker om at oplyse den PRÆCISE formulering i deres forretningbetingelser, der giver ret til at omveksle mit EUR indskud til DKK. Jeg får stort set præcis det samme svar hver gang. De skriver blot, at de har sendt tilstrækkelig information.

Derudover skriver de således: "Såfremt, du er uenig i dette, må det være op til dig at klarlægge, hvad du mangler, eftersom vi ikke aner hvad du søger." Tilmed tager det efterhånden en måneds tid og 2-3 rykkere fra mig, før jeg får et svar.


Det er helt på månen, at de skriver, at de ikke "Aner, hvad jeg søger". Jeg har adskillige gange bedt dem om blot at svare "JA/Nej" til følgende spørgsmål: Er det denne formulering, I mener giver ret til omveksling af mit indskud:


"Hvis du foretager et indskud eller en udbetaling fra din konto i en anden valuta end din kontovaluta, sker et sådant indskud eller en sådan
udbetaling til de valutakurser, som vi tilbyder på tidspunktet, og kan være underlagt et mindre vekselgebyr."


Kan det blive mere konkret end et Ja/Nej spørgsmål???? Men Partypokers support aner ikke, hvad jeg søger...



Jeg besluttede mig for, at give det en sidste chance i går og brugte laaaaaang tid på en meget lang og (efter min mening) meget overskuelig mail, hvor jeg skrev mine kommentarer og spørgsmål til deres seneste mail med RØDT. Mine spørgsmål var endda opstillet med formulering "Spørgsmål 1" "Spørgsmål 2" osv. Der var otte spørgsmål i alt - lige til at gå til. Jeg havde også bedt dem om at skrive deres svar ind i teksten, for at bevare overskueligheden.

Indrømmet, tonen var flere steder på grænsen til det flabede fra min side, men efter SÅ mange mails frem og tilbage, er det bare der, vi er nået til... Jeg håbede naivt på, at så ville de trods alt forsøge at svare så godt, som du kunne. BOY, was I wrong...


Jeg fik et svar i dag, hvor de inddirekte svarede på et eller to af mine spørgsmål. Hurtigt svar denne gang, men desværre uden svar på de væsentligste spørgsmål.

Nu står jeg her og kan ikke finde ud af mit næste move. Jeg tror ikke, jeg kan komme på flere forskellige måder at bede Partypoker om en forklaring på. Og jeg får tilsyneladende ikke noget svar alligevel.


Som toppen af kransekagen, har Partypoker tilmed også sendt mig en separat mail om, at min konto er underlagt et periodisk sikkerhedstjek og jeg skal indsende diverse dokumenter. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, om det er decideret chikane, eller om, det blot er tilfældigt. Dog studsede jeg over, at det seneste svar i denne sag, sluttede med formuleringen: "Bemærk venligst, at vi har sendt dig en separat mail vedrørende konto adgang."


Jeg har rigtig meget lyst til at tage det et skridt videre, men er i tvivl om, hvordan det gøres. Lige nu er mit tab jo blot mine VIP-point, da jeg som sagt har fået refunderet det andet tab fra min bank. Er det nok til, at jeg overhovedet kan få nogen til at kigge på min sag?

Jeg bliver så forbandet stædig, når der er noget, som er uretfærdigt.


Foreløbig bliver næste move at gøre Partypoker opmærksomme på denne tråd og invitere dem til at at tale deres sag her i stedet for, at vi sender de samme mails frem og tilbage.


Hvordan ville PN have forholdt sig?

Og for ikke at få for mange af den samme slags indlæg, reserverer jeg næste tråd til dem, som blot ville havde foldet og accepteret tabet på ca. 200 kr. fra starten. Så kan I blot like næste indlæg i stedet for at skrive et selv :-)







05-07-2015 21:13 #3| 1
OP

Like, hvis du blot havde foldet preflop :-)

05-07-2015 21:19 #4| 8

Jeg kan godt lide at du står fast, da de jo faktisk ikke har ret til det de gør, og obv kun går efter princippet "Går den, så går den".


At de så også lige indrømmer at de har lavet en fejl men stadig ikke vil tilbagebetale lyder meget underligt.


Men jeg er absolut tilhænger af at du kører hårdt på, så de måske stopper med sådan noget i fremtiden


Nu spiller jeg ikke selv på Partypoker, men har da slet ikke tænkt mig at oprette en konto nu.

Redigeret af Fatey d. 05-07-2015 21:21
05-07-2015 22:26 #5| 1

du skal vel sende sagen videre i det danske system da de vel har brudt deres licens med den danske stat hvis de ikke overholder reglerne i forbindelse med den danske stat. Så ship sagen videre til både forbrugerstyrelsen (forbrugerombudsmanden) + den Danske Spillemyndighed.

Desuden går jeg ud fra at du har alt på skrift så beviserne er i orden, så kunne de være en ide også at kontakte medierne.....

05-07-2015 22:30 #6| 0

Helt enig med Fatey. Synes også det er noget forbandet svineri når firmaer bare "overruler" deres kunder på den måde, og synes mange af de ting du beskriver lyder som ren chikane. Er selv på udkig efter nye pokersider, og Party-poker fik ikke akkurat et + i min bog. Nok ikke det første sted man kigger, hvis det er standarden på kundeservice.

05-07-2015 22:59 #7| 2
OP

Jeg må indrømme, at dét der trigger mig mest, er at blive beskyldt for svigagtig aktivitet og at de derfor blokerer min konto.


For det første lever vi i et retssamfund, hvor man har ret til at få sig sag prøvet, hvis man er i en tvist. Så når Partypoker og jeg ikke kan blive enige om, hvorvidt de har trukket for mange penge på mit kort eller ej - jamen, så har jeg ret til at få min påstand prøvet. Så nemt er det!

Og måden at få prøvet sin sag på er via en indsigelse i banken. At min bank så næppe gider gøre noget ved en sag af denne størrelse, er noget andet - jeg tvivler på, at de nogensinde kontakter Partypoker for at få en forklaring - de afskriver sikkert pengene under bagatel-grænsen, er mit gæt.

For det andet er det über-tiltende at blive anklaget for svig af een eller anden random supporter, der som minimum virker semi-blank!

At han vælger at konkludere, at jeg nu har begået svig og derfor blokerer min konto er bare så hamrende inkompetent og uprofessionelt som noget kan være i min bog. Han/hun skal ikke sidde og vurdere den slags. Hvis det virkelig er personens opfattelse, må han inddrage en jurist og få denne til at skrive til mig.

Redigeret af 7913 d. 05-07-2015 23:00
06-07-2015 07:55 #8| 1

Foreløbig bliver næste move at gøre PartyPoker opmærksomme på denne tråd og invitere dem til at at tale deres sag her i stedet for, at vi sender de samme mails frem og tilbage.


Så vidt jeg husker har Party endnu aldrig taget sig tid til at forklare noget som helst på PN, så den skal du nok ikke satse for tungt på.

Deres support er og har læææænge været så pivringe at man får lange løg af at prøve at tale fornuft med dem.

Det er selvf pissesurt, men tror godt du kan afskrive alt du mener at have tilgode. Men Gl med det selvf.

06-07-2015 11:54 #9| 0

Har virkelig heller ikke gode erfaringer med party's support. Har derfor skiftet til Danske da det er det samme produkt de udbyder, bare med bedre vilkår, promotions og support :) håber du får dine points igen, får spillet din bonus fri og så skiftet site insta!

06-07-2015 12:21 #10| 0

Egentligt burde PartyPoker bare have et ordentligt smæk ved Spillemyndigheden.


Bortset fra det, så henviser du til ikke-relevant, da du netop ikke har lavet et indskud i en anden valuta end kontovalutaen. Dermed kan du ikke henvise til:


"Hvis du foretager et indskud eller en udbetaling fra din konto i en anden valuta end din kontovaluta, sker et sådant indskud eller en sådan udbetaling til de valutakurser, som vi tilbyder på tidspunktet, og kan være underlagt et mindre vekselgebyr. Se Valutaomregner og Hyppigt stillede spørgsmål for flere oplysninger."


Du skal i stedet bede PartyPoker sende dig reglerne omkring gebyr, når du indbetaler til din pokerkonto i samme valuta som kontovalutaen. Hvis sådanne regler ikke findes, så må de hoste op og indrømme deres fejl, hvis de har påført dig gebyromkostninger alligevel.

06-07-2015 13:38 #11| 0
OP
Samuel skrev:Egentligt burde PartyPoker bare have et ordentligt smæk ved Spillemyndigheden.

Bortset fra det, så henviser du til ikke-relevant, da du netop ikke har lavet et indskud i en anden valuta end kontovalutaen. Dermed kan du ikke henvise til:

"Hvis du foretager et indskud eller en udbetaling fra din konto i en anden valuta end din kontovaluta, sker et sådant indskud eller en sådan udbetaling til de valutakurser, som vi tilbyder på tidspunktet, og kan være underlagt et mindre vekselgebyr. Se Valutaomregner og Hyppigt stillede spørgsmål for flere oplysninger."

Du skal i stedet bede PartyPoker sende dig reglerne omkring gebyr, når du indbetaler til din pokerkonto i samme valuta som kontovalutaen. Hvis sådanne regler ikke findes, så må de hoste op og indrømme deres fejl, hvis de har påført dig gebyromkostninger alligevel.

Helt korrekt, men Partypoker har kun sendt dette uddrag, så det MÅ være den formulering, der er i spil. De vil bare ikke bekræfte det, selvom jeg har bedt dem svare Ja/Nej utallige gange til det.

De har også skrevet et eller andet uforståeligt vrøvl om, at min danske bankkonto jo er i DKK, så derfor skal indskuddet veksles.

Mit gæt er, at de ikke kan læse og forstå deres egne regler og derfor tror, at hvis indskuddet kommer fra et VISA, der er tilknyttet en dansk bankkonto i DKK, jamen så skal der veksles...


Ret grotesk egentlig - at support ikke kan læse og forstå :-)


Redigeret af 7913 d. 06-07-2015 13:38
06-07-2015 14:25 #12| 6

Ligesom de andre, håber du tager sagen hele vejen. Der er ALT for mange som gir op, og det giver Poker/bettingsiderne god grund til at trække sagerne ud, fordi det lykkes for dem at få folk til at kaste håndklædet i ringen.


Der er ikke meget der kan irritere mig ligeså meget som provokerende og luskede supportmedarbejdere, til gengæld bliver jeg også altid glad når supportmedarbejdere gør det godt, så lige et plus til Unibets support herfra.

06-07-2015 14:38 #13| 4

Vi arbejder ikke aktivt med PartyPoker mere, og kan derfor ikke hjælpe med sager hos dem. Det hjælper helt sikkert ikke noget at skrive til spillemyndigheden. Hvis man vil have noget igennem er det først forbrugerombudsmanden og til sidst en retssag. Generelt har forbrugerne alt for dårlige muligheder for at klage.

06-07-2015 17:15 #14| 0

Det Dieb egentlig skriver..

Giv op, det har PNHQ.. du spilder dit liv på idioter.. spil på Danske Spil istedet!


Har sites som party ikke nogle supervisors til at overvåge supporten? det må du næsten vide Dieb?

Har de slet ikke lært noget af at rasle ned af ranglisten over pokersites.. eller de har måske bare givet op, og prøver at vride de sidste mønter ud af en synkende skude..

06-07-2015 21:21 #15| 3
OP

Jeg har nu sendt en klage til forbrugerombudsmanden. Så bliver det interessant at se, om der sker noget,,,

06-07-2015 22:06 #16| 0

Har spillet i over 10 år på party. Skulle ændre mail men systemet fuckede op. Skrev en mail til dem og har ikke hørt fra dem. Der var ingen penge på kontoen og kun få point. Har bare undrer mig over at de åbenbart er så pisseligeglade med gamle kunder.

08-07-2015 19:25 #17| 0
OP

Så kom der svar fra partypoker igen. Der var desværre intet nyt i svaret. De er stadig ikke i stand til at læse deres egne forretningsbetingelser:


Vi beklager for det sene svar. Vores finans afdeling bekræfter igen, at der ikke var tale om en fejl, eftersom du havde valgt at indbetale med en kort tilhørende en konto i danske kroner. Som allerede oplyst, blev dette automatisk opfanget af vores system, og derfor kom en vekselkurs ind i billedet.



De mener altså, at denne formulering fra deres forretningsbetingelser handler om indbetaling med kort tilhørende en konto i DKK:


Hvis du foretager et indskud eller en udbetaling fra din konto i en anden valuta end din kontovaluta, sker et sådant indskud eller en sådan
udbetaling til de valutakurser, som vi tilbyder på tidspunktet, og kan være underlagt et mindre vekselgebyr."


Det er rystende...


I øvrigt fik jeg også en advarsel mod at skrive usandheder på et internetforum. Heldigvis fortæller jeg ikke usandheder!


12.1. Fornærmende eller anstødeligt sprog fra din side tolereres ikke på
vores chatfora eller på nogen anden måde på platformene eller over for
koncernens medarbejdere. Derudover har du heller ikke ret til at
fremsætte usande og/eller skadelige kommentarer med hensyn til
koncernens drift på noget medie eller i noget forum.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen

Din Party Kundeservice





Redigeret af 7913 d. 08-07-2015 19:25
09-07-2015 17:17 #18| 0
OP

Nå, om ikke andet er de da blevet hurtigere til at svare . omend svarene stadig indikerer, at supporten har alvorlige udfordringer med at læse - både mine mails og deres egne forretnignsbetingelser:


Her er de seneste mails frem og tilbage:


Hej Troels,

Tak for din mail den 5/7/2015.

Vi beklager
for det sene svar. Vores finans afdeling bekræfter igen, at der ikke var
tale om en fejl, eftersom du havde valgt at indbetale med en kort
tilhørende en konto i danske kroner. Som allerede oplyst, blev dette
automatisk opfanget af vores system, og derfor kom en vekselkurs ind i
billedet.

Som også tidligere oplyst, har vi nu slået denne
funktion fra på din konto, så det igen sker fremover, drmed ikke sagt,
der var tale om fejl. Vores system er sat sådan op.


************************************************************


Ok - oplys mig venligst, hvor i jeres forretningsbetingelser der står
noget om indbetalinger med kort tilhørende en konto i danske kroner! Det
tror jeg ikke, I kan, for det er en regel, som I selv har opfundet!

Jeg glæder mig til at se, hvor i jeres forretningsbetingelser det står!!!
I bedes sende et uddrag fra jeres forretningsbetingelser, hvor I markerer formuleringen.

På forhånd tak



**********************************************************



Hej Troels,

Tak for din mail.

Vi har sendt disse utallige gange nu. Vilkår og betingelser kan ikke dække alt ind ordret, men din
situation er dækket ind under de betingelser vi har sendt så mange gange
nu. Der er derfor intet udestående at besvare.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen

Din Party Kundeservice


************************************************************



I skriver endnu engang, at I utallige gange har sendt en beskrivelse, der dækker min situation. Det er bare ikke korrekt!

I har sendt dette uddrag fra jeres forretningsbetingelser:

Hvis du foretager et indskud eller en udbetaling fra din konto i
en anden valuta end din kontovaluta, sker et sådant indskud eller en
sådan udbetaling til de valutakurser, som vi tilbyder på tidspunktet, og
kan være underlagt et mindre vekselgebyr.


Men ovenstående afsnit dækker IKKE min situation - det er jo hele problemet!
Ovenstående afsnit dækker situationer, hvor jeg indbetaler i en anden
valuta end min kontovaluta - det er jo noget HELT andet and min
situation. Prøv dog at læs!!! Det er godt nok ekstremt, at jeg skal
forklare dette så mange gange - det handler jo blot om at læse!!!

Min kontovaluta er EUR, Mit indskud blev foretaget i EUR. Dermed dækker ovenstående altså IKKE min situation.
Havde jeg lavet mit indskud i en anden valuta , ville ovenstående afsnit være gældende.
Et
eksempel herpå kunne være, at jeg lavede et indskud i USD og min
kontovaluta er EUR. Så ville I naturligvis skulle lave en omveksling,
hvilket er beskrevet i ovenstående afsnit fra jeres
forretningsbetingelser.

I mit tilfælde, hvor indskud og kontovaluta er SAMME valuta, giver det jo ikke mening at veksle!

Vil I ikke godt bare prøve at læse uddraget fra jeres forretningsbetingelser een gang til?



*****************************************************************


Hej Troels,

Tak for din mail.

Vi henviser til de utallige tidligere mails for yderligere information.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen

Din Party Kundeservice


*****************************************************************



ja, jeg har yderligere spørgsmål:

Her er min tidligere mail: I
har glemt at tage stilling til, at de forretningsbetingelser, som I
henviser til slet ikke dækker min situation!

Fortæl mig venligst, hvor I er uenige med mig:
Er det når jeg påstår, at min kontovaluta er EUR?
Er det når jeg påstår, at mit indskud blev foretaget i EUR?

Er
det når jeg påstår, uddraget fra jeres forretningsbetingelser handler
kun om indskud foretaget i andre valutaer end min kontovaluta?


Siden
I har stjålet mine penge og stædigt nægter, at I har begået en fejl, må
I være uenige i mindst eet af disse punkter. Fortæl mig venligst
hvilket/hvilke?
Og prøv nu for denne gangs skyld at svare på mine
spørgsmål. Det eneste svar jeg får er, at I påstår, at I har svaret. Men
det har I jo ikke. I har kun sendt et uddrag for jeres
forretningsbetingelser, som dækker en helt anden situation end min.




Herunder er min tidligere mail - I har glemt at forholde jer til den...


************************





I har sendt dette uddrag fra jeres forretningsbetingelser:

Hvis du foretager et indskud eller en udbetaling fra din konto i
en anden valuta end din kontovaluta, sker et sådant indskud eller en
sådan udbetaling til de valutakurser, som vi tilbyder på tidspunktet, og
kan være underlagt et mindre vekselgebyr.



Men ovenstående afsnit dækker IKKE min situation - det er jo hele problemet!
Ovenstående afsnit dækker situationer, hvor jeg indbetaler i en anden
valuta end min kontovaluta - det er jo noget HELT andet and min
situation. Prøv dog at læs!!! Det er godt nok ekstremt, at jeg skal
forklare dette så mange gange - det handler jo blot om at læse!!!

Min kontovaluta er EUR, Mit indskud blev foretaget i EUR. Dermed dækker ovenstående altså IKKE min situation.
Havde jeg lavet mit indskud i en anden valuta , ville ovenstående afsnit være gældende.
Et
eksempel herpå kunne være, at jeg lavede et indskud i USD og min
kontovaluta er EUR. Så ville I naturligvis skulle lave en omveksling,
hvilket er beskrevet i ovenstående afsnit fra jeres
forretningsbetingelser.

I mit tilfælde, hvor indskud og kontovaluta er SAMME valuta, giver det jo ikke mening at veksle!

Vil I ikke godt bare prøve at læse uddraget fra jeres forretningsbetingelser een gang til?


**********************************************


Mon ikke supportmedarbejderen skulle overveje et job, hvor han ikke skal læse noget...





09-07-2015 17:20 #19| 0
OP

Jeg kan ikke finde ud af at finde Partys T&C på engelsk. Den hopper automatisk over på dansk. Een, der kan hjælpe?

Jeg skal bruge dette afsnit på Engelsk:


3.4. Det koster ikke et konfigurationsgebyr at åbne din konto. Dine midler opbevares sikkert på en gratis modregningsbankkonto hos Royal Bank of Scotland. Det betyder, at midlerne er kreditorbeskyttede, hvis vi bliver insolvente. Alle betalinger til og fra din konto skal betales i de valutaer, der er tilgængelige på mulighederne på det pågældende tidspunkt, og er ikke rentebærende. Desuden skal du sikre, at alle indbetalinger på din konto komme fra en betalingskilde, hvor du er den navngivne kontoholder. Hvis du foretager et indskud eller en udbetaling fra din konto i en anden valuta end din kontovaluta, vil et sådant indskud eller en sådan indbetaling blive foretaget til de vekselkurser, som vi får tilbudt på tidspunktet for et sådant indskud eller en sådan udbetaling og kan være underlagt et lille omvekslingsgebyr. Se Valutaomregner og Ofte stillede spørgsmål for at få yderligere oplysninger.

09-07-2015 17:46 #20| 0

Helt nede i bunden af siden kan du vælge engelsk!

09-07-2015 17:52 #21| 0

3.4. There are no set-up charges for opening Your Account. Your funds are held in trust in a set-off free bank account with Royal Bank of Scotland. This means that the funds are protected from claims from creditors in the event of Our insolvency. All payments to and from Your Account must be paid in the currencies available on the Facilities from time to time and shall not bear interest and You shall ensure that all payments into Your Account are from a payment source for which You are the named account holder. If You are making a deposit to or withdrawal from Your Account in a currency other than Your Account Currency, such deposit and/or withdrawal will be made at the Exchange Rates offered by Us at the time of such deposit or withdrawal and may be subject to a small conversion fee. Please see Currency Converter and Frequently Asked Questions for further details.

09-07-2015 17:55 #22| 0
OP

Takker.

På engelsk er det om muligt endnu tydeligere. Her står der "Your Account" med store bogstaver hver gang, der menes Partypoker-konto.

Redigeret af 7913 d. 09-07-2015 18:33
09-07-2015 18:06 #23| 0

Hele miseren stammer vel fra at du benytter et visakort tilknyttet en DKK konto?

Du taster ind at du vil have indsat 1000 EUR - men det er ikke det samme som at det er din bank der får lov til at veksle og sender 1000 EUR videre til Partypoker. Det er imo det samme som at Partypoker får lov at hæve 1000 EUR på en konto som er nomineret i DKK (eller er det rent faktisk en EUR konto du har visakort til ? ) - ergo er Partypoker konto og indskudskonto i forskellige valutaer. De foretager derfor veksling af DKK til EUR ud fra deres aktuelle gældende kurser.

Jeg kan godt læse t&c og også læse din påstand og kan sagtens følge dig i at du siger at du sender 1000 EUR ikke xx DKK, men er ikke sikker på du rent faktisk har ret i at de gør noget forkert.

At deres vekslekurser så er helt i skoven er en helt anden snak.

Sry for partykiller, men det var bare min umiddelbare indskydelse.

Redigeret af Allfen d. 09-07-2015 18:06
09-07-2015 18:24 #24| 0
OP

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener Allfen? Du skriver forskellige ting?

Men jeg har lige sendt en officiel klage til Partypoker - en sådan har de engang lovet at videresende. Jeg har bare ikke gjort den "officiel" før nu. Jeg har naivt troet på, at supporten på et tidspunkt ville udbryge noget i stil med: "GUUUUUUD, det er jo helt galt det her - vi har jo misforstået hele situationen totalt!!!! Hahaha, en brøler. Vi sender ham sgu lige en kæmpestor undskyldning og måske endda også en solid kontant kompensation (yeah, right!!!)"

Men det er altså ikke sket.


Men her er et uddrag fra klagen, som jeg tror svarer på dit spørgsmål Allfen.


Jeg har efterhånden en ret god idé om, præcist hvor problemet ligger. I ovenstående uddrag tror support, at ordet "konto" i formuleringen "fra din konto i en anden valuta end din kontovaluta" betyder min danske bankkonto, som rigtigt nok er i DKK.
Ser man på samme uddrag fra forretningsbetingelserne på Partypokers engelske hjemmeside, bliver det dog om muligt endnu mere tydeligt, at
supporten er helt galt på den.

If You are making a deposit to or withdrawal from Your Account in a currency other than Your Account Currency, such deposit and/or
withdrawal will be made at the Exchange Rates offered by Us at the time of such deposit or withdrawal and may be subject to a small conversion fee.

Herer ordet "konto" nemlig skrevet som "Your Account" med store
begyndelsesbogstaver - altså udtryk for et gennemgående begreb. Begrebet
"Your Account" er anvendt adskillige gange gennem Partypokers samlede
forretningsbetingelser. Alle steder betyder begrebet min konto hos
Partypoker - og altså IKKE min danske bankkonto!

Redigeret af 7913 d. 09-07-2015 18:25
09-07-2015 18:36 #25| 0

Jeg forstår hvad du mener, men hvis du på deres hjemmeside taster et indskud på 1000 EUR og benytter dit visakort, så vil det efter min overbevisning være det samme som at du giver dem lov at hæve 1000 eur på en konto nomineret i DKK. Dette betyder at indskuddet er foretaget i en anden valuta og der vil ske veksling.


Er man i udlandet og bruger sit visakort bliver man nogen gange spurgt om man vil veksle til lokal valuta eller i oprindelig valuta. Forstået på den måde skal vi foretage vekslingen for dig eller vil du selv stå for den. I Partypoker vælger de ved at skrive som de gør at de altid foretager veksling medmindre din partypoker konto og din visakortkonto er i samme valuta.


Men det er kun ud fra tågede erindringer fra bankverdenen og vil sige at jeg rigtig fint kan forstå dit synspunkt og kan også godt se at deres formuleringer kunne være langt bedre.


Og er enig i at den engelske formulering peger mere i retning af dit synspunkt.


Håber der kommer en fornuftig løsning på det hele.

09-07-2015 18:50 #26| 0
OP

@Allfen.

Det er jo sikkert samme opfattelse, som supporten har.

Men det er bestemt ikke det, der står i deres forretningsbetingelser.

13-07-2015 10:16 #27| 0
OP

Insta-afvist af forbrugerombudsmanden.


De skriver, at de får langt flere klager, end de har tid til at behandle og min er altså blevet ikke blevet prioriteret.

Der henvises til forbrugerklagenævnet, hvor en klage koster 160 kr. Selvom det ikke er en formue, har jeg dog ikke tænkt mig at bruge penge på dette.


14-07-2015 00:04 #28| 0

Efter at have læst tråden har jeg tænkt de samme tanker som Allfen. Ingen tvivl om at det sagtens kunne være skåret mere ud i pap i deres T&C, men umiddelbart lægger den nuværende formulering op til 2 synsvinkler.

Nu bruger jeg ikke selv PartyPoker, men det springende punkt må være, hvorvidt du ved deposit på PartyPoker selv kan bestemme om du vil indsætte i DKK eller EUR. I modsat fald har du formentlig ikke en sag.

Poker Stars er min konto i USD, men ved et deposit kan jeg kun angive beløb i DKK, som dog til orientering i et andet felt bliver vist som det dollar-beløb min deposit vil blive omregnet til, men for mig er deposit kun muligt i DKK, eftersom min bankkonto er DKK.

14-07-2015 00:25 #29| 0
OP
dankjar skrev:Efter at have læst tråden har jeg tænkt de samme tanker som Allfen. Ingen tvivl om at det sagtens kunne være skåret mere ud i pap i deres T&C, men umiddelbart lægger den nuværende formulering op til 2 synsvinkler.
Nu bruger jeg ikke selv PartyPoker, men det springende punkt må være, hvorvidt du ved deposit på PartyPoker selv kan bestemme om du vil indsætte i DKK eller EUR. I modsat fald har du formentlig ikke en sag.
Poker Stars er min konto i USD, men ved et deposit kan jeg kun angive beløb i DKK, som dog til orientering i et andet felt bliver vist som det dollar-beløb min deposit vil blive omregnet til, men for mig er deposit kun muligt i DKK, eftersom min bankkonto er DKK.


Jeg kan vælge mellem DKK og EUR ved deposit (og USD så vidt jeg husker).


Men jeg kan stadig SLET ikke se, hvordan formuleringen skal kunne dække andre situationer end indskud i andre valutaer end min kontovaluta.

Især ikke den engelske formulering:


If You are making a deposit to or withdrawal from Your Account in a currency other than Your Account Currency, such deposit and/or
withdrawal will be made at the Exchange Rates offered by Us at the time of such deposit or withdrawal and may be subject to a small conversion fee.


Men det er sikkert også fuldstændig ligegyldigt nu, for der er efterhånden ikke mere at gøre, når jeg ikke vil betale for at klage.


Men tænk sig, at man kan drive en forretning på denne måde og slippe afsted med det - det er fuldstændig grotesk! Det er muligvis lidt en hård påstand, men såfremt de ikke kan levere bedre argumenter for, hvorfor de har nuppet en bid af mit indskud, vil jeg gå så langt som at sige, at de har stjålet fra mig!

Det er peanuts, jeg har mistet, men laver de samme nummer med andre kunder, kan det muligvis godt blive til en sjat på årsbasis...

Og kan de mon finde på andre måder at stjæle fra kunderne på? De kan jo altid blot hævde, at deres T&C betyder noget andet end, hvad der reelt står...


Well, hate-trip over for now...





← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar