Sidder tilbage i Cryptos £110 søndagsturnering og jeg har lidt over avg (15k, avg 13k) i chips. Der er penge til 50 og vi sidder ca. 60 tilbage. Blinds er 300/600 med 75 ante
Mit table image er forholdsvis LAG. Jeg har været meget aktiv, men er de seneste 3 hænder blev check-raiset og har været nød til at folde. Derfor har jeg valgt at sætte tempoet ned for at finde en hånd med det resultat at jeg ikke har spillet en hånd i 20-25 min.
I den foregående periode op til denne hånd er det meste af spillet foregået preflop. Raiseren tager blindsne eller bliver reraiset all-in af en shortstack.
Pludselig beslutter Villain i hånden at mikse spillet op og open-limper fra mp. Han har spillet forholdsvis stramt, men har alligevel en pæn stack. (17k) Efter ham limper en anden spiller med. Og action er til mig med 9s 7s i cutoff. Jeg hopper med på vognen, det samme gør knappen, blindsne er med så vi er 6 mand til floppet. Pot 4200
Floppet slår 7r 8s Ks
Checket til mp-limperen som siger 3000, foldet til mig, som?
Det viser selvfølgelig stor styrke at at byde ind i 6 mand, så vi må naturligvis sætte Villain på en god konge eller bedre.
Mine muligheder:
FOLD: Tjaaa, jeg floppede jo hverken flush eller str8 og vi er jo lige omkring pengene. Det sikre valg er at lægge sig og folde sig til de sikre £160.
CALL: Jeg skal kalde 3000 ind i en 7200 pot, det er jo ganske fine odds til par og flush draw. Ved blot at kalde kan jeg måske tilmed få et call ud af én af blindsne hvilket giver mig endnu bedre odds til mit træk. Til gengæld står jeg og ligner et stort træk, enten 9-10 eller flush draw hvis der falder en blank på turn og Villian vil sandsynligvis bette mig ud på turn.
RAISE: Vi vil jo helst ikke have vores turneringsliv på spil med blot et draw, men et raise her er ensbetydende med at vi spiller for stakken. Til gengæld vil vi gerne have den allerede pænt store pot uden at behøve skulle ramme. Et raise lægger selvfølgelig max pres på villain, men hvis vi ikke har nogen fold equity giver et raise ikke megen mening. Folder villain nogle hænder her?
Kort inden boblen: Crypto £110
Raise allin. Du har flushdraw, plus der er gode muligheder for at vinde med en 7´er eller en 9´er, plus noget bagdørsstraight. Det er helt op til 14 outs. Men du ønsker ikke flere i potten, da den så bliver for stor. Og du ønsker ikke et raise bag dig. Og hvis ikke villain er stærk nok til at kalde, ønsker du ikke at give ham frikort.
"Vi vil jo helst ikke have vores turneringsliv på spil med blot et draw"
Hvorfor ikke? Du har jo rent faktisk ramt et par, og dit draw er så stærkt her, at du mod rigtigt mange legitime hænder faktisk er foran.
Hvis villain er stram, vil han folde til dit reraise (medmindre han har floppet et set eller lignende), da han også selv gerne vil i pengene.
Det er lige nøjagtigt spillet inden boblen der skiller bukkene fra fårene. Og på det tidspunkt der kan akkumuleres rigtigt mange chips. Plus folk er monster-scared for at spille store pots på dette tidspunkt. Det skal du udnytte - også selv om du ikke har ramt en sikker vinderhånd.