Min standard reraise er til 125, men ved en fejl kom jeg til kun at sige 115. Jeg har kun spillet 35 hænder mod ham hvor han har spillet 23/15/2. Han virker til at raise meget light i pos. Det er min første 3 bet ved bordet.
$1,000 USD NL Texas Hold'em
Total number of players : 6
Seat 1: intothestars ( $2,093 USD )
Seat 2: a27525 ( $1,447 USD )
Seat 4: ronancanning ( $991.25 USD )
Seat 6: sanderum ( $1,238 USD )
Seat 3: Byrrrr ( $985 USD )
Seat 5: yhxking ( $773.50 USD )
yhxking posts small blind [$5 USD].
sanderum posts big blind [$10 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to sanderum K♥ Q♠
a27525 folds.
Byrrrr folds.
ronancanning raises [$35 USD]
yhxking folds.
sanderum raises [$105 USD]
ronancanning calls [$80 USD]
** Dealing Flop ** T♦, K♠, 6♠
Hvilken linie foretrækker i her og hvorfor?
Jeg skal nok poste mine tanker senere.
KQ i reraised pot (1000NL)
Ville mene et c-bet her var naturligt.
Som med i hvert fald en af dine andre hænder er det umuligt at sige noget konstruktivt om en så standard situation. Det sagt er et bet selvfølgelig oplagt.
Du byder vel 190$-200$.....
Det er vel den eneste linje der er at foretrække på så farligt et board...
Mvh Slot
@Phearlezz:
Hvis det er en standard situation, er det forhåbentligt ikke umuligt at sige noget om hvordan man skal gribe den an.
Når du ikke rammer Cbetter du, så bet er vel den eneste linje som jeg kan se
Better det samme som Poker-slot
@Alle:
Jeg tænker også på hvordan I vil spille resten af hånden igennem. Hvis i vil c-bette hvad gør i så hvis i får et call el. et raise?
Så post dit bet, hans call, og turnkortet - så kan vi så småt komme igang... :-)
Cbet.
Ved et call, revurdere du turn.
Ved et raise, revurdere du størrelsen, og stacksize osv.
Så som Jungleras siger "Så post dit bet, hans call, og turnkortet - så kan vi så småt komme igang."
I mine øjne er man nødt til at have en plan for hele hånden, inden man kan finde ud af den bedste linie.
Jeg er i tvivl om det overhovedet bedst kan betale sig at lave et c-bet.
1. Er der noget value i et bet?
2. Jeg får inden bedre hænder til at smide sig
3. Hvis jeg får et rimeligt raise i hovedet er jeg vel nødt til at folde eller hvad? Det kan være en raise for value eller et semi-bluff raise og jeg har ingen reads på modstanderen.
4. Hvis jeg får et call på flop står jeg i en meget svær situation, selvom der kommer en blank.
5. Ved at checke giver jeg modstanderen et gratis kort til et draw, men det vil han ofte selv byde for mig som et semi bluff og han kan finde på at byde på ren luft.
Det der taler for et c-bet er at et sådant vil jeg ofte lave hvis jeg ikke har ramt, så jeg kan blive for let at læse, hvis jeg konsekvent spiller sådan med marginale hænder. Det vil jeg selvfølgelig sørge for ikke er tilfældet.
Så må du da allerede vide hvad planen er når du nu reraiser preflop og rammer et godt flop.
Kan ikke se hvorfor du poster den under analyse - du har et easy C-bet eller R/C!
Jamen poker er et spil, hvor inititiav belønnes jo!
Du bliver alt for nem at skyde af - endda en fin handske som her, hvis du lader initiativet overgår til modstanderen
@Sanderum
Et bet her er helt og aldeles automatisk, og det bør du vide. Du reraiser en TPTK-hånd, der rammer TPTK på et drawy bord.
Desuden er der i mange "standard"-situationer flere linjer, der kan være rigtige, og beslutningen afhænger typisk af timing tells, dynamik og randomization. Hvis han raiser dig her, kan du altså calle, folde eller skubbe. Umiddelbart ser skub bedst ud efterfulgt af fold, men alle tre muligheder er helt legitime.
Det er rigtigt, at det som udgangspunkt er en god ide at have en plan for hele hånden, med i dette tilfælde er turnkortet så altafgørende, da esser, konger, damer, knægte, tiere, niere og spar skal spilles forskelligt. Derfor er det ikke muligt at planlægge andet end reaktionen til et eventuelt flopraise.
Hvordan planlægger du hele hånden, inden du spiller den? Det er lidt begrænset, hvor meget tid du har. Man har vel nogle standarder, man følger, og så må man tilpasse sig ud fra andres handling. Eller er det bare mig?
"Er der noget value i et bet?" Der er da masse af value i et bet på floppet.
Måske var det en ide at få et bedre read på modstanderen, inden du begynder at spille marginale hænder oop??
Det har jeg nemlig lært for nyligt og det er slet slet ik så tosset endda.
Uden et brugbart read er preflop spillet horribelt. Som kenose.
Som spillet har du et easy bet, og en svær beslutning hvis og når han raiser dig. Derfor skal KQ ikke reraises OOP.
PF kan jo mixes, jeg ser intet galt i at repoppe PF. Floppet skal bydes, og så må vi jo se hvad der sker herefter. Det er umuligt at have en plan resten af hånden, når vi ikke ved hvad villain har tænkt sig at gøre.
Phearlezz, fat nu lidt :)
Når han selv skriver
"3. Hvis jeg får et rimeligt raise i hovedet er jeg vel nødt til at folde eller hvad? Det kan være en raise for value eller et semi-bluff raise og jeg har ingen reads på modstanderen.
4. Hvis jeg får et call på flop står jeg i en meget svær situation, selvom der kommer en blank."
Virker det ikke somom han forstår at spille marginale hænder i rr pots even though han har TPGK. Derudover ved han intet om hvordan hans modstander spiller rr pots.
Jeg folder normalt KQ der, men hvis jeg endelig reraiser, så raiser jeg mere, typisk til $135.
Som spillet stikker jeg $188 ud og kalder et push. Mod en standard party villain på NL1k ser du alt mulig skrammel blive pushet der.
Jørn
Tak skal i have allesammen.
Lad mig først slå fast at mit problem med hånden var som ChrisJ nævner at jeg ikke på dette tidspunkt ved noget om hvordan modstandern spiller i reraisede potter. Mod en standard aggressiv modstander byder jeg 190$ ud og caller et reraise nøjagtig som der er flere der foreslår.
Selv om jeg ikke har et read på ham endnu mener jeg sagtens at jeg kan reraise ham pre, eftersom han har åbenraiset meget light i pos.
Jo mere jeg tænker over hånden, jo mere kan jeg se at I har ret i at jeg bare må stikke ud og så tage hånden derfra. Jeg valgte dog at checke i situationen og resten af hånden kommer for fuldstændighedens skyld her:
** Dealing Flop ** T♦, K♠, 6♠
sanderum checks.
ronancanning bets [$160 USD]
sanderum calls [$160 USD]
** Dealing Turn ** J♦
sanderum checks.
ronancanning checks.
** Dealing River ** 5♣
sanderum checks.
ronancanning checks.
sanderum shows K♥, Q♠a pair of Kings.
ronancanning doesn't show A♠, 7♦high card Ace.
sanderum wins $553 USD from the main pot with a pair of Kings
syntes du spiller den dårligt
det check på floppet er skyld i hånden bliver så dårligt spillet
Hænger slet ikke samen med raise preflop med KQ som er aggressivt i mine øjne, også spille postflop så passivt
Synes godt det kan forsvares at checke på floppet, hvis du ved, at Villian er meget agg. og er villig til at skyde mere end én gang på rent air, men du har jo intet read, så du bør IMO altid bette flop her.
Turn: Hvorfor ikke stikke ud, så du ikke giver flushdraws gratis kort?
Det er jo alt for nemt for villian at checke bag og tag et gratis kort af.
En anden ting er, at du jo på intet tidspunkt i hånden aner hvor du står, hvis du bare caller hele hånden igennem.
Synes det er en stor fejl at give et frikort her, du mister utrolig meget value i længden samt du ingen info får.
River: Med den linie der har været hånden igennem, hvad er så argumentet for ikke at stikke et valuebet ud på river?
Igen her, synes jeg du mister meget value i længden.
snowking
Tjaa, troede ikke jeg skulle komme til at poste det hyer men - Ryk ned i limit !
Hvis du er i tvivl om hvorfor, så ryk langt ned i limit !
1. Du vil have flere skillinger til midten her hvor du sandsynligvis er størst.
2. Du ved ikke om villain er aggresiv nok til at angribe hvis du blot checker her.
3. Du slipper for at give villain gratis turn kort.
Som mange skriver er det scared måde at spille på.
Hvis du er bange for at stikke ud her, så call preflop, og kald ned i stedet hvis du rammer.