KQ,NL400,tricky

#1| 0

Villian og jeg har haft en 2-3 pots, de seneste 20 minutter, hvor jeg har taget ned alle gange.

Hans kendetegn ved bordet har været at han ofte underbetter potten en hel del, for derefter at calle med tynde holdings til raises.

I og med at vi har haft et par konfrontationer hvor jeg mere eller mindre har udspillet ham og bl.a bluffet ham ud af en pæn pot,dog uden at vise, vælger jeg en ret utraditionel linie på floppet i håb om at lokke ham ind i potten på turn.
Jeg har på fornemmelsen Villan er begyndt at blive lidt småirreteret på mig,og han er begyndt at calle mange af mine raises preflop.

Mine spørgsmål går derfor primært på turn og specielt river?

1. Er mit raise på turn for lille?

2. Hva gør i på river, kan i finde et call frem eller er det et auto-fold?
Jeg selv tænker helt i bund og ender med at calle...

Ser frem til en masse konstruktive svar:)

Ps. Vil i fremtiden prøve, at begynde på, at poste en hel del flere hænder.

2.00/4.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, May 17, 2007 2:47:23 AM
Table TH 71 (Real /Cash Game )
Seat 1: Jefe15 (348.90)
Seat 2: Villan (447.10)
Seat 3: goudvis (400.00)
Seat 4: HERO (685.90)
Seat 5: Maloi72 (101.30)
mla37 post SB 2.00
goudvis post BB 4.00
** Deal **
Villan [N/A, N/A]
goudvis [N/A, N/A]
Hero Q, K
Maloi72 [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
Hero Raise to 16.00
Maloi72 Fold
Villan Call 16.00
goudvis Call 16.00
*** Flop(Board): *** : Q, 6, 8
*** Bet Round 2 ***
Villan Bet 20.00
goudvis Fold
Hero Call 20.00
*** Turn(Board): *** : Qh, 6s, 8h, K
*** Bet Round 3 ***
Villan Bet 20.00
Hero Raise to 76.00
Villan Call 76.00
*** River(Board): *** : Qh, 6s, 8h, Kd, 6
*** Bet Round 4 ***
Villan All-in 335.10
Hero Call 335.10

snowking

17-05-2007 04:22 #2| 0

Jeg siger 95 på turn...
Jeg folder river. Jeg synes det er fair nok at du har en fornemmelse for han er ved at være irreteret på dig, men når endnu ikke på noget tidspunkt har set ham LAG'e den op, er river i min bog et temmelig klart fold. Regner du med slå andet end air?

17-05-2007 04:37 #3| 0

Regner med at slå busted str8 draws og måske en underligt spillet Q.

snowking

17-05-2007 08:18 #4| 0

"Hans kendetegn ved bordet har været at han ofte underbetter potten en hel del, for derefter at calle med tynde holdings til raises."

Hvad laver du så på floppet?

17-05-2007 10:10 #5| 0

Som Asger_b siger...Hvis han caller med tynde holdings, så raise pot på floppet og giv den gas på turn. Vil donken så calle mod odds og er heldig at ramme dig ned på riveren - then be it. Så siger du pænt "nh" eller "wp", venter tålmodigt og flår ham så levende :P

17-05-2007 10:20 #6| 0

Jeg forstår ikke helt hvorfor du giver gode drawing odds og samtidig caller et push når drawet kommer. Det hænger ikke rigtig sammen synes jeg, hvis du giver så gode odds som du gør er du tvunget til at folde der, da bettet er alt for stort ift. potten.

Efter min mening er din hånd slet ikke stærk nok til at flatcalle det flop med en plan om turn raise. Jeg ville helt sikkert raise det flop. Du skal også have fat i et noget større raise på turn. Alt i alt virker det fjollet at spille den så weak imod en calling station.

17-05-2007 21:26 #7| 0

Raise flop. Raise mere på turn.

B
www.playbald.com

18-05-2007 03:51 #9| 0

Dobbelt-post.

18-05-2007 03:51 #8| 0

Har ikke været ved computeren før nu, derfor jeg svarer lidt sent:)

Asger og Sennels>
Jeg synes I har en rigtig god pointe, som I siger, når han caller med tynde holdings skal den raises på floppet, og alligevel måske ikke, hehe...
Det jeg mener er, at jeg er godt klar over at jeg giver ham alt for gode odds ved ikke at raise, men hvem siger han har ramt floppet?
Hvis jeg nu caller og han så rammer en K,J eller T, så betaler han måske hele vejen, da han jo netop er CS.

Hvad synes I om denne tankegang?

Allan>

"Det hænger ikke rigtig sammen synes jeg, hvis du giver så gode odds som du gør er du tvunget til at folde der, da bettet er alt for stort ift. potten."

Du har fat i noget, bettet er alt for stort i forhold til potten, hvorfor skulle han skubbe hvis han havde ramt?Ville han ik forsøge at bette 70% pot og få et call?

Jeg er tilgengæld enig i, at jeg burde have raiset en pæn del mere på turn, for at få draws til at folde eller betale til skidte odds.

Kan da lige oplyse at jeg tog hjem og han viste JQ op:)

snowking

18-05-2007 06:32 #10| 0

DU er helt væk mht. til at calle og håbe han fanger, da han pusher river betaler du alligvel og du siger han er en CS, den skal raises på floppet HVER gang, så du kan få max value fra en dårligere Q og alle draws...

Flatcall på flop er ligeså dårligt som at folde her..

18-05-2007 12:23 #11| 0

"...hvorfor skulle han skubbe hvis han havde ramt?Ville han ik forsøge at bette 70% pot og få et call"

Hvis villian har ramt sin flush er dette et godt spot til et value push imo - det er det i hvert fald på NL50. Sklansky beskriver også at det ofte er +EV at skubbe i sådan et spot i "NL hold 'em Theory and Practice".

Tilbage til hånden. Jeg mener at du som spillet har et let fold. Du vil ikke fange et bluff ofte nok i dette spot til at et call kan betale sig.

sunek

18-05-2007 16:51 #12| 0

Okay, jeg vil helt klart tage det til mig, at jeg skal raise floppet, tak for inputs.

Sunek>

Jeg har ikke læst den bog, og er faktisk heller ikke helt enig. Jeg mener ikke, at et push her, er +EV, da det er yderst sjældent Villan får et call, fra noget han kan slå, såfremt han har ramt sin flush.
Ja okay, jeg vælger at calle her med en meget meget svag hånd, men det viser sig jo også jeg har ret.
Generelt set, mener jeg ikke man bør skubbe her, men som tidligere nævnt bette70-80% pot.

Udover det, er jeg godt klar over, at generelt set, vil jeg være bagud her. Jeg caller kun, da jeg mener dette spil, ligger så langt fra det Villan indtil videre har vist, at det ofte vil være et play.

Igen, tak for alle kommentarene, jeg vil forsøge ikke at være så passiv næste gang:)

snowking

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar