5 handed NL200. Ingen reads. Villain i hånden er UTG, effektive stacks 200$.
UTG open limper. CO clickraiser, jeg caller i SB med KQo og BB caller
Flop: JT9r Pot: 15$
Jeg better 14$, kun UTG caller.
turn: J Pot: 43$
Jeg better 34$, villain raiser til 75$.
Min action?
KQo NL200$
Jeg havde forventet mere action fra set/2 par på floppet, så jeg skubber helt sikkert, og forventer at få et call fra alle mulige Jx''ere.
Jeg 3-better en del gange preflop, i et semi-squeze move. Dit flop-lead er dog fortrinligt.
- AB
Præcis- Du er formentlig foran på turn, men der er for mange sure riverkort, hvis han trækker til huset.
@ Asger_b får man ikke let bygget en stor pot OOP med en meget marginal hånd ved at squeeze her? Især når villains på det her level shorthanded caller lidt for meget i forvejen?
Min første tanke var også all in, men har tænkt lidt mere over det.
Der er nok ikke meget tvil om, at han mindst har trips. I og med at han open limpede kan vi nok mere eller mindre udelukke hænder som AJ, JJ, TT og 99. Tilbage er så KJ, KQ, QJ, JT, J9, 87 og Jx. Af disse hænder vil jeg tro at QJ, JT og J9 er de mest sandsynlige. To af disse trækker jeg dødt til, og QJ (eller Jx for den sags skyld) har stadig 10 outs, altså 20% equity. Derfor hælder jeg nok mest til et fold.
Det er ikke for at være utaknemmelig, men jeg kunne godt tænke mig svar der var lidt mere dybdegående end "all in". Prøver lige at sætte ham på en handrange og udregne vores equity.
KJ: 10% Equity: ~ 75%
QJ: 20% Equity: ~ 75%
JT: 25% Equity: 0%
J9: 25% Equity: 0%
87: 5% Equity: 100%
Jx: 10% Equity: 77%
JJ,TT,99: 5% Equity: 0%
Da villain er unknown antager vi at han er nogenlunde fornuftig, men ikke nogen super spiller. Derfor caller han altid et all in med KJ og QJ, men folder altid 87 og Jx folder han 50% af gangene. Hvis vi pusher, lægger vi ca. 140$ for at vinde 260$, altså får vi ca. 1:1.85
KJ,QJ: 400$ * 0.75 * 0.30 * 1.85 = +166$
JT,J9,pp: -140$ * 0.55 = -77$
87: +150$ * 0.05 = + 7$
Jx(fold): +150$ * 0.05 = + 7$
Jx(call): 400$ * 0.77 * 0.05 *1.85 = + 28$
I alt: + 131$
Hmm, den udregning blev noget forvirrende, men tror den passer nogenlunde, selvom det er første gang jeg prøver at lave sådan en. Det ser ud til at et push er +EV, endda selvom jeg tildelte hænder som JT og J9 større procenter end de måske burde have. til gengæld må man gå ud fra at hænder som KJ og QJ også folder nogengange, men det ændrer ikke ved, at et push er +EV
I må endelig sige til hvis der er noget jeg har overset, hvilket der meget nemt kan være.
Jeg synes procentsatserne for JT, J9 og JJ, TT, 99 er langt overvurderede. Jeg tror seriøst ikke han har de hænder 55% af gangene. Jeg er faktisk helt nede i 10-15% af gangene.
- AB
@Asger_b
Ja jeg overdrev nok procenter lidt for de hænder. Dog tror jeg ikke de er så langt nede som du sætter dem.
I øvrigt tror jeg at jeg har lavet en fejl i udregningerne, men er ikke sikker, så jeg håber på en eller anden kan hjælpe.
F.eks. da jeg skal finde min EV med KJ,QJ tager jeg hele pottens størrelse og ganger med min equity og med sandsynligheden for villains hånd og derefter med mine odds. Bør det ikke være beløbet jeg lægger ind (140$) jeg skal gange med i stedet for pottens størrelse (400$)?